2017-04-23, 23:19
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Neymar fick 1+2, Ramos tycker jag borde få 3 för tacklingen och 2 för applåderna.

Ramos röda ska bara den ge två matcher, toksatsning modell hjärnsläpp.

Sedan minst en match för de hånfulla applåderna mot domaren men känner jag Spanien rätt så blir det bara en match.
Citera
2017-04-23, 23:23
Medlem
paras0nics avatar
Har inte en bra magkänsla inför framtida Real-matcher. Bale borta, Ronaldo TOTALT oduglig, Ramos säkerligen 4 matcher nu. Hur många gula ligger Casemiro på? Känns som han ryker nu när som helst med i en avstängning.
Citera
2017-04-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Har inte en bra magkänsla inför framtida Real-matcher. Bale borta, Ronaldo TOTALT oduglig, Ramos säkerligen 4 matcher nu. Hur många gula ligger Casemiro på? Känns som han ryker nu när som helst med i en avstängning.

Det som såg bra ut kanske havererar totalt? Ingen CL, ingen ligavinst?
Citera
2017-04-23, 23:34
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Bale kanske inte är allvarligt​ skadad och det bara var en säkerhetsåtgärd. Jag hoppas han är tillbaka och kan vara åtminstone en supersub men ärligt talat är både Asensio, James och Isco bättre alternativ. Det som är extra tråkigt är att det ändå såg bra ut med honom på plan och sen måste vi använda ett tidigt byte på honom men det är väldigt små marginaler som avgör idag. Riktig hårt tyvärr. Ibland går det vägen, ibland inte och speciellt inte när motståndarna har Messi i laget.

Ramos borde bara få en match om han nu bara hånade Pique.

Ronaldo missade allt, Benzema och Asensio också men trots att förlusten är supertung, både resultatmässigt och för lagets självförtroende (ger Barcelona dessutom mer självförtroende), har vi ändå en match tillgodo och en mycket bredare bänk än Barcelona.

Vi har sett hur Barcelona kan bli slagna men vad gör Zidane då? Han går in fegt mot ett Barcelona med sitt sämsta mittfält på evigheter och utan Neymar. När vi väl behöver vara defensiva, de sista minuterna, gick vi istället för 3-2 när 2-2 var ett perfekt resultat med tanke på omständigheterna. James mål var brutalt viktig men vi kastade bort chansen och kanske har tappat en hel ligatitel nu.

Det är ändå långtifrån kört och vi har både manskapet och tid att vinna ligan.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-04-23 kl. 23:46.
Citera
2017-04-23, 23:49
Medlem
OG-lovers avatar
Ray

https://twitter.com/AidanMUFC_/status/856253109424857092
Citera
2017-04-23, 23:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Ray

https://twitter.com/AidanMUFC_/status/856253109424857092

Modric och Marcelo springer för livet. Kovacic joggar. Jag tror han hade kunnat hinna och åtminstone störa Messi.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-04-23 kl. 23:59.
Citera
2017-04-23, 23:59
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Modric och Marcelo springer för livet. Kovacic joggar. Jag tror han hade kunnat hinna och åtminstone störa Messi.
Suarez gör det bra där också precis innan skottögonblicket där han täcker av Nacho. Roberto har riktigt bra driv när han väl sätter fart.
Citera
2017-04-24, 00:02
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Suarez gör det bra där också precis innan skottögonblicket där han täcker av Nacho. Roberto har riktigt bra driv när han väl sätter fart.

Det är bra aktioner av flera Barcelona-spelare (Gomes som väntar in Alba) men jag är såklart besviken vi ens tillåter den chansen och fler innan genom spela väldigt offensivt.

Marcelo borde ha försökt tackla men Kovacic borde hunnit hjälpa till. Modric springer ju samtidigt och är där men hans landsman nöjer sig med att jogga.
Citera
2017-04-24, 08:27
Medlem
Cambijaos avatar
Jag tror tyvärr Real Madrid tappade titeln igår. Real Madrid var bättre i matchen men Messi var bäst på planen och det räcker tyvärr alldeles för långt.

Real Madrid borde göra sig av med Benzema och Bale. Bale fyller 28 år men är mer skadad än Hargreaves och Benzema är bara helt värdelös. Kan man lura Arsenal och United dessa för en bra peng så ska man göra det. Sedan köpa in Dybala.
Citera
2017-04-24, 11:36
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag tror tyvärr Real Madrid tappade titeln igår. Real Madrid var bättre i matchen men Messi var bäst på planen och det räcker tyvärr alldeles för långt.

Real Madrid borde göra sig av med Benzema och Bale. Bale fyller 28 år men är mer skadad än Hargreaves och Benzema är bara helt värdelös. Kan man lura Arsenal och United dessa för en bra peng så ska man göra det. Sedan köpa in Dybala.
Dybala vore helt klart en gudagåva, tror han är nästa spelare att nå en nivå i paritet med Neymar/Ibra/Suarez, alt. lite högre, men håller inte med om Benzema. Länge fått ta kriktik som jag inte tycker han förtjänar. Bästa forwarden i världen på att linka upp med Ronaldo och Bale, som han gör. Går inte direkt att kritisera hans målskytte eller facit heller.

Fortfarande så sjukt besviken på gårdagen. Helt sinnessjukt att man går för 3-2 i slutskedet sådär. Sen att Marcelo inte tar sitt gula när han har chansen i kontringen. Hjärnsläpp.
Citera
2017-04-24, 11:40
Medlem
JayGatsbys avatar
Kul att ligan lever.
Frågan är hur detta påverkar Reals fortsatta vår; nu kommer de behöva köra 100% i ligan, samtidigt som de ska klara av två semifinaler i Champions League och en cupfinal.
Citera
2017-04-24, 12:12
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vilken match det vart Bra att Barcelona vann också så att det blir lite liv i ligan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in