Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-26, 00:58
  #1
Medlem
Sitter och tittar lite på kth:s utbytesstudier sida. Inom civilingenjörsprogrammet får man tidigast åka på en utlandsperiod i årskurs 3. Saken är den att jag vill ta ut en teknologie kandidat i årskurs 3 så att jag kan välja ett MS program i usa.

Skulle en utlandsperiod på en eller två terminer göra saker komplicerade? Jag tänker på exjobbet och liknande som man har i årskurs 3. Så länge man väljer kurser som motsvarar de man skulle läst på kth så blir det väl inga problem men just exjobbet kan jag tänka mig det kan bli strul med.

För att söka in på grad school behövs oftast 3 rekommendationsbrev. Kan någon utav dessa skrivas av en professor man har under en utbytesperiod? Det kan väl kanske ej vara möjligt då det är svårt att bilda en uppfattning av en student under 1-2 terminer.

Är det osmart att åka på ut samma år man vill ta ut en kandidatexamen?
Citera
2016-07-30, 06:40
  #2
Medlem
Försök göra exjobbet när du är utomlands. Lärare skriver oftare bättre rekommendationsbrev om du har gjort något jobb med dem och inte bara tagit deras kurser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback