2016-07-20, 14:56
Medlem
HC47s avatar
Nej, det är definitivt inte så högt. Vet folk som arbetat med det och du kan utan problem plocka bort 10 000 från den där siffran.
Citera
2016-07-20, 15:15
Medlem
Bekant jobbar på Migrationsverket i Solna. Hon är handläggare och "stamplar" uppehållstillsånd. Hon har jobbat där i tre år. Tjänar 29.000,- före skatt.
Jurist utbildning

P.S: tråd skapad att sprida förvirring och hat.
Senast redigerad av Bagira 2016-07-20 kl. 15:24.
Citera
2016-07-20, 15:19
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det är dock inte handläggarnas fel. De jobbar under sjuka förhållanden. De jobbar hårt och med knapp information. Rättssäkerheten har mer eller mindre havererat, då man inte har tid att göra några vidare analyser i enskilda ärenden.
Då kanske man ska tänka till lite... Byta jobb och sluta förråda sitt land och folk....
Citera
2016-07-20, 15:25
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Då kanske man ska tänka till lite... Byta jobb och sluta förråda sitt land och folk....
Ja, men så bra att det är så enkelt. Jag antar att du har jobb att ge alla handläggarna?
Citera
2016-07-20, 15:34
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ja, men så bra att det är så enkelt. Jag antar att du har jobb att ge alla handläggarna?
Så du anser att en lön gör att man bör få handla hur man vill.

Men jag antar att din, deras och min syn på moral och ansvar skiljer sig avsevärt.

Oavsett så kommer dessa damer inte ha mycket till lön när Sverige sjunker som en sten till följd av deras och många andra oansvariga handlande.
Citera
2016-07-20, 15:37
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Så du anser att en lön gör att man bör få handla hur man vill.

Men jag antar att din, deras och min syn på moral och ansvar skiljer sig avsevärt.

Oavsett så kommer dessa damer inte ha mycket till lön när Sverige sjunker som en sten till följd av deras och många andra oansvariga handlande.
Du bör kanske ta reda på hur arbetsmarknaden ser ut. Och samhället i allmänhet. Alla har inte möjligheten att välja och vraka bland jobb, och alla har heller möjlighet att välja yrke baserat på moraliska preferenser.
Citera
2016-07-20, 15:44
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Du bör kanske ta reda på hur arbetsmarknaden ser ut. Och samhället i allmänhet. Alla har inte möjligheten att välja och vraka bland jobb, och alla har heller möjlighet att välja yrke baserat på moraliska preferenser.
De har alla möjligheter i världen att göra något annat. Men visst de kanske har 10 lax mindre i månaden på kontot...

Men det är ungefär som med Bert Karlsson och alla syniskt utnyttjande asylbaroner. När de blir tillfrågade om det moraliska i vad de gör så brukar svaret vara "hade inte jag gjort det så hade någon annan gjort det ändå".
Citera
2016-07-20, 16:05
Medlem
lyxnezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturBladet
Det är väl "vanliga" handläggare dvs socialsekreterare med en lön på allt mellan 26k till 30k. Generellt brukar de som jobbar med barn få mer.

Har en sambo som jobbar som socialsekreterare, främst med barn/ensamkommande barn. I alla fall hälften av hennes vänner/kollegor som jag har hört talas om har gått från kommunalanställda och blivit "konsulter" och uthyrda till i princip samma ställe.
Detta har medfört att dom ligger i på ungefär 40 000, med i snitt 2-3 års erfarenhet. Detta fenomen kom ungefär samtidigt som flyktingströmmen. Rätt intressant ändå. Ingen annan som har stött på detta?
Citera
2016-07-20, 16:15
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxnez
Har en sambo som jobbar som socialsekreterare, främst med barn/ensamkommande barn. I alla fall hälften av hennes vänner/kollegor som jag har hört talas om har gått från kommunalanställda och blivit "konsulter" och uthyrda till i princip samma ställe.
Detta har medfört att dom ligger i på ungefär 40 000, med i snitt 2-3 års erfarenhet. Detta fenomen kom ungefär samtidigt som flyktingströmmen. Rätt intressant ändå. Ingen annan som har stött på detta?
Intressant att dessa med sina pseudoutbildningar och pseudojobb ska tjäna mer än folk som gör verklig nytta. Läkare, Ingenjörer, IT tekniker med mera har mycket lägre lön. Sannerligen ett korrupt system vi lever under...
Citera
2016-07-20, 16:15
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Avsätt alla som jobbar med att hantera bidrag och börja istället med medborgarlön. Lika mycket pengar utbetalat totalt som med bidrag men samma mängd till alla (spelar inge roll vilket jobb man haft, om 10k är tillräckligt för att överleva och hålla bra hygien, då är det vad man får). Alla lönekostnader för tex asylhandläggare får istället de som jobbar för att de är medborgare också. Tvekar stenhårt på att folk med mer än 30k i månaden skulle sluta jobba för att medborgarlön på 10k är tillräckligt. Isåfall skulle de slutat redan nu och få 20k i bidrag istället...
Citera
2016-07-20, 16:18
Medlem
HC47s avatar
Citat:
De har alla möjligheter i världen att göra något annat. Men visst de kanske har 10 lax mindre i månaden på kontot...

Men det är ungefär som med Bert Karlsson och alla syniskt utnyttjande asylbaroner. När de blir tillfrågade om det moraliska i vad de gör så brukar svaret vara "hade inte jag gjort det så hade någon annan gjort det ändå".
Och om ingen ska jobba med handläggning, vad händer då? Eller du menar att vi ska avskaffa Migrationsverket? För det skulle säkert lösa problemen...
Citera
2016-07-20, 19:29
Medlem
geuncle420s avatar
Vad är detta, läser man inte något förutom trådstarten?
39.800 stämmer helt enkelt inte, dom siffrorna har motbevisats.

Se inlägg #20 och #22

Sen att flyktingpolitiken i sig är extremt kostsam är det inget snack om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in