2012-03-12, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Fallet tas upp denna säsong av "veckans brott"
SVT:s Veckans Brott: Mordet på 16-åriga Malin i Husum Bilder som rör på sig i 6 minuter 8 sekunder

Programmet sänds i SVT1 tisdag 13 mars kl 21.
Citera
2012-03-12, 18:12
Medlem
botsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Fallet tas upp denna säsong av "veckans brott"

Smakprov till programmet med Malinfallet imorgon ligger uppe nu!
http://svt.se/2.162034/veckans_brott

Tillägg:
Ursäkta repetition, var i slutet av tråden och missade att det tillkommit ytterligare en sida när jag tänkte puffa till den lite...
Senast redigerad av botsman 2012-03-12 kl. 18:14.
Citera
2012-03-13, 13:15
Medlem
ska bli intressant, men tror knappast det blir några nya saker som kommer tas upp.
Citera
2012-03-13, 20:37
Medlem
Oj , fan det är ju veckans brott i kväll .. höll på och glömma de! vart extra taggad och kika eftersom det kretsar kring detta fall .
Citera
2012-03-13, 21:32
Medlem
miapetters avatar
VEM var rättspsykologen GW syftade på o som han ansåg hade sabbat utgången av fallet i HR?
Någon som vet, som läst FUP?
Citera
2012-03-13, 21:37
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
VEM var rättspsykologen GW syftade på o som han ansåg hade sabbat utgången av fallet i HR?
Någon som vet, som läst FUP?
SÅC...
Citera
2012-03-13, 21:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
SÅC...

Kunde ge mej fan på det!!
När ska de spärra in den fan på Säter egentligen?
Han har verkligen inget i våra rättsalar att göra.
Jag har hört honom IRL, det var en upplevelse som i varje fall gjorde klart var hans främsta intresse låg, hos honom själv...
Citera
2012-03-13, 21:50
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
SÅC...

Är vi säkra på det eller antar vi det på, visserligen, goda grunder?
Citera
2012-03-13, 22:43
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Kommer ihåg denna händelse mycket väl, blev en stor snackis där uppe i bygden.. Har denna Olof som alla pekar ut som GM facebook?

Har hört rykten om att han var högst aktuell i en viss utredning om våldtäkter på Haga i Umeå också...
Citera
2012-03-13, 23:13
Medlem
swimp78s avatar
Bor GM kvar i Husum? Obehagligt för de som bor där att en mördare går lös. Obehagligt speciellt om man har barn. Det måste ju finnas ett obehag hela tiden

Sedan undrar jag ifall GM nånsin fått smaka på pöbelns vrede under alla dessa år?
Fallet är ju polisiärt uppklarat, alla är ense om att han ÄR skyldig. Borde inte nån /några gått samman och gett killen en ordentlig omgång stryk? Borde inte grannarna kasta ruttna ägg?
Citera
2012-03-13, 23:22
Medlem
swimp78s avatar
Jag läste nån längre redogörelse för det här mordet för länge sedan. En sak jag minns är att (den misstänkte) mördaren kommit med olika fantasifulla uppgifter om Malin. T ex påstår han att han sett Malin, och att hon erbjöd honom att köpa sex.

Det verkar ju minst sagt konstigt sagt. Malin var en blyg, kristen och lite töntig tjej.

Har någon läst förhör/undersökning och mins detta?

Att han kommer med sådana fantasifulla historier, och dessutom erkänner att han träffat Malin, gör ju honom minst sagt misstänkt, förutom allt annat också då förstås. Typ hans skumma sexdockor.
Citera
2012-03-13, 23:46
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag läste nån längre redogörelse för det här mordet för länge sedan. En sak jag minns är att (den misstänkte) mördaren kommit med olika fantasifulla uppgifter om Malin. T ex påstår han att han sett Malin, och att hon erbjöd honom att köpa sex.

Det verkar ju minst sagt konstigt sagt. Malin var en blyg, kristen och lite töntig tjej.

Har någon läst förhör/undersökning och mins detta?

Att han kommer med sådana fantasifulla historier, och dessutom erkänner att han träffat Malin, gör ju honom minst sagt misstänkt, förutom allt annat också då förstås. Typ hans skumma sexdockor.
Inte bara misstänkt utan han är mördaren sen vad som går att bevisa bortom rimligt tvivel, ja det är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in