I Svenljunga kommun har man tagit till det lite udda beslutet att betala ungdomar 50kr/tim för att bara umgås med varandra. Det handlar om 50 ungdomar i åldern 14-15 år från olika länder. Men vad sänder det ut för signaler att man behöver muta ungdomar för att umgås med varandra? http://svt.se/nyheter/lokalt/vast/un...-for-att-umgas
Senast redigerad av Drapåtrissor 2016-07-28 kl. 09:27.
I Svenljunga kommun har man tagit till det lite udda beslutet att betala ungdomar 50kr/tim för att bara umgås med varandra. Det handlar om 50 ungdomar i åldern 14-15 år från olika länder. Men vad sänder det ut för signaler att man behöver muta ungdomar för att umgås med varandra? http://svt.se/nyheter/lokalt/vast/un...-far-att-umgas
Länken fugerade inte. Sjukt är ju bara förnamnet, vid en framtida våldtäkt kommer detta ses som en koppleriverksamhet då.
Skattepengar som stjäls av skattebetalarna.
Välfärden man fått betala och stå för går till ändamål som inte gynnar mig och något jag absolut inte gett mitt medgivande till.
Icke demokratiskt beslut som fattats av styrande.
Sen försöker man påstå att Sverige är demokratiskt.
Säger en hel del! Ingen vill umgås med dessa pensionsräddare gratis! Inte ens mot betalning hade jag kunnat tänka mig att göra det! UT ur vårt land utan att passera gå!
Sysselsättningen är räddad... Men det här låter som ganska enkla jobb? Dvs kanske man kan anställa invandrare till detta! Då kan dom umgås med varandra och få lön istället för bidrag och tidningsrna kan berätta för mina föräldrar att det minsann är så många invandrare som går och sliter på jobbet idag.
Det här börjar bli väldigt parodiskt.
Tänkte orera över att staten förser invandrarna med horor som tydligen bara är värda 50kr/timmen men fick bli om sysselsättningen.
Tragikomiskt. Integrationssatsningarna fortsätter, i nya former. Men de kommer aldrig, aldrig att lyckas
"Hon får 50 kr i timmen för att umgås med invandrare". Pinsamt för alla inblandade ju.
Tyvärr talar mycket för att du har fel. Svenska föräldrar tar tydligen mer än gärna betalt för att låta sin dotter bli en flock menaslödders leksak. Man är helt hjärntvättade av statsmedia och sjunger med i lovsången till mångkulturen. Flickor (och svenska pojkar) har lärt sig sedan lekskolan att dom skall vika ner sig och ställa upp på allt för att inte misstänkas var rasist. Var du hittar det komiska i detta ytterst tragiska får du gärna förklara.
De betalar svenska tjejer och utländska unga män för att umgås förmodligen...
Tittar man på videon så ser det ut som det, flickor/tjejer verkar dras mer till flyktingar överlag. Men som förälder hade jag aldrig gått med på att låta mina barn vara med på detta experimentet. Det är lite som att be om en våldtäkt/våldsdåd.
I Svenljunga kommun har man tagit till det lite udda beslutet att betala ungdomar 50kr/tim för att bara umgås med varandra. Det handlar om 50 ungdomar i åldern 14-15 år från olika länder. Men vad sänder det ut för signaler att man behöver muta ungdomar för att umgås med varandra? http://svt.se/nyheter/lokalt/vast/un...-for-att-umgas
Här har vi den uppmuntrande stilen som tyvärr aldrig fungerar.
Vill man uppnå ett mål så måste man umgås med andra och framförallt ha ett djupt intresse i saken.
Då det nu finns allt mer självlärda genom internet som håller en farlig nivå på kunskap och gör fel.
Varför inte ge dom 100kr i timmen under resan hem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!