Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 22:49
  #1
Medlem
Så jag planerar att köpa hus snart och tänkte att en snickarutbildning vore en bra investering när man som mig skaffar hus för första gången och inte har nån vidare erfarenhet av hantverkaryrken.

Några bra förslag på hur man gör, med avseende på rubriken. Jag är 30+, gick natur och jobbar på lager, bra betyg från gymnasiet.
Citera
2016-07-24, 22:59
  #2
Avstängd
Vadå vill du bli snickare med yrkesbevis? Annars är det bara att plugga på grunderna och kolla lite på Arga snickarn. Om du vill ha ett yrkesbevis så krävs oftast tre år av lärlingsarbete med tillhörande teorikurser.
Citera
2016-07-25, 00:00
  #3
Medlem
Om du köper en båt. Skall du bli båtbyggare? En bil? Bilmekaniker?

Det finns väl inget tråkigare att jobba med något för komma hem och jobba med det på fritiden.
Citera
2016-07-25, 13:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownsKolit
Vadå vill du bli snickare med yrkesbevis? Annars är det bara att plugga på grunderna och kolla lite på Arga snickarn. Om du vill ha ett yrkesbevis så krävs oftast tre år av lärlingsarbete med tillhörande teorikurser.

Jag är inte intresserad av att bli lärling, endast utbildningen på skolan. Iom att jag arbetar heltid undrade jag därför vad det finns för alternativ om man samtidigt vill läsa till snickare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback