2006-04-21, 07:35
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gainer_p
Stämmer det att han har tvillinsystrar födda 87 eller är jag ute och cyklar nu?

Det stämmer bra det.
Citera
2006-04-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Det stämmer bra det.

okej vad jag vet så finns det bara två tvillingpar födda 87 i husum. Skulle vara intressant att veta vilket par det är
Citera
2006-04-21, 12:56
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gainer_p
okej vad jag vet så finns det bara två tvillingpar födda 87 i husum. Skulle vara intressant att veta vilket par det är

Du har PM.

Inga reaktioner på Olofs konst? Eller det övriga materialet jag lagt upp?
Citera
2006-04-21, 13:21
Medlem
Ja, tackar så mycket för allt du lägger upp. Åtminstone jag tycker iaf att det är väldigt intressant. Olof verkar ju vara en... fascinerande person.
Bisarrt att tänka sig att han antagligen sitter kvar i mammas källar och runkar till S/M-porr och knullar dockor, med några hundra tusen extra på kontot.
Citera
2006-04-22, 22:43
Medlem
kalabalikens avatar
Mycket intressant material. Lägg gärna upp mer om du orkar!

Man undrar hur folket i och runt Husum ser på och behandlar denne Olof. Jag har alltid trott att det är svårt att bo kvar på sin ort efter något sånt här. För jag förmodar att inte särskilt många tror att han är oskyldig.
Citera
2006-04-23, 03:03
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Mycket intressant material. Lägg gärna upp mer om du orkar!

Man undrar hur folket i och runt Husum ser på och behandlar denne Olof. Jag har alltid trott att det är svårt att bo kvar på sin ort efter något sånt här. För jag förmodar att inte särskilt många tror att han är oskyldig.

För det första är ju Husum inavlets hemvistby, det går inte att beskriva hur Husum fungerar på ett bra sätt om man aldrig varit där.
Vi kan säga så här det är ingen som petar på killen där uppe han kan obesvärat gå på konsum och handla sin korv och sin porrtidning utan att någon bryr sig.
I vilket annat litet samhälle skulle dom tagit bort killen men inte där.
Vet personligen någon som gick på Komvux med killens mamma och hon skröt om att det var hennes son, det var medans rättegången pågick, jag menar hade det varit min son hade jag hållit käft och gömt mej så långt jävla ner i bänken jag kunde.
Men nej då..inte tanten inte.
Polisen tror ju även att det finns människor där uppe som sitter på information som kan få killen fälld, som alltså sett honom lämna fyndplatsen etc men inte kliver fram för att "bysammanhållningen" är för stark. Helt sjukt men så är det.
Som sagt dom som vet hur Husum fungerar är inte alls förvånade men det finns nog bara ett Husum här i sverige också, folk är inte normala där för fem öre.
Citera
2006-04-23, 10:18
Medlem
Imzadis avatar
Maddalo, om jag får fråga. Var har du fått utredningen ifrån?
Citera
2006-04-23, 10:21
Medlem
MrNiceGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Maddalo, om jag får fråga. Var har du fått utredningen ifrån?

Får jag gissa:

10 P Processrätt (“Casekursen”) Umeå Universitet.
Citera
2006-04-23, 13:41
Medlem
GOP "guardians of paradise"

GOP verkar vara vanligt för tatueringar och betyder "guardians of paradise", dvs de som gud lämnade kvar att vakta Eden. Kan vara vanligt även i Fantasygenren.
Man kan säkert hitta i det i den litteratur som killen hade, antingen tatueringstidningar eller Fantasytecknat.
Citera
2006-04-23, 20:44
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
För det första är ju Husum inavlets hemvistby, det går inte att beskriva hur Husum fungerar på ett bra sätt om man aldrig varit där.
Vi kan säga så här det är ingen som petar på killen där uppe han kan obesvärat gå på konsum och handla sin korv och sin porrtidning utan att någon bryr sig.
I vilket annat litet samhälle skulle dom tagit bort killen men inte där.
Vet personligen någon som gick på Komvux med killens mamma och hon skröt om att det var hennes son, det var medans rättegången pågick, jag menar hade det varit min son hade jag hållit käft och gömt mej så långt jävla ner i bänken jag kunde.
Men nej då..inte tanten inte.
Polisen tror ju även att det finns människor där uppe som sitter på information som kan få killen fälld, som alltså sett honom lämna fyndplatsen etc men inte kliver fram för att "bysammanhållningen" är för stark. Helt sjukt men så är det.
Som sagt dom som vet hur Husum fungerar är inte alls förvånade men det finns nog bara ett Husum här i sverige också, folk är inte normala där för fem öre.

Vilket j-la ställe. Fullständigt obegripligt. Att det finns underliga figurer i samhället har man ju förstått, men att en hel by är befolkad av dem är det märkligaste jag har hört. Morsan verkar vara extremt märklig, vilket får mig att undra varför han gömt dockorna. Väntade han på polisen? Man kan tycka att med en sån morsa skulle det inte finnas nån anledning att gömma dem för henne i alla fall.
Citera
2006-04-24, 10:23
Medlem
PeGs avatar
Jag tycker att det här är jävligt intressant, men kan inte förstå hur man kunnat frikänna killen.

I vilket fall som helst så är det suveränt av maddalo, att han lagt ut delar så vi kan kika på det.

Lägg gärna upp mer material om du vill/kan då det säkerligen är många förutom mig som intresserar sig av detta.
Citera
2006-05-10, 11:22
Medlem
attackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Du har PM.

Inga reaktioner på Olofs konst? Eller det övriga materialet jag lagt upp?

Olof gillade tydligen bröst. Kvinnorna han tecknade hade stora sådana. Hade Malin det?

En annan sak jag tänker på är skillnaden mellan teckningen "GOP kraniet" och dem andra teckningarna. Dem andra, på kvinnorna är tecknade ganska snyggt och är ganska väl utförda. Dem är detaljerade. Kraniet däremot är inte alls detaljerat och ser ut att vara hastigt tecknat. Flammorna, om det nu är det, ser inte ut som flammor och killen skulle mkt väl kunnat göra dem bättre.
Tydligen så besökte han mordplatsen igen efter mordet. Han kanske gjorde teckningen där?

Påsen innehållande diverse saker, om det figurerat vid mordet verkar ha varit en sorts dödskit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in