• 1
  • 2
2016-08-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Nej, det här är inte speciellt vanligt. Vad som är vanligt i Husby är att du får höra glåpord och sen ingenting mer. Men bor du där så ser du sällan såna här incidenter.

Vad för glåpord? Är okej om jag frågar: *Ungefär* varifrån kommer du, ungefär ålder, etnicitet och kön?

Jag bor också i Husby, och har aldrig fått några glåpord till mig. Jag är en vit svensk man, folk brukar tro att jag är typ 28 år gammal. Folk har hälsat ibland, på ett vänligt vis alltid.

Jag *tror såklart på dig* när du skriver om glåporden. Och jag är nyfiken, vad är det för glåpord? och varför till dig, men inte mig.

Jag promenerade längs Oslogatan rätt nyss. Allt detta känns väldigt nära. Ska jag hitta en lägenhet igen, blir det nog inte i Husby :- (
Citera
2016-08-02, 10:29
Medlem
Någon som vet vem BO är?
Citera
2016-08-02, 12:23
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoMaheo
Vad för glåpord? Är okej om jag frågar: *Ungefär* varifrån kommer du, ungefär ålder, etnicitet och kön?

Jag bor också i Husby, och har aldrig fått några glåpord till mig. Jag är en vit svensk man, folk brukar tro att jag är typ 28 år gammal. Folk har hälsat ibland, på ett vänligt vis alltid.

Jag *tror såklart på dig* när du skriver om glåporden. Och jag är nyfiken, vad är det för glåpord? och varför till dig, men inte mig.

Jag promenerade längs Oslogatan rätt nyss. Allt detta känns väldigt nära. Ska jag hitta en lägenhet igen, blir det nog inte i Husby :- (
Jag fått höra ett flertal gånger om jag är "snut". Och det har liksom inte varit trevlig ton när de har sagt det. En gång var det en som gick efter mig och frågade. En gång var det en på en moped som ropade efter mig "ey är du snut" och då fick jag ett litet psykbryt och började gapa på honom och frågade honom om jag såg ut som en. Efter det har jag inte hört något.

Men mest var det väl min sambo som fick ta emot en massa skit från gängen vid quick shop. Ibland kunde hon bli förföljd av olika män och jag fick ofta komma och möta henne. Jag kommer från Sverige med polsk/ryskt ursprung.

Men för en "outsider" så kan jag förstå om gängen i centrum är lite skrämmande eller främmande för dem. Men bor man där ett tag som vi gjorde så lär man sig att leva med det och man inser ganska snabbt att det enda man får ta emot är alla dessa glåpord. Enda gången jag blivit riktigt rädd var när jag var vid ica för typ ett år sedan med min hund och två ungdomsgäng började bråka och en drog upp en pistol men blev nerbrottad av det andra gänget. Pistolen gick av men gick tur nog i marken.
Citera
2016-08-02, 14:29
Medlem
Ni kan försöka förmildra det så mycket det går med vänstersnack, sanningen är att det är en misslyckad plats. Det är bara negrer och sandnegrer ute på torgen, står där och gapar, stör allmänheten, helt enkelt ociviliserade. Jag frågar mig själv varje gång jag går förbi, vad var vitsen med den här invandringspolitiken? Apor kommer att apa, oavsett hur många fritidsgårdar och lånecyklar du ger ut. De här människorna, om man nu är så mån om att hjälpa de, ska hjälpas på plats och hållas LÅÅÅNGT borta från väst.
Citera
2016-08-02, 15:05
Medlem
outoforders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Ni kan försöka förmildra det så mycket det går med vänstersnack, sanningen är att det är en misslyckad plats. Det är bara negrer och sandnegrer ute på torgen, står där och gapar, stör allmänheten, helt enkelt ociviliserade. Jag frågar mig själv varje gång jag går förbi, vad var vitsen med den här invandringspolitiken? Apor kommer att apa, oavsett hur många fritidsgårdar och lånecyklar du ger ut. De här människorna, om man nu är så mån om att hjälpa de, ska hjälpas på plats och hållas LÅÅÅNGT borta från väst.

Vart får du saker till "vänstersnack" . Tycker snarare att det är folk som på riktigt bor/bott i husby som förklarar deras erfarenheter . Förstår inte vad det har med vänstersnack att göra.

Att du däremot kör med "rasistiskt" snack är uppenbart när man läser ditt inlägg.
Citera
2016-08-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoforder
Vart får du saker till "vänstersnack" . Tycker snarare att det är folk som på riktigt bor/bott i husby som förklarar deras erfarenheter . Förstår inte vad det har med vänstersnack att göra.

Att du däremot kör med "rasistiskt" snack är uppenbart när man läser ditt inlägg.

ok mr pkk. vi fortsätter bygga fritidsgårdar!
Citera
2016-08-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Många skott? Automatvapen?

Enligt erhållet PM var det 5 skott. Först 3 i snabb följd, kort uppehåll och sen ytterligare 2.
Citera
2016-08-03, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag fått höra ett flertal gånger om jag är "snut". Och det har liksom inte varit trevlig ton när de har sagt det. En gång var det en som gick efter mig och frågade. En gång var det en på en moped som ropade efter mig "ey är du snut" och då fick jag ett litet psykbryt och började gapa på honom och frågade honom om jag såg ut som en. Efter det har jag inte hört något.

Men mest var det väl min sambo som fick ta emot en massa skit från gängen vid quick shop. Ibland kunde hon bli förföljd av olika män och jag fick ofta komma och möta henne. Jag kommer från Sverige med polsk/ryskt ursprung.

Men för en "outsider" så kan jag förstå om gängen i centrum är lite skrämmande eller främmande för dem. Men bor man där ett tag som vi gjorde så lär man sig att leva med det och man inser ganska snabbt att det enda man får ta emot är alla dessa glåpord. Enda gången jag blivit riktigt rädd var när jag var vid ica för typ ett år sedan med min hund och två ungdomsgäng började bråka och en drog upp en pistol men blev nerbrottad av det andra gänget. Pistolen gick av men gick tur nog i marken.

Oj. Jag har också fått höra, en gång bara, att jag skulle vara snut. Fast det var i trevlig ton. "Hur känns det att vara polis" frågade någon, när jag stod och väntade på en kompis här i Husby. Vårt samtal slutade med att han uppenbarligen trodde att jag var polis, trots att jag inte är det. Han sade "sköt om dig" i vänlig ton innan han gick. Han var bara trevlig och jag blev mest glad av att ha pratat med honom.

Orsaken att han trodde att jag var polis, var väl att jag är ljushyad, och ser hyggligt stark och vältränad ut -- och att jag stod och tittade på alla som gick förbi. Han trodde väl att jag spanade efter droghandlare och galna moped-åkare. Fast i själva verket, spanade jag efter snygga tjejer, som jag kanske kunde säga "hej" till och prata lite med.

Förut brukade jag säga hej till poliser jag såg, och undra vad de gjorde här (särskilt när jag var nyinflyttad och hade noll-koll). Fast nu undviker jag det. Tänk om droghandlarna redan inbillar sig att jag är polis, och sen ser mig gå fram och prata med polisen dessutom. Det kan kanske bli farligt -- tänk, t.ex., en smått förståndshandikappad & psykopat droghandlare, som nyss kommit tillbaks hit från fängelset, och inte gillar poliser.

Ungefär varifrån kommer din sambo? Om det är OK att jag frågar. Jag blev nyfiken, när du skrev om glåpord och sånt. Ger sig de "elaka" personerna bara på tjejer från sin egen etniska grupp / eget land? Eller tjejer oavsett varifrån de kommer?

Skrämmande med pistolen.
Citera
2016-08-04, 22:01
Medlem
Vad är grejen med att kidnappa dessa trådar om skjutningar i Sthlm?

Skapa en ny tråd och diskutera hurvida man kan bo i Husby som Svensk - och allt vad fan ni tjafsar om. Ett jävla skämt att inte någon Mod har örfilat upp er än.

Har någon namn på BO? Borde kommit fram vid det här laget.
Citera
2016-08-06, 05:05
Medlem
Nu i natt, ca 4-4.30, var det en bilbrand bara 50 meter från där skjutningen ägde rum i måndags. Säkert bara en slump. En Nissan Qashqai verkar ha varit huvudmålet, men en Peugeot 307 som stod bredvid blev också skadad.
Citera
2016-09-26, 23:10
Medlem
Vem blev skjuten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem