2016-09-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
VILLARREAL CF har ett lag som kan utmana Sevilla om Champions League platsen utan tvekan och har gjort ett par fina värvningar från utlandet. Cristian Espinoza stor talang från Argentina, Roberto Soriano,Nicola Sansone,Denis Cheryshev ( Real Madrid och kan ligan)Alexandre Pato samt Santos Borre som är lånad från Atletico.

Pato? killen platsar inte ens i Brasilianska ligan eller på Chelseas bänk, och nu skall han börja tokdominera i världens bästa liga ifrån ingenstans? det är otroligt hur folk kan ha så höga förhoppningar på honom.

Villarreal har bara värvat medelmåttor och dark horses. De har inte ersatt varken Bailly, Denis Suarez eller tränaren Marcelino. Valencia har gått ifrån att vara en klubb med ambition till utmana om CL-platser till att bli Udiniese 2,0. Porto 2,0 är för ambitiöst.

Hur som helst så spenderas det pengar i La Liga. Tiderna då lagen inte betala löner i tid, var tvungna att låna spelare, gå+ varje fönster är förbi tack vare det nya TV-avtalet.
Citera
2016-09-02, 13:11
Medlem
Prio4s avatar
Satt och kollade på Argentina-Uruguay igår och slogs återigen över hur jävla bra Mascherano är på defensiva mittfältspositionen. Finns få, om någon förutom Busquets som slår honom på fingrarna på den positionen. Vilket gör det till ett frågetecken att han spelar i just Barca. Inte för jag vill ha bort honom eller så, men ändå
Citera
2016-09-03, 17:33
Medlem
Gregory.Houses avatar
Already more than 4,500 Atleti supporters have bought season tickets for La Peineta. Deras nya arena påminner lite om Allianz Arena.
Citera
2016-09-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Måste omvärdera Sevillas transferfönster. Det är stora tapp de har gjort men värvningarna denna säsongen är ändå jävligt tunga.

Att Sevilla ständigt tappar nyckelspelare och skaffar spelare som kompetenta ersättare är ingen nytt under solen direkt sedan otaliga år tillbaka, Sevilla har trots allt en jävligt duktig sportchef i Monchi.

Citat:
Och den nya tränaren gjorde ändå förlorarnationen Chile till en vinnarnation

Delvis sant. Det var nämligen Biesla som lade grunden till Chiles framgångsrika spelsättet och Sampadoli förfinade något ytterligare.

Citat:
så han kan ju lika gärna övertriumfera Emery även om jag är tveksam till det.

Efter säsongen kan vi avgöra det med facit i handen...
Citera
2016-09-04, 15:40
Medlem
Man kanske skall omvärdera Valencias fönster? de har ändå fått in en hel del kvalitet; och försvaret ser riktigt vasst ut - både bredden och spetsen. Man kan inte direkt påstå att de inte har ersatt Mustafi. De blev dock av med många offensiva spelare men de flesta var antingen överskattade eller avdankade bortsett ifrån André Gomes. Paco känns som en ny Soldado ärligt talat.

De behöll lovande och talangfulla spelare som Bakkali, Santi Mina, Rafa Mir, Rodrigo och fick in Munir som enligt mig har mycket större potential än Paco. Däremot ser mittfältet riktigt tunt ut. Om de hade ersatt Andre som de ersatte Mustafi med Garay hade jag nog haft Valencia som favorit till att knipa fjärdeplatsen. Det blir nog ingen CL med tanke på Sevillas kapprustning men EL är möjligt. Att bli ett Udiniese 2,0 med en ägare köper spelare billigt och säljer dyrt är i alla fall bättre än förr när man var nära ruinens brant.

Tippar att toppstriden slutar såhär...

1: Barcelona
2: Real Madrid
3: Atletico Madrid
4: Sevilla
5: Valencia
Citera
2016-09-04, 15:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Man kanske skall omvärdera Valencias fönster? de har ändå fått in en hel del kvalitet; och försvaret ser riktigt vasst ut - både bredden och spetsen. Man kan inte direkt påstå att de inte har ersatt Mustafi. De blev dock av med många offensiva spelare men de flesta var antingen överskattade eller avdankade bortsett ifrån André Gomes. Paco känns som en ny Soldado ärligt talat.

De behöll lovande och talangfulla spelare som Bakkali, Santi Mina, Rafa Mir, Rodrigo och fick in Munir som enligt mig har mycket större potential än Paco. Däremot ser mittfältet riktigt tunt ut. Om de hade ersatt Andre som de ersatte Mustafi med Garay hade jag nog haft Valencia som favorit till att knipa fjärdeplatsen. Det blir nog ingen CL med tanke på Sevillas kapprustning men EL är möjligt. Att bli ett Udiniese 2,0 med en ägare köper spelare billigt och säljer dyrt är i alla fall bättre än förr när man var nära ruinens brant.

