2022-07-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag själv skulle definitivt inte vilja ha mer med min son att göra. Och aldrig i världen bo kvar i huset där allt hände!
Jag har svårt att tro att modern inte fattar att han är mördaren. Detta är dysfunktionell familj, allt tyder på det.
Att mamman dessutom går ut med i intervjuer att sonen är oskyldig är än sjukare. Jävla kärring! Usch!

Hon måste ju leva i förnekelse. Någonstans är det ju synd även om henne. Ja faktiskt är det synd också om den anklagade, som ju i grunden måste haft eller ha någon störning, även om han nu i vuxen ålder borde klä av sig offerkoftan och sluta med sitt notoriska ljugande.
Citera
2022-07-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Jag ryser av den där otäcka teckningen på kraniet som han hade. Så sjukt obehagligt att tänka sig att mördaren förmodligen gick tillbaka till platsen och ritade av hennes skalle som en slags sjuk trofé. Stackars hennes anhöriga som fått höra alla dessa hemska detaljer på rättegångarna!

Ja, det är obegripligt.
Som om han njöt av det. Enda skälet till att han inte fortsatte på samma bana och blev seriemördare (om han nu inte varit utomlands eller gett sig på försvarslösa djur istället) måste varit rädsla för upptäckt. Han kom ju undan en gång med blotta förskräckelsen.
Citera
2022-07-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Blir inte OW dömd för mordet har botten verkligen gått ur den svenska rättssystemet. I fall han skulle komma undan (hemska tanke) kan man börja med att lägga ned alla Kalla fall-grupper.

Anledningen till att gamla mord kan finna en lösning bygger mycket på att DNA-tekniken har gått framåt. Ett DNA-fynd tillsammans med andra indicier kan bli helt avgörande.

I det här fallet finns det indicier så det räcker och blir över för att döma Sveriges ”värsta” och för all del ”sämsta vanelögnare” för mord.

Absolut, håller helt med. Det var ju den tekniska bevisningen det föll på senast och den finns ju här nu.
Citera
2022-07-03, 12:31
Medlem
Hovrättens ledamöter är vanliga vettiga människor precis som ni och jag, men styrs av juridiken. Men hans nya version kommer inte att hålla vid rättens överläggning efteråt.

Dessutom nu när den nya bevisningen med dna't är i hamn visar det faktiskt att Olof är mördaren.

Ulf Holst är en brännvinsadvokat som borde inse att Olof är skyldig och istället för att tjafsa om verkningslösa påståenden se till att O får ett så lindrigt straff som är möjligt.

Ulf Holst begär säkert en miljon för det jobb han gjort

Domen som inte kan överklagas kommer säkert att ta en månad innan den släpps.
Citera
2022-07-03, 14:23
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
OAVSETT utgång och straff eller inte så är denne man UTSKÄMD. Garanterat så har större delen av Husum i åratal misstänkt honom men liksom man vet ju inte... nu VET man. Han har förhoppningsvis mått rätt illa under åren och knappast levt ett bra liv....

Jag gissar att han är en psykopat och att inget av det här - förutom risken att åka fast - någonsin har rört honom i ryggen. Annars skulle han ha erkänt i stället för att hitta på alla dessa fantastiska historier.
Citera
2022-07-03, 14:33
Avslutad
Citat:
När man lyssnar på intervjuerna som SVT och Allehanda gör med den ”flinande arrogante Holst” kan man konstatera att han har passerat ”bäst före datum”. Aldrig i livet att någon advokat med stjärnstatus skulle kläcka ur sig så infernaliska korkade uttalanden. Det han säger väger lättare än en vindpust! Han gör bort sig, bra så!

Man vill spy på karln, när han drar på offerkoftan på OW. Bl.a. påstår han att OW ”tvingades” till den ena lögnen efter den andra, vid förhören med polisen. Jo tjena!
Stackars Olof vågar ändå hem till mamsen för att hjälpa till att handla, slipa sågen? Fira påsk och jul mm
Så jätterädd är han tydligen inte
Citera
2022-07-03, 15:11
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Har inte tänkt på detta överhuvudtaget. När vi kunde se hans ansikte kunde vi inte se hans händer/kroppspråk. När vi kunde se hans kroppspråk var det alltså i profil med kameran långt ifrån Olof i en översiktlig bild över rätten, det syns verkligen inte bra. Jag upplevde det väl om något som någon som använder händerna för att understryka det han säger eller för att "visa" saker. Men jag har inte analyserat det på något sätt.
Tack snälla du, du kan väl kika om det går framöver.
Citera
2022-07-03, 15:16
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
När man lyssnar på intervjuerna som SVT och Allehanda gör med den ”flinande arrogante Holst” kan man konstatera att han har passerat ”bäst före datum”. Aldrig i livet att någon advokat med stjärnstatus skulle kläcka ur sig så infernaliska korkade uttalanden. Det han säger väger lättare än en vindpust! Han gör bort sig, bra så!

