2016-08-02, 16:12
Medlem
Ska till Täby i slutet av augusti och träffa polaren.

Tvivlar på att det kommer vara smockat med flyktingar. Det var väl ett tillfälligt boende där ett litet tag, men sedan kastade man ut dem till annan kommun?

Ska bli intressant att se hur det står till i vilket fall. Lär ju vara vitt så långt ögat kan nå.

Och till TS, 6 st är inte mycket direkt. Visst, det räcker för att köra lite våldtäktslekar, halal slakta några 10-20 pers, osv. Men inte mycket.

Tror nog att beredskapen där vad gäller polis är "top-notch", kröker man så mycket som ett litet hårstrå på en lilljänta så kommer SWAT in med automatkarbin och skjuter en i småbitar.
Citera
2016-08-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Hahahaha jag har inte klagat och Täby är inte min före detta "snobbhåla" men snyggt försök. Jag konstaterade fakta däremot som du måste handskas med dagligen.

Nejdu jag har det alldeles utmärkt.

Men jag har helt garanterat gjort mer för Sverige, dragit in mera pengar och öppnat arbetsmöjligheter med mitt företagande än vad du någonsin kommer göra ditt patetiska socialfall. Det är pga sånna som du som gör att välfärdskassan urholkas.

Men vad har du gjort och hur tror du det kommer hjälpa?! Om du tittar tillbaka 20 år sen föreställer dig 20 år framåt så måste du inse att ditt kära Sverige inte är som förr. Du bor mitt i skiten. Du ska inte oroa dig så mycket över mig och andra.

Blev du arg snutteputt?
Citera
2016-08-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Du har som svensk stuckit från Sverige som en riktig flykting, sedan när du återvänder 1 ggr/år tycker du Sverige blivit undanträngt och att svenskar inte bryr sig Verkligen rätt ord från rätt person, en svenne som är på flykt. Har det slagit dig att Sverige kanske blivit så "undanträngt" på grund av såna som dig? Svenskar som stuckit och flytt utan en "fight".

Förstår inte heller värför ni fd-moderatröstare är så besvikna? Detta var ju vad ni röstade på

Du skriver "flytt utan en 'fight'". Vad snackar du om ?
Vad är det för "fight" du menar ? Har jag missat något ? En svensk tiger och knyter näven i fickan. Det gör vi alla. Jag gör det och det gör du säkerligen med. En intelligent svensk förstår dock att loppet är kört och tänker på sin egna röv (som vi ALLA gör när det brinner). Han gjorde alldeles rätt i mina ögon.'

Har man barn så går deras liv först. Självklart flyttar man då man är rädd att ens barn kan råka ut för skäggbarn från Afghanistan. Det händer dagligen i nya Sverige. Sen kan du snacka din skit om "fight".
Citera
2016-08-02, 16:51
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Vad är det här för trams? Ett försök att få över konservativa röster till SD genom att skrämmas med att Täby blivit Rinkeby light.

Jag har bott i Täby i många år. Nej det har inte blivit Rinkeby light. Det har kommit en del nyanlända. De är få till antalet och jag ser ingen förändring i folks beteende med anledning av dom. Människor som bor i Täby är i regel väluppfostrade och trevliga. Det gäller oavsett hudfärg/bakgrund.

Hej, tycker du borde tänka några centimeter under ytan. Jag har aldrig sagt att Täby har blivit Rinkeby. Jag har frågat efter flyktingförläggningar i området. Ni kommunister tar ju så jävla många saker ur munn.
Citera
2016-08-02, 16:53
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafalls-
Och till TS, 6 st är inte mycket direkt. Visst, det räcker för att köra lite våldtäktslekar, halal slakta några 10-20 pers, osv. Men inte mycket.

Sa aldrig 6 stycken, jag sa ''6 grupper syrier/afghaner som var påväg någonstans från våran lokala ICA-affär. ''

Känns som att det är väldigt få flashbackare som faktiskt läser trådar innan dom svarar.
Citera
2016-08-02, 17:32
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
TC har varit bra de senaste åren och klart trevligare än Kista och MOS som invaderats av enmanstält och horder av deras avkommor.