Tippar att toppstriden slutar såhär...

1: Barcelona
2: Real Madrid
3: Atletico Madrid
4: Sevilla
5: Valencia

Kan verkligen Sevilla ta fjärdeplatsen med försvarsspelet de visat upp varje match med nya tränaren?
Citera
2016-09-04, 16:17
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Satt och kollade på Argentina-Uruguay igår och slogs återigen över hur jävla bra Mascherano är på defensiva mittfältspositionen. Finns få, om någon förutom Busquets som slår honom på fingrarna på den positionen. Vilket gör det till ett frågetecken att han spelar i just Barca. Inte för jag vill ha bort honom eller så, men ändå
I ett nummer av Offside från i våras minns jag att han sa att han helst spelar i den defensiva mittfältsrollen men att han inser att han inte skulle kunna göra det än Busquets på det sättet som Barcelona spelar. Som jag fattar det kommer han inte spela mittback i något annat lag utan om han byter så kommer han att vilja spela defensiv mittfältare.
Citera
2016-09-07, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
I ett nummer av Offside från i våras minns jag att han sa att han helst spelar i den defensiva mittfältsrollen men att han inser att han inte skulle kunna göra det än Busquets på det sättet som Barcelona spelar. Som jag fattar det kommer han inte spela mittback i något annat lag utan om han byter så kommer han att vilja spela defensiv mittfältare.
Han kommer inte byta klubb förrän han flyttar hem och spelar i någon argentinsk klubb.
Citera
2016-09-08, 19:27
Medlem
Real och Atletico fick som väntat inte igenom sina överklaganden.
Dessutom fick de böter på 600 000 respektive 900 000 schweizerfranc.

http://www.eurosport.com/football/real-and-atletico-madrid-fail-to-overturn-transfer-bans_sto5833705/story.shtml
Citera
2016-09-09, 19:33
Medlem
NirvanAs avatar
Ter-stegen skadad igen, 2 veckor, spelade 1 match och var innan dess skadad 2 veckor..... Han verkar kunna bli en sån där glas-spelare, ofta skadad.

Cillesen time imorgon.... smått otäckt måste jag säga... Iofs Alaves hemma men ändå.

Landskamper, skador på Iniesta, Gomes, många slitna spelare, blir nog jobbig match att titta på.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-09 kl. 19:36.
Citera
2016-09-10, 17:27
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ter-stegen skadad igen, 2 veckor, spelade 1 match och var innan dess skadad 2 veckor..... Han verkar kunna bli en sån där glas-spelare, ofta skadad.

Cillesen time imorgon.... smått otäckt måste jag säga... Iofs Alaves hemma men ändå.

Landskamper, skador på Iniesta, Gomes, många slitna spelare, blir nog jobbig match att titta på.
Slitna spelare? Säsongen har precis börjat ffs. Messi, Neymar och Iniesta är tillbaka fit for fight. Ser inte direkt hur det kan bli otäckt. Blir det någonting annat än en komfortabel vinst men härligt bolltrillande blir jag väldigt chockad.
Citera
2016-09-10, 17:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Slitna spelare? Säsongen har precis börjat ffs. Messi, Neymar och Iniesta är tillbaka fit for fight. Ser inte direkt hur det kan bli otäckt. Blir det någonting annat än en komfortabel vinst men härligt bolltrillande blir jag väldigt chockad.

Ja Suarez är oerhört sliten efter 2 stenhårda matcher i VM-kvalet, det tar runt 14 timmar att flyga mellan barcelona och uruguay har jag för mig, tidszoner... det tar

Neymar lär vara hyfsat fräsch då han inte rest lika mycket

Messi har känningar i ljumsken och lär inte lira

Många av barcelonas spelare är slitna efter landskamperna då de oftar spela 90 x 2 när de egentligen borde låta ljumskarna få jobba upp sig sakta i intensitet och belastning

Piqué är sliten, han vilas, hans accelerometer på träningen skickade förmodligen data till fysiologerna att han inte återhämtat sig helt från landskamperna.... förbundskaptener bryr sig inte om spelarnas långvariga hälsa under dessa galna uppehåll.

Du vet väl själv hur förjävligt det brukar se ut efter landslagsuppehåll? Inte bara att spelarna slits i onödan utan de tappar klubbrytmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in