2021-08-10, 17:35
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Ja det är han med långt hår!

Svart tröja m blå text?
Citera
2021-08-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
Svart tröja m blå text?

Precis.
Citera
2021-08-10, 17:38
Medlem
Citat:
Hittar/ser ingen OH med ovanstående metod hur jag än försöker

Då kan vi utesluta tror jag. Många har ju letat foto och den jag tänkte som annan använde beskrev fanns på bild men då är det nog inte han 🤔 Man önskar nån i Sveg hade kunnat få fram foto från jobb eller om han var ute så man fick se
Senast redigerad av Missas79 2021-08-10 kl. 17:42.
Citera
2021-08-10, 17:39
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Precis.

Då vill jag omedelbums dementera att det skulle vara den OH/OW som denna tråden åsyftar. 100% säker.
Citera
2021-08-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ja det är han med långt hår!

Ja men då var det han på en av bilderna som jag med sett. Frågan är hur gammal bilden är. Om han har långt eller kort hår idag
Citera
2021-08-10, 17:44
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Ja men då var det han på en av bilderna som jag med sett. Frågan är hur gammal bilden är. Om han har långt eller kort hår idag

Har tunt hår med djupa vikar med begynnande kala fläckar. Ytterst tveksam på om han ens bär glasögon.
Citera
2021-08-10, 17:47
Medlem
Citat:
Har tunt hår med djupa vikar med begynnande kala fläckar. Ytterst tveksam på om han ens bär glasögon.

Finns nämligen en bild under den med OW i svart tröja med blå text. Om det kan vara han på den med. Näsan påminner om det. På den bilden har han dock inget hår man kan se 🤔
Citera
2021-08-10, 17:56
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Finns nämligen en bild under den med OW i svart tröja med blå text. Om det kan vara han på den med. Näsan påminner om det. På den bilden har han dock inget hår man kan se 🤔

Mig veterligen existerar bara gymnasietiden där han blundar på nätet. Det I sig är en bedrift att kunnat hålla sitt foto från nätet anno 2021. Inte många kan ståta med det.
Citera
2021-08-10, 18:06
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Mig veterligen existerar bara gymnasietiden där han blundar på nätet. Det I sig är en bedrift att kunnat hålla sitt foto från nätet anno 2021. Inte många kan ståta med det.
Enligt tidigare uppgift i tråden har det funnits ett annat foto på nätet för typ 6-7 år sedan.

Beskrivning nedan från användare Ppal:
Citat:
Det fanns en bild på honom förut, men den togs bort typ samma dag. Var ett skolfoto såg det ut som, han hade glasögon och typ som en pottfrilla. Han såg nördig men obehaglig ut.
Citera
2021-08-10, 18:17
Medlem
Citat:
Då vill jag omedelbums dementera att det skulle vara den OH/OW som denna tråden åsyftar. 100% säker.

Aha! För den här bilden påminner nämligen väldigt mkt om släktingar till honom. Men då jag inte själv sett honom så borde du ha bättre koll.
Citera
2021-08-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Enligt tidigare uppgift i tråden har det funnits ett annat foto på nätet för typ 6-7 år sedan.

Beskrivning nedan från användare Ppal:
Precis. Det var en användare här på Flashback som la upp ett skolfoto som sen togs ner efter nån timme, var inte samma skolfoto där han blundar.
Citera
2021-08-10, 18:29
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Podcastavsnitt om fallet:

Olösta fall

https://poddtoppen.se/podcast/1382412000/olosta-fall/44-mordet-pa-malin-lindstrom

Svenska mordhistorier:

https://podcasts.nu/avsnitt/svenska-mordhistorier/22-malin-del-1

https://podcasts.nu/avsnitt/svenska-mordhistorier/23-malin-del-2

Märk väl att de är från sommaren 2020 (Olösta fall) och 2016 (Svenska mordhistorier), dvs före DNA-analysen.
Lyssnade på den första (Olösta fall) och var inte särskilt imponerad, tyvärr. En hel del faktafel och överlag ganska dålig koll på juridiken. Stundtals håller analysen ungefär samma nivå som ett inlägg på Flashback. Vid något tillfälle är man väldigt tydlig med att poddens författare har haft problem med att bara ta sig igenom domarna i ärendet.

Självklart är inte alla experter på det här fallet och det är långt ifrån alla som är vana vid att läsa FUPar och domar. Om man publicerar en podd som man tjänar pengar på tycker jag dock att man borde göra ett bättre jobb än såhär. Som lägsta nivå kan man väl läsa in sig på förundersökningen eller komma med en ny intressant analys/teori. En taskig genomläsning av domarna och lite info från någon tidningsartikel känns lite undermåligt.

Samtidigt vill jag inte vara allt för hård. Jag förstår att jag inte tillhör poddens målgrupp. Den riktar sig såklart till andra än vi som har lusläst FUPen liksom, så det är nog lite mitt fel att jag gick in med för höga förväntningar. Det känns såklart både kul och viktigt att någon uppmärksammat detta fall i en podd. Vi tycks vara några stycken som har fastnat för denna sorgliga historia.

Tack för länkarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in