2016-07-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Har du synpunkter på hur SCBs databas ska tolkas? Nu handlade om hur vi skulle uppfatta lönenivåer för en specifik lönegrupp i den här tråden, eller hur?
¨
Kan man tänka sig teorin att lönerna betalas ut med inlånade pengar från EU banken.
Citera
2016-07-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Dom behövde ha juristutbildning tidigare, så är inte fallet längre. Men det förklarar så klart varför löneläget är som det är.

Idag tar dom dock in folk som har "relevant examen" också, men jag har inte sett någonting om att dessa individer skulle få närmare 40 000 kr i månadslön.

Så hela TS post är än så länge clickbait och skräp. Men folk blir väl som vanligt upprörda och skriker om "Sveriges undergång" utan att ha gjort mer än läst TS post.

Du förstår inte poängen.

Ska vi pröjsa så mycket till så många asylhandläggare när våra politiker säger det saknas pengar till andra (poliser,läkare,sjuksköterskor eller lärare) behöver vi denna massinvandringen?

Politik handlar om fördelning av våra skattepengar, vilket våra politiker har misslyckades att göra sina jobb.
Senast redigerad av Hs187 2016-07-20 kl. 12:40.
Citera
2016-07-20, 12:40
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
¨
Kan man tänka sig teorin att lönerna betalas ut med inlånade pengar från EU banken.

Vilka löner menar du då? De för HR eller organisationsutvecklarna?

Migrationsverket får annars sitt förvaltningsanslag från sitt departement.
Citera
2016-07-20, 12:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Dom behövde ha juristutbildning tidigare, så är inte fallet längre. Men det förklarar så klart varför löneläget är som det är.

Idag tar dom dock in folk som har "relevant examen" också, men jag har inte sett någonting om att dessa individer skulle få närmare 40 000 kr i månadslön.

Så hela TS post är än så länge clickbait och skräp. Men folk blir väl som vanligt upprörda och skriker om "Sveriges undergång" utan att ha gjort mer än läst TS post.
Om du läser mitt första inlägg så ser du vart mina uppgifter kommer ifrån, clickbait? Kolla hur många trådar jag startat och ja jag blir upprörd och hoppas att det i tråden framkommer uppgifter hur det ligger till. Min gissning är att siffran 39800 inkluderar OB men 39800 är fortfarande en irriterande hög lön inkl OB.
Citera
2016-07-20, 12:46
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Du förstår inte poängen.

Ska vi pröjsa så mycket till så många asylhandläggare när våra politiker säger det saknas pengar till andra (poliser,läkare,sjuksköterskor eller lärare) behöver vi denna massinvandringen?

Politik handlar om fördelning av våra skattepengar, vilket våra politiker har misslyckades att göra sina jobb.

Det är väl självklart att vi ska betala såpass många när vi nu har den situationen vi har. Det du pratar om är att du vill begränsa antalet asylsökande med flera som kommer in i landet, och så kan man ju absolut resonera. Om du gör det kommer även antalet asylhandläggare att minskas automatiskt.

Men att sänka antalet asylhandläggare så att alla sökanden hamnar i limbo en ännu längre tid är otroligt kontraproduktivt och hjälper inte någon. Det enda det skulle göra är att folk som inte har rätt att vara i landet får vara här längre, plus att antalet sjukskrivningar på Migrationsverket skulle öka ännu mer.

Så för att svara på din fråga: ja, vi ska betala så många när vi nu är i den situationen vi är.
Citera
2016-07-20, 13:02
Medlem
Något är galet i detta landet. Skulle hellre se 39k i lön till en erfaren polisman. Oavsett.. tvivlar på att dessa siffror generellt stämmer.
Citera
2016-07-20, 13:05
Medlem
Maeglins avatar
Om ni läser några inlägg upp framgår att jag och en annan användare kan visa argument för att asylhandläggare inte har dessa skyhöga lönenivåer som föreslås.
Det stärks också av att andra användare hänvisar till lönenivåer om 23000-25000 kr.

Det finns mycket man kan kritisera i vårt samhälle men det bästa vore om det görs med saklighet. Är ni på det klara med asylhandläggare inte tjänar 39k i månaden nu?
Citera
2016-07-20, 13:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:

Ja det är ganska roligt att flertalet har gått in och dementerat enligt bekantas uppgifter att lönen ligger på mellan 25-28 men folk fortsätter att tro TS fantasier om förhållandevisa fantasilöner.
Citera
2016-07-20, 13:17
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja det är ganska roligt att flertalet har gått in och dementerat enligt bekantas uppgifter att lönen ligger på mellan 25-28 men folk fortsätter att tro TS fantasier om förhållandevisa fantasilöner.

Det är roligt men också oroväckande. Källkritik borde vara ämne i grundskolan numera. Så här är gången i tråden

1. Trådstart med häpnadsväckande påstående och med icke-verifierade källor.
2. Motargument med empiriska exempel
3. En förklaring till varför siffrorna tolkats fel
4. En fortsatt diskussion utifrån ursprungsinlägget där det inte ens resoneras kring motargumenten.

Och jag får PM om varför jag inte skriver så ofta på forumet numera
Citera
2016-07-20, 13:22
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan det här stämma eller har jag levt under en sten i flera år? 39800 ska alltså vara den genomsnittliga månadslönen vilket gör att många tjänar betydligt mera. Inte konstigt att handläggarna vill göra Sverige till det land som det är lättast att få asyl i vilket resulterar i en fortsatt strid ström av asylsökare. De får sen fortsätta att jobba med den höga lönen utan studieskulder och bara fylla i beviljad vilket gör alla glada.

https://pbs.twimg.com/media/CngyC01XYAAc7J_.jpg:large

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...27521224,d.bGg
Nu känner jag mig lurad.
Jag var enfaldig nog att tro att en handläggare arbetade utifrån de direktiv som Regeringen satt upp.
Du har redan Googlat några länkar. Men skulle du som kan hantera Google vara gullig att Googla fram texten som säger att en handläggare ska arbeta utifrån en egen agenda? Snääälla.
Citera
2016-07-20, 13:47
Medlem
Har en bekant som är handläggare, och hon snittar 60 timmar per vecka. Så det är nog inte helt omöjliga siffror i ts.
Citera
2016-07-20, 13:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Handläggare till Tillståndsenhet 1 och 2 i Växjö Migrationsverket

Arbetsuppgifter
Som handläggare ska du utreda, handlägga, föredra och fatta beslut i tillståndsärenden enligt utlänningslagen och annan tillämplig lagstiftning samt ansvara för ärendeadministration.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning med juridisk- eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för befattningen

Akademisk utbildning vilket då i sig inte ens då behöver innebära en akademisk examen. Men annars verkar nu det mesta då gå att söka på.

För handläggare inom ekonomiskt stöd verkar fortsatt examen som Socionom vara en grundförutsättningen men det lär väl ändra sig med tanke på att dessa tar år att utbilda och är redan för få till antalet lediga platser... Så lönen lär väl bli anpassat efter detta får nu de som har rätt utbildning och det blir de nya "hyrläkarna" som kan få rejält bra betalt för sina tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in