Man vill spy på karln, när han drar på offerkoftan på OW. Bl.a. påstår han att OW ”tvingades” till den ena lögnen efter den andra, vid förhören med polisen. Jo tjena!
Men du, hur tycker du advokaten ska vara då? Säga att dennes klient är en mördare och att man borde ta och skicka honom i fängelse utan rättegång ens en gång.

Hans klient har valt den här historian, det är hans förklaring.
Tycker du då att Advokaten Holst kanske ska hitta på ett eget manus och frångå sin klients vilja? Eller hur tänker du där??

Förstå att Holst arbetar för Olov, inte för dig, mig, samhället eller gud. Så klart han gör allt i sin makt, som en god advokat gör, eller du kanske skulle vilja ha en advokat som ifall du skulle sitta i rätten och mitt i din förklaring så börjar din advokat att garva lite och snurra pekfingret vid sin tinning samt himla med ögonen..

Skilj på sak och person kanske?
Citera
2022-07-03, 15:18
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Jag gissar att han är en psykopat och att inget av det här - förutom risken att åka fast - någonsin har rört honom i ryggen. Annars skulle han ha erkänt i stället för att hitta på alla dessa fantastiska historier.
Högfunktionell Autism tror jag snarare än en psykopat.

Det är därför han kommer med en så jävla usel historia, människor med autism har ju inte den livligaste fantasin och har ibland svårt att förstå när någonting inte låter helt logiskt..
Citera
2022-07-03, 15:22
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja, det är obegripligt.
Som om han njöt av det. Enda skälet till att han inte fortsatte på samma bana och blev seriemördare (om han nu inte varit utomlands eller gett sig på försvarslösa djur istället) måste varit rädsla för upptäckt. Han kom ju undan en gång med blotta förskräckelsen.
Drivs inte seriemördare av en sån stark drift att de i de flesta fall faktiskt inte bryr sig om att åka fast? Det vill säga det är inte ett aktivt val som att bli snickare att bli seriemördre, du drivs på av ett tvång och begär som är högre än rädslan för att åka fast.. Så din tes fallet rätt mycket här..
Citera
2022-07-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Drivs inte seriemördare av en sån stark drift att de i de flesta fall faktiskt inte bryr sig om att åka fast? Det vill säga det är inte ett aktivt val som att bli snickare att bli seriemördre, du drivs på av ett tvång och begär som är högre än rädslan för att åka fast.. Så din tes fallet rätt mycket här..

Du har nog rätt i det.
Tyckte bara att händelseförloppet efteråt var så makabert.
Om han begått detta fasansfulla mord relativt impulsivt (eventuellt planerat sedan han eventuellt såg henne kliva av bussen) så är det också svårt att förstå hur man sedan kan gå tillbaka och teckna av offret, om så skett.
Men seriemördare är han nog inte.
Citera
2022-07-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
När förväntas domen vara avklarat efter slutpläderingen på tisdag? När får vi äntligen svaret på att Olof hamnar bakom galler?

Ang Holst uttalande om att han med säkerhet trodde på en friande dom, är det inte endast för att kunna ”påverka”?

Inom 2 veckor enligt GW på nyhetsmorgon imorse.

Sen så tror jag nog att även Holst är fullt medveten om eller övertygad om hur det egentligen ligger till. Korkad är han ju inte. Med det menar jag att han begriper att Olof gjort detta, såväl som han begriper att en friande dom är långt ifrån någon självklarhet. Han försöker presentera en självsäker bild utåt. Sen kommer ju inte några sådana uttalanden att överhuvudtaget påverka när domslutet ska till.
Senast redigerad av KriminoLogisk 2022-07-03 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in