Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-23, 10:53
  #2233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
vittne bekräftar att GM skrek Alla Snackbar innan han sköt barnen https://twitter.com/OnlineMagazin/st...66642076516354

Ingen nyhet . Det sas på CNN igår, och finns i tråden.
Citera
2016-07-23, 10:54
  #2234
Medlem
Selfefficacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
finns inga direkta rinkeby o tensta i tyskland pa samma sätt som i sverige. omradet kan dock ej vara daligt ligger en maserati butik vid lägenheten och en sann lägger man ej varsomhelst. dvs vi kan konstatera att gm ljög om att han kom fran ett socialbidragsomrade, vidare var det ju uppenbart att han var blatte iom att vittnena ropade jävla blatte at honom och han svarade att han var tysk ett typiskt blattesvar finns ingen tysk eller svensk som svarar att man e svensk / tysk pga att man e född i sverige

Självklart finns det förorter som Rinkeby och Tensta i Tyskland. I München t.ex. Hasenbergl.
Maxvorstadt är definitivt en bättre stadsdel. Men bara för att man bor där betyder det inte att man inte kan ma daligt eller utveklar radikala asikter. Vi vet inget om hans motiv ännu.
Citera
2016-07-23, 10:54
  #2235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Enligt Spiegel har han ett annat namn. Men spelar det nan egentlig roll?

http://www.spiegel.de/panorama/justi...a-1104402.html

Och appropa polisens insats inatt. Jag anser att dom gjort ett riktigt bra jobb och skyddade allmänheten. Jag kände mig säker. Dom gick inte ut med rykten utan yttrade sig först när man visste nagot. Polisens pressekreterare Marcus da Gloria uppträder väldigt trovärdigt och souveränt. Ha sa att polisen gar inte ut med gissningar, det vore oerhört oseriöst.

Håller med! De skötte media exemplariskt och införde undantagstillstånd direkt och stängde ned kollektivtrafiken och uppmanande människor undvika offentliga platser och hålla sig inne. Vi måste komma ihåg att Munchen har 1,4 miljoner invånare, ingen småstad direkt och i tumultet som uppstod så fick de vittnesuppgifter om att det kunde vara upp till 3 gärningsmän. I dagens fria och öppna samhälle så gjorde polisen utifrån det en väldigt bra insats. Samma effektivitet i Stockholm tror ni?
Citera
2016-07-23, 10:54
  #2236
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ja jag blir inte ett dugg förvånad om denna attack i München inom några dagar är ett förbleknat minne blott just för att det någonstans skett en ny attack.

När sen väl första större attack i Sverige har skett kanske det inte blir lika lätt för våra journalister att be oss att vänja oss

Tror jag nog, tror nog journalisterna räknar med att detta kan ske i Sverige. De har väl bara isolerat sig själva i den mån att de inte kommer drabbas själva. Vita fina kommuner för sig och sina familjer, vita arbetsplatser samt absolut ingen kritik som kan härröra till invandringen/islam gör att de inte heller kommer bli måltavlor.

Det är snarare politikerna man får hoppas på. Tyvärr har det ju nått den punkt när det typ krävs att någon av de mest inflytelserika politikernas barn/familj behöver drabbas personligen.

Annars känns det rätt kört.
Citera
2016-07-23, 10:54
  #2237
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Kan ju även vara en kristen familj som flytt Iran och där sonen får en identitetskris+blir mobbad och vill därför hämnas. En orsak till att han ev blivit mobbad kan ju vara att han haltar. Att han haltar kan ju bero på en sk förlossningsskada..
Ja visst, eller för att han sparkat på en soptunna då han i sin frustration över det låga socialbidraget och att han som iranier i Tyskland inte känt tillhörighet med det tyska folket.
Han kan ju för all del också bara trampat snett.
Citera
2016-07-23, 10:55
  #2238
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför plockar med sig en printer?

Dels rutin att alltid ta med all datorutrustning. Sen om man stöter på dokumentet någonstans i utredningen kan man avgöra om dessa skrivits ut från GM skrivare.
Citera
2016-07-23, 10:55
  #2239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jovisst, men nu syftade jag snarare på land än stadens exakta läge.
Rent geografiskt är det ju inte närmare så din jämförelse haltar...
Citera
2016-07-23, 10:56
  #2240
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Misstänker med de uppgifter som nu finns, att GM har bestämt sig för att begå självmord men att det inte kommer att ske ensam. Självömkan i kombination med ett stort hat mot sina mobbare har fått honom att ta detta steg. Han ville lämna en sista hälsning till världen innan han checkade ut för gott.

Han var helt enkelt den elake Ronald McDonald
Citera
2016-07-23, 10:56
  #2241
Medlem
Han skrek" jag är tysk "samtidigt som han döda folk. Han skrek också "alla åkbar."

Var han hybrid 50/50 tyskiranie?
Psykopatnationalist med islamgudstro?
Citera
2016-07-23, 10:56
  #2242
Medlem
Mimecrimes avatar
Begår ett dåd med en pistol? hmm ok...
Citera
2016-07-23, 10:56
  #2243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom vill ha hjälp för att dom mår dåligt, är deprimerade och kanske psykiskt sjuka, får dom då ingen hjälp så blir det så där,det har ju framkommit efter skolskjutningar att personer hintat om vad som kommer hända innan dåden ,och att slutsatsen då varit att man man måste va mer uppmärksam när man er någon mår dåligt , att se tecknen innan det är för sent, lägga märke till kontiga inlägg på nätet tex.
Säger du det om IS-krigare också? Är det helt uteslutet i din värld att det faktiskt finns onda människor, på riktigt?
Citera
2016-07-23, 10:57
  #2244
Medlem
Inviciouss avatar
Jag förstår inte hur mobbade ungdomar kan gå från att vara rädda och tillbakadragna under hela skolgången till att plötsligt bli massmördare utan någon som helst rädsla för polis eller någonting. De har till och med modet att avsluta sitt äckliga liv själva.

Liknande händelser, där mobbade barn blir cowboys, har utspelat sig i skolskjutningar i Finland och USA om jag tolkat det rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback