Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Känns dock som Suarez aldrig skulle vilja lämna, stortrivs i ett spansktalande land, hans fru är därifrån, är väldigt nära vän med Messi... Men rent strategiskt är det nog bättre med Griezmann eftersom han är 4 år yngre men...
Mjo + att han spelade för Liverpool innan, så jag antar att det inte vore så lätt att bara skriva på för United. Men, ja, ur Barcelonas perspektiv så vore det nog smartare att sälja trots Suarez prestationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
pmatt
Om det stämmer tycker jag man kan sälja, sen är det iof knappast säkert att Suarez hade nappat även om United lär betala ut betydligt högre lön, han har dessutom lirat i Liverpool vilket kan komplicera saker ytterligare; sen att han är spansktalande och bor i ett soligt område vid kusten och spelar CL lär inte förbättra Uniteds chanser direkt.
Vet inte om Barca hade behövt värva in startspelare, man köpte Alcacer som egentligen borde vara för bra för bänken, doc så har han inte visat nånting under sin tid i Barca men om han skulle få speltid så tror jag att man har en riktigt bra målskytt, doc lär det inte bli några 40 baljor per säsong men kanske 25-30.
Såg lite försäsongsmatcher och i en utav dom bytte Barca in en drös med för mig okända spelare, där såg samtliga rätt skickliga ut och särskilt en spelare -Rafa Mújica- som bara är 17 år gammal, har kikat lite youtube-klipp på honom och hans känns verkligen lovande och han hade mycket väl kunnat sitta på bänken i A-laget bakom Alcacer.
Just nu behövs inga startspelare känns det som, men ifall ryktet råkar stämma och Barcelona säljer så måste man köpa in en värdig ersättare. Griezmann är det enda alternativet.
Paco har lyckats sätta sig själv i en massa målchanser, synd bara att ingen har resulterat i mål än. Han har väl ca 5 stop/ribbträffar + några väldigt bra målvaktsingripanden. Är bara en tidsfråga innan det lossnar. Däremot tycker jag att han deltar alldeles för lite i spelet. Brukar bli ganska långa perioder innan han får känna på bollen.
Yes, Mujica verkar vara ett framtidslöfte. Tiden får utvisa hur långt han kommer gå. Däremot finns Denis, Gomes och Rafinha före honom, så det blir svårt att få speltid. Jag själv ser mest fram emot att få se mer av Denis.