2016-08-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Är du verkligen så korkad eller spelar du bara?

Bieffekter av DNP.

Ja jag undrar varför man inte ska ta en tung drog som DNP om man knappt har koll på hur en vanlig viktminskning går till.

Du har ju uppenbarligen inte ens använt DNP, känns det inte lite korkat då att berätta för andra hur det är genom att klipp o klistra saker som står på internet?
Citera
2016-08-03, 23:55
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pregpro
Du har ju uppenbarligen inte ens använt DNP, känns det inte lite korkat då att berätta för andra hur det är genom att klipp o klistra saker som står på internet?

1) Jag är inte självmordsbenägen.
2) Jag är inte korkad nog.
3) Jag har läst tillräckligt många kurrapporter om DNP för att förstå hur den påverkar kroppen.

Jag kan ha förståelse kring hur en drog kan påverka kroppen utan att ha testat den själv. Svagt argument.
Citera
2016-08-03, 23:59
Medlem
Kosmos.s avatar
Sluta dra upp DNP ni som gör det. Folk kommer nappa på det.

Lätt att överdosera den drogen och gör man det blir konsekvenserna grava. Man dör.
Citera
2016-08-04, 00:02
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ditt dagsbehov ligger på 1400kcal/dag om du vill behålla din vikt. Äter du 1400kcal/dag och bränner 1000kcal/dag kommer du att gå ner 2kg på två veckor.

Se till att ha högt proteinintag och styrketräna lite lätt så kommer det mesta som försvinner vara rent kroppsfett.

Om det är så kort tid kvar skulle jag ligga på lite lägre: cirka 800 kcal om dagen i proteinrik mat. Och sedan försöka bränna 1000+ kalorier genom lågintensiv träning såsom styrketräning med vikter och raska promenader.
Högre intensiv träning riskerar att göra dig hungrigare o att du äter mer.

Lägre än 800 kcal/dag bör du inte gå då du då riskerar att fucka upp ämnesomsättningen.
Citera
2016-08-04, 00:06
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Om det är så kort tid kvar skulle jag ligga på lite lägre: cirka 800 kcal om dagen i proteinrik mat. Och sedan försöka bränna 1000+ kalorier genom lågintensiv träning såsom styrketräning med vikter och raska promenader.
Högre intensiv träning riskerar att göra dig hungrigare o att du äter mer.

Lägre än 800 kcal/dag bör du inte gå då du då riskerar att fucka upp ämnesomsättningen.

800kcal/dag är väldigt lite mat. Det är inte många som orkar med det. Då skulle jag hellre rekommendera en VLCD (exempelvis Nutrilett). Det är väldigt enkelt att missa viktiga näringsämnen när man ligger på så lågt kaloriintag.

Men visst går det o göra så med.
Citera
2016-08-04, 00:11
Medlem
Citat:
1) Jag är inte självmordsbenägen.
2) Jag är inte korkad nog.
3) Jag har läst tillräckligt många kurrapporter om DNP för att förstå hur den påverkar kroppen.

Jag kan ha förståelse kring hur en drog kan påverka kroppen utan att ha testat den själv. Svagt argument.

Då du inte ens använt de själv så har du ju ingen aning om hur det påverkar kroppen utan du läser värsting historierna på internet, majoriteten av de som använder det med sunt förnuft har inga problem..

För övrigt trams om en svensson som orkar bränna 1k kcal på cardio om dagen, jo tjena lixom..

Maten är din viktigaste punkt för att gå ner i vikt.. Räkna kalorier.
Citera
2016-08-04, 00:12
Medlem
togapartys avatar
Iallafall ett kilo i veckan kan du nog gå ner om du jobbar på det. Det är ju bara en kort diet, inte nåt du ska leva på. 400 g stekt kyckling (i smör om du vill): ca 700 kcal. Ett kilo broccoli eller andra grönsaker som kål, spenat: ca 350 kcal. Detta blir ganska nära 120 gram protein, alltså 2g/kg kroppsvikt, en vanligt angiven mängd (även om det finns de som äter mer och de som äter mindre) för att inte tappa muskler när man går ner i vikt (eftersom du oroade dig för det).

Den maten och att du rör på dig: cykling, promenader, gym, löpning, vad du vill kan du nog ligga på mer än 1000 kcal underskott om dagen.

kalorier och näringsinnehåll kan man kolla här:
livsmedelsdatabasen
Senast redigerad av togaparty 2016-08-04 kl. 00:16.
Citera
2016-08-04, 00:16
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Då du inte ens använt de själv så har du ju ingen aning om hur det påverkar kroppen utan du läser värsting historierna på internet, majoriteten av de som använder det med sunt förnuft har inga problem..

För övrigt trams om en svensson som orkar bränna 1k kcal på cardio om dagen, jo tjena lixom..

Maten är din viktigaste punkt för att gå ner i vikt.. Räkna kalorier.

Det är inte alls svårt att bränna 1k kcal om dagen och DNP är livsfarligt. Din låga kunskapsnivå är skrämmande.
Citera
2016-08-04, 00:21
Medlem
Citat:
Det är inte alls svårt att bränna 1k kcal om dagen och DNP är livsfarligt. Din låga kunskapsnivå är skrämmande.

Lal jo tjena min kunskap är låg om du tycker en svensson kan bränna 1k kcal om dagen i cardio utan problem. Prova lite saker själv innan du berättar för andra hur det är, du är pinsam.
Citera
2016-08-04, 00:24
Medlem
1k kcal kan du bränna per dag utan problem. Jag har själv hållt mig till 1000 - 1200 kcal per dag i tre månader drygt. Har tappat 13 kg av att inte göra nånting. Går ner på 600kcalx2 dagar ibland men det är riktigt jobbigt. Men har du disciplin och målmedvetenhet så håll dig till det jag först nämnde.
Citera
2016-08-04, 00:25
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Lal jo tjena min kunskap är låg om du tycker en svensson kan bränna 1k kcal om dagen i cardio utan problem. Prova lite saker själv innan du berättar för andra hur det är, du är pinsam.

Jag har själv gått ner 20kg på en period av 3-4 månader en gång i tiden så jag tror att jag vet vad jag talar om. Dessutom har jag varit på dieter ett fåtal gånger i livet och har lyckats fullfölja alla. Något mer du ville påtala? Du är patetisk, det här är ingen tävling om vem som har mer rätt. Förvänta dig mothugg om du rekommenderar något så korkat som DNP för en vanlig svensson.
Citera
2016-08-04, 00:29
Medlem
Citat:
Jag har själv gått ner 20kg på en period av 3-4 månader en gång i tiden så jag tror att jag vet vad jag talar om. Dessutom har jag varit på dieter ett fåtal gånger i livet och har lyckats fullfölja alla. Något mer du ville påtala? Du är patetisk, det här är ingen tävling om vem som har mer rätt. Förvänta dig mothugg om du rekommenderar något så korkat som DNP för en vanlig svensson.

Haha ja jisses varför matar man trollen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in