Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-05, 14:34
  #13
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanEkorre
Bild nummer två är dock inte från Discovery utan ett koncept för en reboot av Star Trek på 70-talet. Något Discovery oblygt tycks ha tagit tillvara på, dock
tycker der är trevligt när man tar tillvara på concept-designs, fast tycker inte detta skepp ser särskilt bra ut. Kanske växer på en när man sett några avsnitt.
Citera
2016-11-29, 05:58
  #14
Medlem
santacls avatar
http://collider.com/michelle-yeoh-st...overy-tv-talk/

Michelle Yeoh Boards ‘Star Trek: Discovery;’
Citera
2016-11-29, 20:28
  #15
Medlem
santacls avatar
https://variety.com/2016/tv/news/sta...oh-1201928889/

‘Star Trek: Discovery’: Doug Jones, Anthony Rapp Join Michelle Yeoh in Cast
Citera
2017-01-03, 02:18
  #16
Medlem
Av det vi har fått veta hittills har vi 2-3 olika storylines vad det verkar. Michelle Yeoh som spelar kommendör på U.S.S. Shenzou, ett skepp som tydligen har stor påverkan på U.S.S. Discovery under den första säsongen. Så det är oklart om det kommer vara något som hänger med hela serien och om Michelle Yeoh ens kommer vara med senare i serien. Sedan har vi ju U.S.S. Discovery där själva huvudhandlingen tar plats. Vem som har huvudrollen är inte bestämt men det mesta pekar mot en kvinnlig skådespelare som inte är kommendör.

De senaste rollerna som avslöjats är klingoner där de klingonska dynastierna är i konflikt med varandra. En roll är en klingonsk ledare som vill ena dynastierna.

Det lär nog inte bli som tidigare serier där allt utgår från en besättning utan jag ser framför mig parallella storylines i stil med Game of Thrones och där det inte är en supertydlig huvudroll.
Citera
2017-02-20, 21:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
Av det vi har fått veta hittills har vi 2-3 olika storylines vad det verkar. Michelle Yeoh som spelar kommendör på U.S.S. Shenzou, ett skepp som tydligen har stor påverkan på U.S.S. Discovery under den första säsongen. Så det är oklart om det kommer vara något som hänger med hela serien och om Michelle Yeoh ens kommer vara med senare i serien. Sedan har vi ju U.S.S. Discovery där själva huvudhandlingen tar plats. Vem som har huvudrollen är inte bestämt men det mesta pekar mot en kvinnlig skådespelare som inte är kommendör.

De senaste rollerna som avslöjats är klingoner där de klingonska dynastierna är i konflikt med varandra. En roll är en klingonsk ledare som vill ena dynastierna.

Det lär nog inte bli som tidigare serier där allt utgår från en besättning utan jag ser framför mig parallella storylines i stil med Game of Thrones och där det inte är en supertydlig huvudroll.

fan

jag må vara skadad av att Voyager var det första star trek jag såg (och ser om nu) men voyagers premiss är ju den bästa.

man vill åt first encounters, utforskningen, uppfinnandet och äventyr. inte politik och osv
Citera
2017-02-20, 21:39
  #18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
fan

jag må vara skadad av att Voyager var det första star trek jag såg (och ser om nu) men voyagers premiss är ju den bästa.

man vill åt first encounters, utforskningen, uppfinnandet och äventyr. inte politik och osv
Då antar jag att Enterprise är precis upp din gränd, om försvenkningen tillåts. Håller dock med dig om att det är just det som ST "ska" handla om.
Citera
2017-05-18, 00:10
  #19
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=KgdUzyqCl18

"Star Trek: Discovery | First Look [HD]
Citera
2017-05-18, 00:32
  #20
Medlem
Ser trevligt ut, lite för modern look för att vara innan Kirk iofs. Annorlunda utseende på Klingons också men detta ser man helt klart framemot att se mera av!

http://comicbook.com/2017/05/17/vide...k-trailer-hd-/
__________________
Senast redigerad av tank77 2017-05-18 kl. 01:11.
Citera
2017-05-18, 07:40
  #21
Moderator
Popesizes avatar
Tyckte kaptenen lät lite som en talsyntes vid vissa repliker. Kom osökt att tänka på "All your bases are belong to us"

Var det en liten Spock eller någon annan halvvulcan vi såg där, också?

Blir spännande att följa.
Citera
2017-05-18, 14:36
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Var det en liten Spock eller någon annan halvvulcan vi såg där, också?

Det var Commander Burnham som barn.
Citera
2017-05-18, 14:53
  #23
Medlem
BigFatCones avatar
"We have engaged the Klingons."

Det var allt jag behövde höra.
Citera
2017-05-18, 19:52
  #24
Medlem
Neofytens avatar
När tror ni att det första avsnittet kommer? Jag tänkte börja plöja hela Star Trek snart, vore kul att hinna klart innan säsongen drar igång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback