• 1
  • 2
2016-08-01, 01:27
Medlem
Var och satte på ett KK som bor i Husby för första gången brukar annars vara hon som kommer över och påvägen till bilen hem hörde jag vad jag uppfatta som skottlossning som sen blev tyst i 15sekunder och en kille ropade sen "HJÄLP MIG... HJÄLP.... RING AMBULANS" jag var på parkeringen så rösten kom bakom husen från sidan...

Ska aldrig mer dit igen.
Sverige = Kaos

Är det vanligt dehär? Nån som vet mer?
Citera
2016-08-01, 01:30
Medlem
Det var en timme sen de hände skumt ingen snappa upp det på flashback än. Hittar inget på polisens hemsida med.

Är det så vanligt förekommande att media slutat rapportera skottlossningar i dessa områden?
Citera
2016-08-01, 01:32
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/man-...rade-man-sags/
Finns uppe nu.
Skjutningen stämplades som Grov misshandel just nu = skjuten i benet
Citera
2016-08-01, 01:33
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Flera personer slog larm kring klockan 00.30 natten till måndag att en de hört skott avlossas på Oslogatan i Husby i Stockholm.
– Två maskerade män har sett springa från platsen. När polisen kom till platsen anträffade vi en skottskadad man, säger Anders Mattsson vid polisen.
Citera
2016-08-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Var och satte på ett KK som bor i Husby för första gången brukar annars vara hon som kommer över och påvägen till bilen hem hörde jag vad jag uppfatta som skottlossning som sen blev tyst i 15sekunder och en kille ropade sen "HJÄLP MIG... HJÄLP.... RING AMBULANS" jag var på parkeringen så rösten kom bakom husen från sidan...

Ska aldrig mer dit igen.
Sverige = Kaos

Är det vanligt dehär? Nån som vet mer?

Många skott? Automatvapen?
Citera
2016-08-01, 05:26
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2016-08-01, 07:28
Medlem
Citat:
– Vi har hållit förhör med honom, men målsägande är inte så samarbetsvillig så det är fortfarande oklart vad som hänt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23260446.ab
Citera
2016-08-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Det var en timme sen de hände skumt ingen snappa upp det på flashback än. Hittar inget på polisens hemsida med.

Är det så vanligt förekommande att media slutat rapportera skottlossningar i dessa områden?

Dessvärre är det så vanligt...har en bekant som bor i Husby och det är långt ifrån allt som når allmänheten.
Citera
2016-08-01, 10:17
Medlem
Nån som har namn på BO?
Citera
2016-08-01, 11:03
Medlem
JaredLetos avatar
Nej, det här är inte speciellt vanligt. Vad som är vanligt i Husby är att du får höra glåpord och sen ingenting mer. Men bor du där så ser du sällan såna här incidenter.
Citera
2016-08-01, 11:17
Medlem
Heauxms avatar
Jag bor precis där också. Jag hörde ingenting men det var ett jävla ljud av helikoptern som flög tills 3 på morgonen. Jag fick ingen sömn alls.

Annars brukar det vara väldigt lugnt, jag promenerar ofta runt i Husby/Akalla. Känner mig ganska trygg.
Citera
2016-08-01, 14:09
Medlem
Apropå det där att gärningsmännen sägs ha varit maskerade : Det är viktigt att
maskerna tas av när man flytt från platsen och känner sig säker. Det är speciellt
viktigt att ALLA i sällskapet tar av sig sina masker ty om bara en endaste en har
sin kvar på ökar upptäcktsrisken oerhört mycket !

Skall väl inte ge tips till ogärningsmän men jag har för mig att jag någonstans
hört talas om några "dumma" förbrytare där en i sällskapet var obetänksam ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in