2017-04-23, 22:40
Medlem
TKD_1337s avatar
Så jävla hårt. Messi är bäst men hade vi fokuserat på hålla tätt sista minuterna istället för att avgöra hade detta aldrig hänt. Total oflyt idag för oss egentligen och en Ronaldo som missar allt. Ett par syndabockar men man ger verkligen bort sista minuterna.

Nu kan vi mycket väl förlora ligatiteln.

Ramos har räddat oss många gånger men han har förstört många gånger också. Dumma utvisningar tio gånger mer än andra världsklassbackar.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-04-23 kl. 22:52.
Citera
2017-04-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Så jävla hårt. Messi är bäst men hade vi fokuserat på hålla tätt sista minuterna istället för att avgöra hade detta aldrig hänt. Total oflyt idag för oss egentligen och en Ronaldo som missar allt. Ett par syndabockar men man ger verkligen bort sista minuterna.

Nu kan vi mycket väl förlora ligatiteln.

Helt obegripligt att Real satsar så hårt framåt med en man mindre. Ett oavgjort resultat är ju otroligt bra under omständigheterna. Rent klantigt.

Så jävla underbart att Messi får kliva fram när det gått lite tyngre. Grymt imponerande av Barca att ändå slå Real borta utan Neymar.

Barcelona har väl lite lättare avslutning på pappret och man är ej kvar i CL. Fortfarande fördel Real men nu har man ju även inbördes att gå på.

Såg bara andra halvlek, men vilken jäkla svängig match
Citera
2017-04-23, 22:57
Medlem
Nån som har koll hur det är med Pepe och Varane?, Ramos lär ju iaf bli utvilad inför CL-matcherna, den fula tacklingen och ironiska applåder borde ju bli ett par matcher, sen så är han inte en förstagångsförbrytare något som skulle kunna komma och bita Real där bak, även om jag inte tror att spanska förbundet vill påverka involvera sig allt för mycket så måste det ju minst bli tre matcher, eller?
Citera
2017-04-23, 23:02
Medlem
OG-lovers avatar
Ska bli väldigt intressant nu hur många matcher Ramos får för dem applåderna. Nacho ensam mittback nästa match?
Senast redigerad av OG-lover 2017-04-23 kl. 23:04.
Citera
2017-04-23, 23:05
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Helt obegripligt att Real satsar så hårt framåt med en man mindre. Ett oavgjort resultat är ju otroligt bra under omständigheterna. Rent klantigt.

Så jävla underbart att Messi får kliva fram när det gått lite tyngre. Grymt imponerande av Barca att ändå slå Real borta utan Neymar.

Barcelona har väl lite lättare avslutning på pappret och man är ej kvar i CL. Fortfarande fördel Real men nu har man ju även inbördes att gå på.

Såg bara andra halvlek, men vilken jäkla svängig match

En till förlust mot Barcelona. När det egentligen inte bör ske med tanke på formen och hemmaplansfördel. Det är verkligen en hemsk känsla. Så små marginaler​. Det är total oflyt med både Ronaldo och Asensio som har många lägen men det blir ändå inte mål.

Istället spelar man naivt och dumt sista minuterna med en man mindre. Tappar vi ligan nu kommer man minnas hur vi gick upp istället för att spela ut tiden och hur Roberto får gå fri. Ta gult kort! Vem bryr sig? Du hinner förmodligen ändå inte ikapp honom.

Barcelona leder ligan nu och vi har en match tillgodo men den ska vinnas också. Som du säger är vi kvar i CL. Två matcher mer. Det syntes idag att Modric och Kroos var väldigt trötta.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-04-23 kl. 23:51.
Citera
2017-04-23, 23:06
Medlem
Visst är det inbördes möten före målskillnad i La Liga? Isåfall kan kvällens vinst för Barcelona bli ännu viktigare då det första mötet lagen emellan slutade 1-1.
Citera
2017-04-23, 23:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Ska bli väldigt intressant nu hur många matcher Ramos får för dem applåderna. Nacho ensam mittback nästa match?

Tillhör Pique domarteamet eller varför skulle Ramos bli avstängd?

Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Visst är det inbördes möten före målskillnad i La Liga? Isåfall kan kvällens vinst för Barcelona bli ännu viktigare då det första mötet lagen emellan slutade 1-1.

Ja.
Citera
2017-04-23, 23:09
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost

Jäpp, inbördes möten som räknas. Fördel Barça där.

Väldigt bra match för att vara clasico, oftast är det tillknäppta möten med mycket positionskrigande.

Ramos bör bli avstängd fyra matcher som Neymar, allt annat är bara konstigt. Hans satsning var helt sjuk.

Messi visade mycket känslor, klassiskt målfirande.
Citera
2017-04-23, 23:11
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Tillhör Pique domarteamet eller varför skulle Ramos bli avstängd?
Jag missade reprisen och har inte hittat nått bra klipp ännu på Youtube som visar hela situationen. Hur som om det inte är väldigt tydligt att dem är riktade mot Pique förväntar jag mig att det här blir en 3 matchers.
Citera
2017-04-23, 23:13
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Jag missade reprisen och har inte hittat nått bra klipp ännu på Youtube som visar hela situationen. Hur som om det inte är väldigt tydligt att dem är riktade mot Pique förväntar jag mig att det här blir en 3 matchers.

Folk kommer försöka få det till att det var till Piqué men han ska ju självklart bi avstängd fyra matcher där. Allt annat känns väldigt mycket....Real.
Citera
2017-04-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jäpp, inbördes möten som räknas. Fördel Barça där.

Väldigt bra match för att vara clasico, oftast är det tillknäppta möten med mycket positionskrigande.

Ramos bör bli avstängd fyra matcher som Neymar, allt annat är bara konstigt. Hans satsning var helt sjuk.

Messi visade mycket känslor, klassiskt målfirande.

Neymar fick 1+2, Ramos tycker jag borde få 3 för tacklingen och 2 för applåderna.
Citera
2017-04-23, 23:15
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Självklart blir det tre matcher om han applåderade sarkastiskt åt domarna och domaren skrev ner det i sin rapport. Det fick Ronaldo och Ancelotti så snacket om att våra spelare och tränare inte blir avstängda för det eller att Ramos bör ha det kan man lägga ner.

Det är ju nästan som man vill att vi själv straffar honom. Varför ska han göra så? Förutom att det är korkat taktiskt, kan skada en spelare allvarligt så har vi redan två mittbackar borta. Total idioti men han lär sig aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in