Citat:
Ursprungligen postat av
Zz-Mackan-zZ
taxeringsvärdet som det är idag är 800 000. då är inget renoverat sedan det byggdes på 70-talet.
Anledningen till att jag behöver låna mer än det är p.g.a. hela huset behöver renoveras. ingenting är i uselt skick men allting är gammalt och många saker fungerar lite sisådär.
gjorde en snabbräkning via skatteverkets hemsida och nyrenoverat skulle taxeringsvärdet på huset gå upp till 1,05 miljoner. är det fortfarande samma problem då enligt banken?
Min spontana tanke blir att ni inte kommer att få ett lån. Du kommer att få stå ensam på lånet eftersom din sambo har anmärkningar. Jag gjorde en snabb test på sbab utifrån de uppgifter du gav i din trådstart, då fick jag meddelande att dom inte kunde erbjuda mig något lån på ett hus på det belopp du angav. Så jag skulle nog inte ha för höga förhoppningar. Tänk på att ni ska ha råd att leva också, din sambo lär väl få föräldrapeng, tänk på att ni ska fixa kostnaderna också, inte bara ta lån.
Mitt tråkiga råd blir att ni avvaktar tills din sambo är fri från fogden, spara ihop till en kontantinsats.
Kan ni inte hyra huset så länge? Kanske betala av en del av hyran genom att renovera?