Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Mycket intressant material. Lägg gärna upp mer om du orkar!
Man undrar hur folket i och runt Husum ser på och behandlar denne Olof. Jag har alltid trott att det är svårt att bo kvar på sin ort efter något sånt här. För jag förmodar att inte särskilt många tror att han är oskyldig.
För det första är ju Husum inavlets hemvistby, det går inte att beskriva hur Husum fungerar på ett bra sätt om man aldrig varit där.
Vi kan säga så här det är ingen som petar på killen där uppe han kan obesvärat gå på konsum och handla sin korv och sin porrtidning utan att någon bryr sig.
I vilket annat litet samhälle skulle dom tagit bort killen men inte där.
Vet personligen någon som gick på Komvux med killens mamma och hon skröt om att det var hennes son, det var medans rättegången pågick, jag menar hade det varit min son hade jag hållit käft och gömt mej så långt jävla ner i bänken jag kunde.
Men nej då..inte tanten inte.
Polisen tror ju även att det finns människor där uppe som sitter på information som kan få killen fälld, som alltså sett honom lämna fyndplatsen etc men inte kliver fram för att "bysammanhållningen" är för stark. Helt sjukt men så är det.
Som sagt dom som vet hur Husum fungerar är inte alls förvånade men det finns nog bara ett Husum här i sverige också, folk är inte normala där för fem öre.