2022-07-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Du menar alltså att mörda någon som mördat din dotter skulle vara att sjunka LIKA LÅGT som en person som mördat en oskyldig människa? Gör du dig medvetet dum eller har du otur när du tänker? Han skulle kört över aset och backat tillbaka och rullat över honom några gånger till. Det kallas rättvisa.

Jaha, hejdu. Trevligt. Nej, det är överhuvudtaget inte det jag menar. Huruvida jag är dum eller har otur när jag tänker, det kan jag tyvärr inte besvara åt dig. Båda kan vara sanna, det ena utesluter ju verkligen inte det andra liksom.

Jag säger att mödra gärningsmannen vägs emot att själv sjunka lika lågt som den som mördat hans dotter - som pappan uppgav som skäl för att han lät bli. För honom vägs det alltså mot det. Jag poängerar vad som finns att förlora för pappan, kändes rimligt att ta upp hans egna tankebanor där, eftersom det är han som folk går på om att han har något slags ansvar att skipa rättvisa.

Jag höll bara nämligen inte med om inlägget att han inte har något som helst att förlora längre, det är typ det dummaste jag har hört faktiskt. Det finns något att förlora. Han är pappa till fler barn. Försökte liksom förklara hur det kommer sig att en del faktiskt inte ser det som en lösning, specifikt den här fadern.

Jag tycker inte att de två morden skulle vara likställda rent moraliskt, nej, om du verkligen ville veta vad just jag tycker. Jag skulle inte sakna förståelse överhuvudtaget för om han kört över honom. Jag beundrar honom för att han kunde låta bli dock. Det gör inte alla här men jag tycker att det visar en enorm styrka och återhållsamhet. Jag har ingen aning om jag skulle kunna följa hans exempel om det vore mitt barn.

Efter 11 imorgon kan vi åtminstone diskutera domen. Då hamnar vi väl i någon form av relevans för tråden igen...
Citera
2022-07-18, 22:36
Medlem
Hur spända är vi att sisådär 12h vet vad domen blir!? Äntligen säger jag, än fast straffet inte blir i närheten av vad kräket borde ha.
Citera
2022-07-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Man hade ju velat tänka att det är straff nog att hela Sverige ser honom som skyldig och att han lyfts i ljuset igen och att alla vet att hans sperma är på den mördades byxor. Vet man bara dessa detaljer, vilket är de som läggs fram på löpsedlar i massmedia, är han dömd på livstid vad domen än visar. Även av de som innan trott honom.

MEN det värsta är att det i så fall följs av ett stort skadestånd (igen) eftersom han ju sitter häktad. DET hade känts som ett stort hån gentemot såväl skattebetalare/ behövande av skattemedel och de drabbade som definitivt inte fått någon ekonomisk lättnad ut av samhället.

Men denna gången har han "bara" suttit häktad i 1,5 månad, så något jättehögt skadestånd tror jag inte det skulle bli tal om...
Citera
2022-07-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ok, så det där svartvita fotot man sett förut kanske är taget ett par år tidigare då? På färgbilden ser han lite småjuggig ut över ögon och ögonbryn. Undrar om hans farsa är ”resande”.

Han ser fan pursvensk ut.
Citera
2022-07-18, 22:49
Medlem
KnasTramss avatar
När man nu har följt det här fallet i så många år så känns det lite surrealistisk att vi är några timmar från att förhoppningsvis sätta punkt för den här sorgliga historien. Ska bli väldigt intressant att läsa vad hovrätten har att säga.

För den som vill läsa domen kan ni kolla tråden vid 11. Jag löser länk så fort jag får den.
Citera
2022-07-18, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
När man nu har följt det här fallet i så många år så känns det lite surrealistisk att vi är några timmar från att förhoppningsvis sätta punkt för den här sorgliga historien. Ska bli väldigt intressant att läsa vad hovrätten har att säga.

För den som vill läsa domen kan ni kolla tråden vid 11. Jag löser länk så fort jag får den.
Kan bara hålla med.
Jag hoppas verkligen häktespersonalen har koll på Mors lilla Olle, så han inte tar sig av daga.
Det blir nästan lite som en valvaka, känns surrealistiskt och jag känner en enorm sorg över att Malins familj inte kunde få ett ärligt svar, utan var tvungna att lyssna på Olofs onanisexdrömmar, där han var medlem i en superhemlig onaniknivteckningsklubb och hur han utsatts för hemskheter, saker i anus och penisbränning...det handlar i själva verket om hans trånga förhud som klipptes upp i 5-års åldern. Traumatiskt för vilken 5-åring som helst, säkert en anledning till att systrarna, de yngre valt att insemineras.
Olof är fan ryggradslös
Citera
2022-07-18, 23:32
Medlem
F3ttans avatar
Om han nu blir ”frikänd”, dvs ej åker dit för mordet. Han kan väl knappast flytta tillbaks till Sveg? 😂.

Är det ingen som lyckats ta ett nytt färsk kort av grupprunkarn Olof?
Citera
2022-07-19, 00:30
Medlem
MGM häktad och det finns även en dokumentär på SVT PLAY.
Domen faller i morgon 19 juli 2022.

https://www.expressen.se/nyheter/44-aringen-haktas-for-mordet-pa-malin/
Citera
2022-07-19, 07:55
Medlem
Nu går vi i väntans tider. Hoppas för all del att det blir ett ordentligt slut kl 11.
Citera
2022-07-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunsnroses91
Han ser fan pursvensk ut.

Ja, till stor sorg för hela landets rasister.

Har OW utretts för några andra mord, våldtäkter, övergrepp, överfall, m misshandel etc?
Citera
2022-07-19, 08:21
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Åklagaren har yrkat på minst sex år, överåklagaren som tog upp det förklarade varför det inte kan bli livstid eller längre än sist (8 år). De måste utgå från lagen 1996 och hans ålder då, 18 år.

Men vissa tror nog fortfarande att han kan få livstid, eller runt 16-18 år. Det kommer han inte att få, och folk som inte fattat detta kommer bli väldigt upprörda i morgon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/aklagaren-malinmannen-far-ett-lagre-straff-an-atta-ars-fangelse-om-han-doms

Tack för förklaringen.

Var det ”max 10 år eller livstid” som gällde för mord 1996?

Vad var praxis 1996 om man begått en mord som skulle gett livstid men om man var 18 år?

Var det fortfarande frigivning efter halva straffet suttits av? Eller hade man gått över till två-tredjedelar som vi har idag?
Citera
2022-07-19, 08:53
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan bara hålla med.
Jag hoppas verkligen häktespersonalen har koll på Mors lilla Olle, så han inte tar sig av daga.
Det blir nästan lite som en valvaka, känns surrealistiskt och jag känner en enorm sorg över att Malins familj inte kunde få ett ärligt svar, utan var tvungna att lyssna på Olofs onanisexdrömmar, där han var medlem i en superhemlig onaniknivteckningsklubb och hur han utsatts för hemskheter, saker i anus och penisbränning...det handlar i själva verket om hans trånga förhud som klipptes upp i 5-års åldern. Traumatiskt för vilken 5-åring som helst, säkert en anledning till att systrarna, de yngre valt att insemineras.
Olof är fan ryggradslös

Ursäkta? Inte följt trådens 5000+ inlägg så saknar alla detaljer. 5-år och förhud? Systrar insemineras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in