Snart finns väl bara nätet kvar att handla på

(Nb: min fetning)

Har också tänkt i sådana banor. Tror att centrumägarna behöver fundera ett tag på målgrupper och ekonomisk bärkraft. Jag för min egen del har ledsnat på mitt lokala centrum. De senaste 2-3 åren har det märkbart "föslummats": skitigt, ostädat (att ta rätt på sitt eget skräp börjar bli en bortglömd konst) stora grupper av undersysselsatta MENA-män på varje kafe, det parkeras lite-som-man-vill. Somaliska och arabiska pratas av var och varannan. Butikspersonalen i affärerna har påtagligt "bytts ut" (lönebidrag?) etc etc. Kontentan är att jag inte längre känner mig som i Sverige, så varför ska jag bemöda mig att ta mig till centrum och gynna den lokala handeln längre?
Citera
2016-08-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kan du leta upp facebookposten? Jag tror på det du säger, vi vet ju hur Jan Helin reagerade när journalister besökte honom...

Ingen lycka att hitta den.
Det var en sån länk alla delar t.ex nyheter24 osv.
Jag vill också ha den. Nån mer här på FB måste ju läst eller hört om det? Skapat en tråd om det?

Han sålde ju sin lägenhet när han fick reda på att asylboende skall öppnas där.
Finns en tråd om det iallafall om jag inte misstar mig.
Citera
2016-08-02, 18:38
Medlem
Kul att ni får möjlighet att träffa likasinnande i dessa rassetrådar.

wake up call. Gå ut o träffa o möt dessa ni föraktar istället. Ta en fika. Låt dem berätta om sina ofta fascinerande levnadshistorier.

För övrigt är det väl bara positivt om flyktingar sprids mer jämt över stockholmsområdet och inte blir stigmatiserade i miljonförortsområden. Det gynnar integration och förståelse vilket hela Sverige mår bättre av.
Citera
2016-08-02, 18:58
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
(Nb: min fetning)

Har också tänkt i sådana banor. Tror att centrumägarna behöver fundera ett tag på målgrupper och ekonomisk bärkraft. Jag för min egen del har ledsnat på mitt lokala centrum. De senaste 2-3 åren har det märkbart "föslummats": skitigt, ostädat (att ta rätt på sitt eget skräp börjar bli en bortglömd konst) stora grupper av undersysselsatta MENA-män på varje kafe, det parkeras lite-som-man-vill. Somaliska och arabiska pratas av var och varannan. Butikspersonalen i affärerna har påtagligt "bytts ut" (lönebidrag?) etc etc. Kontentan är att jag inte längre känner mig som i Sverige, så varför ska jag bemöda mig att ta mig till centrum och gynna den lokala handeln längre?
Upplever det precis likadant och undrar hur centrumägarna ska få det att gå runt?

Kanske skulle sätta sig ner någon dag och kolla vem som äger de olika centrumen och se hur det går ekonomiskt.
Citera
2016-08-02, 19:03
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Kul att ni får möjlighet att träffa likasinnande i dessa rassetrådar.

wake up call. Gå ut o träffa o möt dessa ni föraktar istället. Ta en fika. Låt dem berätta om sina ofta fascinerande levnadshistorier.

För övrigt är det väl bara positivt om flyktingar sprids mer jämt över stockholmsområdet och inte blir stigmatiserade i miljonförortsområden. Det gynnar integration och förståelse vilket hela Sverige mår bättre av.
Vilket vänsterflum! "fascinerande levnadshistorier"

De är här för att suga ut så mycket bidrag det går men du är antagligen inte med och betalar.
Citera
2016-08-02, 19:03
Medlem
Kafferastens avatar
Finns det många pokestops där eller ovanligare pokemons? Idag när hela världen är på fötter av samma anledning så kanske det var några som gick runt tillfälligt där.
Citera
2016-08-02, 19:30
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Finns det många pokestops där eller ovanligare pokemons? Idag när hela världen är på fötter av samma anledning så kanske det var några som gick runt tillfälligt där.

Finns flertalet pokestops i och omkring täby C så hänger faktiskt ovanligt mycket extra folk där för tillfället så soffor och fik är välfyllda, speciellt med tanke på att det är sommarlov.

Att det finns betydligt fler utlänningar i täby och omkringliggande kommuner är sant men att hävda att det är mycket är inte korrekt. Är inte i närheten av mos/kista där man ofta kan vara minoritet som svenskfödd.

Dock är det helt klart annorlunda jämfört med när jag växte upp men det går ännu att ta hand om situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in