2016-12-11, 00:51
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Sergio Ramos världens bästa kapten genom tiderna,finns få matchvinnare som honom. Han är helt otrolig på att på att avgöra matcher och vinna titlar åt laget när man behöver honom som mest. Vilken jävla legend.

Skulle inte påstå att det är världens bästa kapten genom tiderna, inte ens i närheten faktiskt, men det är en sjuk matchvinnare. Måste ju vara den som har gjort det viktigaste målen för Real på senare tid.
Citera
2016-12-11, 09:39
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Skulle inte påstå att det är världens bästa kapten genom tiderna, inte ens i närheten faktiskt, men det är en sjuk matchvinnare. Måste ju vara den som har gjort det viktigaste målen för Real på senare tid.
Bra matchvinnare och huvudspel men en rätt överskattad back i mitt tycke. Brister rätt rejält emellanåt.
Citera
2016-12-11, 16:21
Avstängd
Halloween2s avatar
Ramos slänger upp de andra backarna i ligan 2016. Brustit i försvaret? Ja då är han framme och fixar mål..

Någon som har koll på hur många kort han har dragit på sig sen zidane tog över? Känns lite som Carlo effekten på pepe.
Citera
2016-12-11, 17:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Världens bäste kapten? Vad har han vunnit där han spelat huvudrollen? 1 CL-titel kan jag ge honom.

Utöver det har han ju varit kapten för Real Madrids typ sämsta period titelmässigt genom alla tider.
Citera
2016-12-12, 00:23
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Sergio Ramos världens bästa kapten genom tiderna,finns få matchvinnare som honom. Han är helt otrolig på att på att avgöra matcher och vinna titlar åt laget när man behöver honom som mest. Vilken jävla legend.
Haha, herregud. Du inser att pissar kaptener som både Paco Gento och Manuel Sanchis i ansiktet genom att ens ta upp Ramos i sån diskussion?
Citera
2016-12-12, 00:49
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Haha, herregud. Du inser att pissar kaptener som både Paco Gento och Manuel Sanchis i ansiktet genom att ens ta upp Ramos i sån diskussion?

Även folk som Molowny, Amancio, Miguel Muñoz, Camacho, Hierro...

Iofs, lätt hänt, det är inte alla som har vidare koll på "sitt" lag, men det blir lite komiskt ibland.
Citera
2016-12-12, 09:43
Medlem
Världens bästa någonsin vetifan men en av världens bästa inom dagens fotboll är han utan tvekan. Håller dock Casillas högre än Ramos.
Citera
2016-12-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Världens bäste kapten? Vad har han vunnit där han spelat huvudrollen? 1 CL-titel kan jag ge honom.

Utöver det har han ju varit kapten för Real Madrids typ sämsta period titelmässigt genom alla tider.

Men jämför inte äpplen och päron. Dagens Real konkurrerar om världens svåraste titel att vinna - La liga. Ingen liga har någonsin rankats som överlägsen etta på samma sätt som La Liga gör idag. Dagens Real är överlägset tidigare upplagor av Real rent poängmässigt.

Ramos har vunnit 11 titlar med Real, det är mer än hälften av alla titlar Real vunnit de senaste 20 åren. Bara tre klubbar (Barcelona, Bayern, United) har vunnit fler titlar. Men vi alla vet att Bayern och Uniteds titlar är mindre värda p.g.a ligorna de spelar i är MYCKET SÄMRE.

Ramos rankar jag som topp tre i alla fall, bland tidernas främsta kaptener.
Senast redigerad av xeezer 2016-12-12 kl. 11:22.
Citera
2016-12-12, 14:51
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Världens bästa kapten genom tiderna kanske va lite för mycket. Som sagt han är en matchvinnare av högste klass och har lyckats och som mittback göra 50 mål och många av de har varit totalt avgörande för klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Världens bästa någonsin vetifan men en av världens bästa inom dagens fotboll är han utan tvekan. Håller dock Casillas högre än Ramos.

I real Madrid har jag sett Fernando Hierro, Raul,Iker Casillas och nu Sergio Ramos men ändå upplever den sistnämnde som bästa kaptenen. Som du nämner han är en utav världens bästa i dagens fotboll utan tvekan. Han har lyckats få de unga spelarna visa Madridismo på helt sjukt sätt och brinna för klubben.
Senast redigerad av Gregory.House 2016-12-12 kl. 15:13.
Citera
2016-12-12, 14:54
Medlem
Gregory.Houses avatar
Champions League lottning för spanska klubbarna.

Real Madrid-Napoli
Leverkusen-Atletico Madrid
PSG-Barcelona
Sevilla-Leicester

Europa League

Atletic Bilbao - Apoel
Villareal - AS Roma
Celta Vigo - Shaktar Donetsk
Citera
2016-12-12, 18:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Men jämför inte äpplen och päron. Dagens Real konkurrerar om världens svåraste titel att vinna - La liga. Ingen liga har någonsin rankats som överlägsen etta på samma sätt som La Liga gör idag. Dagens Real är överlägset tidigare upplagor av Real rent poängmässigt.

Ramos har vunnit 11 titlar med Real, det är mer än hälften av alla titlar Real vunnit de senaste 20 åren. Bara tre klubbar (Barcelona, Bayern, United) har vunnit fler titlar. Men vi alla vet att Bayern och Uniteds titlar är mindre värda p.g.a ligorna de spelar i är MYCKET SÄMRE.

Ramos rankar jag som topp tre i alla fall, bland tidernas främsta kaptener.

Jämföra äpplen och päron? Det är fortfarande samma klubb och samma liga genom historien.

Sedan millenieskiftet är Real Madrid sämre än någonsin, att då kaptenen som vid åldern av 26 redan var meste utvisade spelaren ska bli TIDERNAS bäste lagkapten ter ju sig rätt märkligt. Men kör på!
Citera
2016-12-12, 19:05
Medlem
Cambijaos avatar
Hierro håller jag som personligen favorit. Han spelade elegant, rörde sig elegant och såg elegant ut. Sen att han var under en tid bland världens bästa frisparksskyttar och är en bland de bästa mittbackarna någonsin är också fin sak.

Ramos håller jag nog inte ens som topp fem i Real Madrid. Varken spelmässigt eller personlighetsmässigt. Hela hans flört med Manchester United gjorde mig besviken på honom. Trots det älskar jag att ha honom i Real Madrid och som kapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in