2016-09-20, 12:26
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Fyra raka förluster för Valencia. Dags och ta in Marcelino när man har chansen? man kan inte ligga och sova när en av Spaniens bästa tränare är tillgängliga.

Marcelino García Toral hade varit utmärkt val för Valencia men man vad aldrig med deras ledning om de skulle anställa en sån duktig tränare.

Citat:
Ursprungligen postat av AlanBahia
Fick Real Madrid någon del av kakan när Higuain gick till Napoli?

Han såldes för 40 miljoner euro.
Citera
2016-09-20, 19:27
Medlem
Skall se om jag lyckas sammanfatta Valencia. Om det är felaktigt eller saknas något så är det bara och citera och rätta till mitt inlägg. Jag är ingen expert på Valencia.

2014/2015 säsongen; Peter Lim köper Valencia ifrån bankia (konkursförvaltaren) som vid den här tidpunkten äger fotbollsklubben och konkursboet Valencia. Peter Lim köper Valencia för 140 M euro - egentligen övertar han klubbens skulder ifrån Bankia och utöver det lovar han att bygga klart Nya Mestalla. Klubben köper spelare för cirka 55 M euro och säljer för lika mycket så det blev ingen storsatsning som man hoppades på. Valencia slutar dock på en fjärdeplats och kvalar in till CL nästkommande säsong (15/16).

2015/15: Den här säsongen gör man en ordentlig storsatsning och köper in spelare för 144 M euro och säljer för 50 M euro så -94 M euro i netspend vilket är mycket pengar. Klubben rustar upp och visar världen att de vill satsa. Trots denna storsatsning gör man en fiaskosäsong och slutar tolva. Gary Neville är väl den största syndabocken till klubbens fiasko.

2016/2017: Den här säsongen går man ifrån att vara ett lag med ambitioner till att bli ett Udiniese 2,0. Nu säljer man av i stort sett halva laget och ersätter förvisso hjärtat i laget med hyggliga spelare bortsett ifrån mittfältaren Andre Gomes. Valencia går +79 M euro i transferfönstret vilket är ovanligt mycket för klubb som utger sig för att vara storsatsande. Nu har man inlett säsongen med fyra raka förluster och det ser väldigt mörkt ut.

1: Vad är egentligen Lims planer med Valencia?
2: Kommer Nya Mestalla byggas klart?
3: Vad är det som är så ruttet och förgiftat inom själva klubben?

Ett intressant diskussionsämne...
Senast redigerad av xeezer 2016-09-20 kl. 19:30.
Citera
2016-09-21, 03:58
Medlem
Citat:
Skall se om jag lyckas sammanfatta Valencia. Om det är felaktigt eller saknas något så är det bara och citera och rätta till mitt inlägg. Jag är ingen expert på Valencia.

2014/2015 säsongen; Peter Lim köper Valencia ifrån bankia (konkursförvaltaren) som vid den här tidpunkten äger fotbollsklubben och konkursboet Valencia. Peter Lim köper Valencia för 140 M euro - egentligen övertar han klubbens skulder ifrån Bankia och utöver det lovar han att bygga klart Nya Mestalla. Klubben köper spelare för cirka 55 M euro och säljer för lika mycket så det blev ingen storsatsning som man hoppades på. Valencia slutar dock på en fjärdeplats och kvalar in till CL nästkommande säsong (15/16).

2015/15: Den här säsongen gör man en ordentlig storsatsning och köper in spelare för 144 M euro och säljer för 50 M euro så -94 M euro i netspend vilket är mycket pengar. Klubben rustar upp och visar världen att de vill satsa. Trots denna storsatsning gör man en fiaskosäsong och slutar tolva. Gary Neville är väl den största syndabocken till klubbens fiasko.

2016/2017: Den här säsongen går man ifrån att vara ett lag med ambitioner till att bli ett Udiniese 2,0. Nu säljer man av i stort sett halva laget och ersätter förvisso hjärtat i laget med hyggliga spelare bortsett ifrån mittfältaren Andre Gomes. Valencia går +79 M euro i transferfönstret vilket är ovanligt mycket för klubb som utger sig för att vara storsatsande. Nu har man inlett säsongen med fyra raka förluster och det ser väldigt mörkt ut.

