• 5
  • 6
2016-07-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphod-Beeblebrox
587 miljarder över
till skolor, polis, sjukvård, åldringsvård, postgång, mm, mm. (Vägar kan självklart finansieras med bensinskatt, lär ingen ha något emot med 10k extra i fickan.)

Sen om någon klagar på dålig sjukvård eller skola kan hen välja att öppna ett konto (skattefritt specialkonto?) att sätta in sin medborgarlön på och fortsätta jobba som vanligt. Om man kan och bestämmer att sitt barn ska spara hela sin 10k/mån så blir det efter 18 år ett konto på 2 160 000 kr, utan räntor/investeringar.

Så 587 miljarder ska räcka till allt som idag kostar 1.500 miljarder att utföra? Och det som folk kanske vill sätta in på konton?

Så du anser att man privat ska betala för det som staten måste dra in på, c:a 2/3 av det staten utför idag? Hur ska man göra undre den tid som barnen sparar då? 700 miljarder saknas från dag 1 medborgarlön införs. 2.160.000 har man efter 18 år av medborgarlön. hur ska man göra i mellantiden?Och hur ska de göra som inte kan spara sin medborgarlön? Dö i ett dike?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaphod-Beeblebrox
Inga pengar har såklart försvunnit eller lagts till (dock har några utgifter i form av handläggare försvunnit så vi fick lite mer att lägga ut men inga jätteskillnader), men nu har invånarna själva sina pengar och mer kontroll på dem; vill man betala 39 800 till en asylhandläggare kan man göra det om man vill, bara ta 4 månader från din medborgarlön.

Så vi ska ut egna privata medel, din medborgarlön, betala lönerna för alla offentlig anställda? Sen antar jag att du fattar att om man får 10.000:- i månaden i medborgarlön kan man inte betala 39.800:- i månaden till en asylhandläggare. Eller det kanske är så enkelt att du inte fattar det.
Senast redigerad av Urmelkotten 2016-07-21 kl. 11:51.
Citera
2016-07-21, 19:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Den här tråden är verkligen helt sjuk. Det kryllar av folk här som _vill_ tro att en asylhandläggare tjänar 39 800 kronor, trots att ni gång på gång motbevisas av såväl andra inlägg i tråden och förklaringar kring hur den här felaktiga statistiken ska ha uppkommit. Jag tvivlar på att ni ens hade trott på motsatsen om samtliga av Sveriges asylhandläggare hade lagt upp sina lönespecifikationer här...
Finns inga bevis hur den felaktiga statistiken uppkommit men du kanske kan hjälpa till?
Citera
2016-07-22, 16:58
Medlem
Som redan påpekats är uppgifterna i TS felaktiga.

Migrationsverkets nuvarande ingångslöner är ca. 26 000 för handläggare, 32 000 för beslutsfattare och 34 000 för teamledare. De enda personer inom den operativa verksamheten som närmar sig 40 000 är enhetschefer eller personer med lång anställningstid.
Citera
2016-07-23, 08:47
Medlem
Vad folk tjänar på miggan är offentliga handlingar.

Gör som min fru gjorde när hon ville se hur mycket de lata feta avdankade kärringarna som satt och gjorde mindre än hälften av vad hon gjorde tjänade - skriv ut och kolla.

Det lustiga är att i förhållande till vad hon gör - medtanke på vad hon gör inom den ekonomiska delen - skulle hon ha haft en lön på nästan 40 000 om denna tjänst var inom den privata sektorn.

Edit; har svårt att tro att hon även skulle känna sig tvingad att sitta flera timmar med en laptop hemma om kvällarna UTAN att få betalt för det.

Nu ligger hon på strax under 24 000 ca.

Och ja, det jobbar en del odågor från andra statliga myndigheter inom miggan. Inom chefs poster med.
Senast redigerad av quickhook 2016-07-23 kl. 08:49.
Citera
2016-08-08, 15:38
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns inga bevis hur den felaktiga statistiken uppkommit men du kanske kan hjälpa till?

Jo, det gör det. Se inlägg 20 och 22.

Det står alltså rakt upp och ned i tråden. Ändå fortsatte raketforskardiskussionen.
Citera
2016-08-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan det här stämma eller har jag levt under en sten i flera år? 39800 ska alltså vara den genomsnittliga månadslönen vilket gör att många tjänar betydligt mera. Inte konstigt att handläggarna vill göra Sverige till det land som det är lättast att få asyl i vilket resulterar i en fortsatt strid ström av asylsökare. De får sen fortsätta att jobba med den höga lönen utan studieskulder och bara fylla i beviljad vilket gör alla glada.

https://pbs.twimg.com/media/CngyC01XYAAc7J_.jpg:large

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...27521224,d.bGg

Sedan är det så att man får inte jobb där utifrån meriter utan utifrpn men man sugit av eller känner. tycker de borde ha max 25k för att de som får jobb på migrationsverket är sådana som är fuck-ups. som inte får plats någon annanstans.
Citera
2016-08-08, 17:25
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Finns asylhandläggare som har en väldigt hög lön.
En förklaring till det är att dom haft en annan tjänst som tagits bort inom myndigheten.

Personerna har då fått behålla sina löner när dom blivit handläggare.

Har fortfarande ingen anledning att tvivla på min källa som säger 27 i snitt som jag skrev i mitt första inlägg #60
Senast redigerad av shouldbetrusted 2016-08-08 kl. 17:29.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in