2016-08-01, 18:45
Medlem
En sanning jag insett är att människor behöver dö.
Vi kan inte bara pumpa fram mer och mer människor utan att ha kol på en del för att balansera ut det.

Jag tycker inte det är kul eller njuter av denna insikt, dock behövs det någon form av ventil för att hålla någon slags balans på resurshanteringen.

Dom som styr har ett gäng medel för att styra detta, hela matindustrin med förgiftad mat ala monsantos, cigaretter och farliga läkemedel gör en del av processen.

Dock är mänskligheten fortfarande för oevolverad för att kunna hålla koll på sin egen förökningstakt.
Så det behövs ansvariga elit folk som bombar skiten ur dom som ger tillbaka minst till resten av mänskligheten.

Det är därför Mellanöstern är offret just nu, för att resten av världens nationer vet att dom inte tillför ett skit förutom sin olja.
Ingen vetenskap eller industri att tala om, bara massa inavlade religiösa dårar.

Nu har dom tröttnat ock försöker ge igen med sin jihad, det kan man ju förstås haja.

Aja vet inte vad man ska diskutera men jag anser att det jag sagt är relativt sant trots hur rått det låter.
Jag hoppas vi som art kan evolvera ur detta men det är här vi är idag.
Citera
2016-08-01, 19:03
Medlem
starke_adolfs avatar
Du drar många konstiga slutsatser och orsakssamband. Sedan tror jag inte heller riktigt att det är hela sanningen. Befolkningstillväxten förutspås avta och stagnera runt 10 miljarder människor. Bland annat välståndet i världen har en inverkan. Titta på denna föreläsning för att få lite annorlunda perspektiv: https://www.ted.com/talks/hans_rosli...th?language=sv

Det kanske till och med blir så ointuitivt att krig istället spär på befolkningstillväxten för att det är svårare att få människor att stadga sig och bygga välstånd. Även politiken har en inverkan, exempelvis om barnbidrag och om det ska "löna" sig att skaffa fler barn. Om vi för enkelhetens skull antar att varje generation i en familj i snitt föder två barn per generation (förmodligen fler i länder med dåligt välstånd) så kommer antal barn efter n generationer att vara 2^n stycken. Det vill säga en exponentiell tillväxt. Man kan i varje fall sluta sig till att krigets längd har en inverkan på befolkningstillväxten.
Senast redigerad av starke_adolf 2016-08-01 kl. 19:12.
Citera
2016-08-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Vi kan inte bara pumpa fram mer och mer människor utan att ha kol på en del för att balansera ut det.

Jag tycker inte det är kul eller njuter av denna insikt, dock behövs det någon form av ventil för att hålla någon slags balans på resurshanteringen.

Dom som styr har ett gäng medel för att styra detta, hela matindustrin med förgiftad mat ala monsantos, cigaretter och farliga läkemedel gör en del av processen.

Dock är mänskligheten fortfarande för oevolverad för att kunna hålla koll på sin egen förökningstakt.
Så det behövs ansvariga elit folk som bombar skiten ur dom som ger tillbaka minst till resten av mänskligheten.

Det är därför Mellanöstern är offret just nu, för att resten av världens nationer vet att dom inte tillför ett skit förutom sin olja.
Ingen vetenskap eller industri att tala om, bara massa inavlade religiösa dårar.

Nu har dom tröttnat ock försöker ge igen med sin jihad, det kan man ju förstås haja.

Aja vet inte vad man ska diskutera men jag anser att det jag sagt är relativt sant trots hur rått det låter.

Inget filosofiskt innehåll. Om du åtminstone citerat Carl von Clauzewitz. Det här hör hemma i papperskorgen. Formulera något som är en kort genomgång av ett problem, ge några olika vinklingar, sen en diskussion och kanske en slutsats eller frågeställning så vi har något att tugga på.

Läs även denna tråd: (FB) Vad är filosofi och vad är inte filosofi? (läs och fråga gärna här innan du postar)

Vänliga hälsningar Proprioception.
Senast redigerad av Proprioception 2016-08-01 kl. 19:14.
Citera
2016-08-01, 20:43
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Det här var en väldigt svag trådstart. Det här låter som "insikter" jag fick under cannabisrus under tonåren..
Citera
2016-08-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz

Vaga argument.

Om sanningen skulle existera där den starkaste överlever så hade rätt så många människor dött både hos den kategorin som anses som rika samt fattiga och den viktigaste frågan skulle vara om man själv hade accepterat att dö om man var svag, om inte så lever man bekvämt.
Citera
2016-08-01, 23:57
Bannlyst
Ja visst ligger det någonting i det du säger.

Det finns redan en världsregering, FN.

Vakna...
Citera
2016-08-02, 04:11
Medlem
Det jag säger är relativt sant.
Ehhh okey.
Tur att du tror så hårt på din sanning.
Lätt att övertala andra så.

Skoja bara.
Citera
2016-08-02, 15:13
Medlem
Handikappadmuss avatar
Håller med, inte för att det är roligt utan för att det är sant som du säger.

Iom att människan i dagens samhälle inte har någon naturlig fiende längre så verkar det mest logiskt att det är som du säger. Har haft diskussionen förut med andra som tyckt exakt likadant och jag håller fullständigt med! Det är inte "ondska", det är evolution! Vare sig man vill eller inte.

Sen kan man ha sina peacesign-kommentarer som argument men jag måste ändå förstå att det är såhär det är med naturen. "De starkaste överlever"

Inte konstigt då heller att bli blivit så mycket ovän med hela Muslimvärlden eftersom de redan insett att det är slut med dom. Demokrati är dagens fluga i samhället, och jag kan nog hålla med.
Citera
2016-08-04, 12:33
Som jag har sagt länge det bästa vore om minst 80% dog. Dels för att jorden ska "läka" och återhämta sig( visst lär dennes göra men vore kul om några djur arter /växtarter också överlevde).

samt dels för att få bort farliga ideologier ( religioner främst islam) som jag tror kommer vara orsaken till nästa stora krig. Eftersom folk inte vill minska på barnafödande så behöver vi successivt få ner befolkningen på annat sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in