3
Det måste vara ha varit tränaren, de har ett rätt bra lag på papperet, grymt mittlås med Garay och Mangala t ex; nu får man nytt blod på bänken, hoppas resultat kommer snart för efter de två på papperet enkla matcher så kommer det tio matcher varav 7 tuffa:
Atletico h
Barcelona b
La Coruna b
Celta Vigo b
Sevilla b
Malaga h
Sociedad b
Real b

Får inte Valencia ordning på grejerna innan de två kommande matcherna tror jag moralen och självförtroendet kan få sig en såpass stor törn att man tar expresståget ner till segunda.
Citera
2016-09-21, 11:11
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Får inte Valencia ordning på grejerna innan de två kommande matcherna tror jag moralen och självförtroendet kan få sig en såpass stor törn att man tar expresståget ner till segunda.
Tror faktiskt Valencia kommer vända trenden. Hade det inte varit för en lysande helt Aduriz senast så hade Valencia i vilket fall plockat poäng.
Trots försvagningarna i truppen är de truppmässigt ändå på övre halvan av La Liga. Nu är Ayestarán sparkad och de kan börja på en ny kula. Visst, svårt att se att det slutar med Europaspel i år, men nedflyttning? Det tror inte jag iaf.
Citera
2016-09-21, 12:54
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
”Han har redan erkänt att han vill träna Inter och den italienska klubben har redan börjat förbereda ett avtal för att värva tillbaka den förre detta-spelaren när hans kontrakt löper ut 2018” skriver Goal.
Inters vice president, Javier Zanetti, ska redan ha börjat förhandla med sin gode vän Simeone om en återkomst till Milano.
– Inter och Simeone kommer att arbeta tillsammans, ska han ha sagt.

Kul, skulle inte Inter lyckas nu så kommer man deffentivt göra det när Simeone kommer
Citera
2016-09-21, 12:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Fick Real Madrid någon del av kakan när Higuain gick till Napoli?

Någon del av kakan? Han var deras spelare och såldes?

Eller vad menar du?

Citat:

Neville må ju ha varit dålig, men deras poängskörd innan och efter Neville är väl typ densamma som med honom.
Citera
2016-09-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
3
Det måste vara ha varit tränaren, de har ett rätt bra lag på papperet, grymt mittlås med Garay och Mangala t ex; nu får man nytt blod på bänken, hoppas resultat kommer snart för efter de två på papperet enkla matcher så kommer det tio matcher varav 7 tuffa:
Atletico h
Barcelona b
La Coruna b
Celta Vigo b
Sevilla b
Malaga h
Sociedad b
Real b

De kanske gör en Villarreal anno 11/12 och åker ur. Ibland kan självförtroendet vara så djupt nere på botten att det är omöjligt att resa sig - det har vi sett många exempel på. Chelsea förra säsongen är det främsta exemplet, eller Villarreal säsongen 11/12.

Undrar bara vad som är så förgiftat inom Valencia? de snackade lite om Valencia i Eurotalk utan att gå in på detaljer dessvärre. Jag menar Peter Lim köper upp konkursboet Valencia ifrån Bankia - klubben är alltså skuldfri för första gången på typ 100 år. Kommer ihåg tidigare när räntorna på skulderna bara fort växa trots att man sålde av storstjärnor som Silva och Villa varje säsong. Även om man inte storsatsar så har man ändå ett hyggligt projekt (att vara ett Udiniese/Porto 2,0) är helt okej. Det kanske är fansen som har en del att göra med klubbens misslyckande.
Citera
2016-09-21, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Någon del av kakan? Han var deras spelare och såldes?

Eller vad menar du?

Neville må ju ha varit dålig, men deras poängskörd innan och efter Neville är väl typ densamma som med honom.
Om Real hade någon procent på Higuain.
Citera
2016-09-21, 22:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Om Real hade någon procent på Higuain.

Står ju gick till Napoli.

Gick till Juventus antar jag det ska stå då?
Citera
2016-09-21, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Står ju gick till Napoli.

Gick till Juventus antar jag det ska stå då?

Ser nu mitt misstag. Juventus menar jag såklart.
Citera
2016-09-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Simeone confirms amended contract, han förkortat kontraktstiden med Atlético Madrid från 2020 till 2018. Det kommer bli jobbigt för deras del utan Diego Simeone.

Han lär väl lämna Atleti efter 2018
Citera
2016-09-24, 00:31
Medlem
Valencia vann visserligen mot Deportivo Alaves under förrgår (trots en väldigt tveksam straff), men deras spel var under lågvattenmärke och jag misstänker att de lär återigen ha en tuff säsong...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in