2016-10-28, 19:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Juan Cuadrado istället för aleix vidal ryktas det om. João Cancelo vore ett mycket bättre alternativ. Cuadrado är ju inte ens en back, vad har Barca emot renodlade högerbackar?
Finns ingen substans där... har bara snackats om Cancelo och Bellerin
Citera
2016-10-28, 19:16
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har Griezmann nån utköpsklausul? det är nog enda sättet att skaffa honom.

Minns inte riktigt men har för mig att jag läste 100m euro när han förlängde sitt kontrakt. Säljer man Suarez för 135m pund så blir det fortfarande typ 40m euro kvar efter att man har köpt ut Griezmann. Helt sjukt om det där ryktet stämmer.
Citera
2016-10-28, 19:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Minns inte riktigt men har för mig att jag läste 100m euro när han förlängde sitt kontrakt. Säljer man Suarez för 135m pund så blir det fortfarande typ 40m euro kvar efter att man har köpt ut Griezmann. Helt sjukt om det där ryktet stämmer.
Känns dock som Suarez aldrig skulle vilja lämna, stortrivs i ett spansktalande land, hans fru är därifrån, är väldigt nära vän med Messi... Men rent strategiskt är det nog bättre med Griezmann eftersom han är 4 år yngre men...
Citera
2016-10-28, 19:20
Medlem
Citat:
Säkert ren BS, men goal.com skriver att enligt nån tidning (Don Balon) så är United ute efter Suarez och erbjuder 135m pund. Frågan är om Barca borde acceptera om ett sådant bud verkligen hamnade på bordet. Enligt mig är Suarez ovärderlig då han är otroligt viktig för samspelet mellan MSN, gör en jävla massa mål och bidrar mycket spelmässigt utöver det. Samtidigt är 135m pund jävligt mycket pengar. Kanske trots allt vore smartare att sälja och köpa in en framtidssäkrare Griezmann.

Om det stämmer tycker jag man kan sälja, sen är det iof knappast säkert att Suarez hade nappat även om United lär betala ut betydligt högre lön, han har dessutom lirat i Liverpool vilket kan komplicera saker ytterligare; sen att han är spansktalande och bor i ett soligt område vid kusten och spelar CL lär inte förbättra Uniteds chanser direkt.

Vet inte om Barca hade behövt värva in startspelare, man köpte Alcacer som egentligen borde vara för bra för bänken, doc så har han inte visat nånting under sin tid i Barca men om han skulle få speltid så tror jag att man har en riktigt bra målskytt, doc lär det inte bli några 40 baljor per säsong men kanske 25-30.

Såg lite försäsongsmatcher och i en utav dom bytte Barca in en drös med för mig okända spelare, där såg samtliga rätt skickliga ut och särskilt en spelare -Rafa Mújica- som bara är 17 år gammal, har kikat lite youtube-klipp på honom och hans känns verkligen lovande och han hade mycket väl kunnat sitta på bänken i A-laget bakom Alcacer.
Citera
2016-10-28, 19:38
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Känns dock som Suarez aldrig skulle vilja lämna, stortrivs i ett spansktalande land, hans fru är därifrån, är väldigt nära vän med Messi... Men rent strategiskt är det nog bättre med Griezmann eftersom han är 4 år yngre men...

Mjo + att han spelade för Liverpool innan, så jag antar att det inte vore så lätt att bara skriva på för United. Men, ja, ur Barcelonas perspektiv så vore det nog smartare att sälja trots Suarez prestationer.

Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Om det stämmer tycker jag man kan sälja, sen är det iof knappast säkert att Suarez hade nappat även om United lär betala ut betydligt högre lön, han har dessutom lirat i Liverpool vilket kan komplicera saker ytterligare; sen att han är spansktalande och bor i ett soligt område vid kusten och spelar CL lär inte förbättra Uniteds chanser direkt.

Vet inte om Barca hade behövt värva in startspelare, man köpte Alcacer som egentligen borde vara för bra för bänken, doc så har han inte visat nånting under sin tid i Barca men om han skulle få speltid så tror jag att man har en riktigt bra målskytt, doc lär det inte bli några 40 baljor per säsong men kanske 25-30.

Såg lite försäsongsmatcher och i en utav dom bytte Barca in en drös med för mig okända spelare, där såg samtliga rätt skickliga ut och särskilt en spelare -Rafa Mújica- som bara är 17 år gammal, har kikat lite youtube-klipp på honom och hans känns verkligen lovande och han hade mycket väl kunnat sitta på bänken i A-laget bakom Alcacer.

Just nu behövs inga startspelare känns det som, men ifall ryktet råkar stämma och Barcelona säljer så måste man köpa in en värdig ersättare. Griezmann är det enda alternativet.

Paco har lyckats sätta sig själv i en massa målchanser, synd bara att ingen har resulterat i mål än. Han har väl ca 5 stop/ribbträffar + några väldigt bra målvaktsingripanden. Är bara en tidsfråga innan det lossnar. Däremot tycker jag att han deltar alldeles för lite i spelet. Brukar bli ganska långa perioder innan han får känna på bollen.

Yes, Mujica verkar vara ett framtidslöfte. Tiden får utvisa hur långt han kommer gå. Däremot finns Denis, Gomes och Rafinha före honom, så det blir svårt att få speltid. Jag själv ser mest fram emot att få se mer av Denis.
Citera
2016-10-28, 19:45
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
För att han överdriver, inte är objektiv och agerar helt galet, utan Barcelona vore ligan ingenting, han verkar inte fatta hur mycket de drar in på tv-pengar på just barcelona

Javier Tebas är ganska frispråkig av sig mot alla klubbar i Laliga och det gäller inte bara Barcelona om du tror det. Vad spelar det för roll hur mycket de drar in till La liga? Det har inte med diskussionen och göra. Det är Valencia som klubb som fick böter i helgen medan det är Barcelonas ledning som gnäller i media. Pinsamt.
Citera
2016-10-28, 19:46
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Just nu behövs inga startspelare känns det som, men ifall ryktet råkar stämma och Barcelona säljer så måste man köpa in en värdig ersättare. Griezmann är det enda alternativet.

Nja, Dybala finns också. Fast det kanske tar några år innan han når sitt max.

Citat:

Får hoppas på det.
Citera
2016-10-28, 19:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Javier Tebas är ganska frispråkig av sig mot alla klubbar i Laliga och det gäller inte bara Barcelona om du tror det. Vad spelar det för roll hur mycket de drar in till La liga? Det har inte med diskussionen och göra. Det är Valencia som klubb som fick böter i helgen medan det är Barcelonas ledning som gnäller i media. Pinsamt.
Tänkte mer att man bör värna sina bästa "kunder", att snacka skit om sin största kassako är väl aldrig bra ur marknadssynpunkt?
Citera
2016-10-28, 20:01
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:

João Cancelo har världens jobbigaste agent och göra med dvs Jorge Mendes och kommer att kosta minst 40-50 miljoner euro att köpa loss. Intresse för honom finns från Italien och Pl sägs det och han vet nog hur man mjölkar Barcelona på pengar.

Citat:
Tänkte mer att man bör värna sina bästa "kunder", att snacka skit om sin största kassako är väl aldrig bra ur marknadssynpunkt?

Offerkortet fungerar inte längre då Barcelona har varit inblandad i så många skandaler på senare tid att man tappat antalet. La Liga är ändå världens bästa liga och behöver inte mycket för att marknadsföras när det finns klubbar som Real Madrid , Atletico osv.
Citera
2016-10-30, 23:00
Medlem
Gregory.Houses avatar
Alaves 1 - 4 Real Madrid. Hemmalaget hade inte förlorat på Mendizorroza över hela säsongen och tagit poäng mot Barcelona och Atletico. Det lossnade för Ronaldo som slog till med en hattrick. Real går för ligan i år det märks.
Citera
2016-10-31, 06:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Säkert ren BS, men goal.com skriver att enligt nån tidning (Don Balon) så är United ute efter Suarez och erbjuder 135m pund. Frågan är om Barca borde acceptera om ett sådant bud verkligen hamnade på bordet. Enligt mig är Suarez ovärderlig då han är otroligt viktig för samspelet mellan MSN, gör en jävla massa mål och bidrar mycket spelmässigt utöver det. Samtidigt är 135m pund jävligt mycket pengar. Kanske trots allt vore smartare att sälja och köpa in en framtidssäkrare Griezmann.

Barcelona borde sälja Neymar istället.
Citera
2016-10-31, 07:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Barcelona borde sälja Neymar istället.

Absolut inte. Neymar är den bästa spelaren som finns på sin position. Hans samspel med Messi och Suarez är ovärderlig och han har många år framför sig.

Vem ska han ersättas med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in