2014-09-27, 10:16
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Har lagat just den dr ur den boken faktiskt.
Smakade inte s mycket kaffe i slutnden vill jag minnas och hade en vldigt mrk, djup smak. Kanske lite obalanserad med beskan frn kaffet om jag minns rtt.
Helt okej blir vl slutbetyget, skulle kunna laga igen men inget jag har blivit sugen p.

Tack fr omdmet! vilken flax att du just hade gjort det. Jag hade nog gjort den utan kaffet, men d r den ju andra sidan som vilken chili som helst i princip.

Har du tips om ngot annat bra recept? Tycker det r mrkligt svrt att hitta ett riktigt bra recept p chili.
Citera
2014-10-19, 17:14
Medlem
En kopp spiskummin och koriander? 2.5dl? Kostar ju skjortan.
Citera
2014-10-20, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Tack fr omdmet! vilken flax att du just hade gjort det. Jag hade nog gjort den utan kaffet, men d r den ju andra sidan som vilken chili som helst i princip.

Har du tips om ngot annat bra recept? Tycker det r mrkligt svrt att hitta ett riktigt bra recept p chili.

Den hr har jag kommit till final med i en chilitvling
http://www.barariktigmat.se/index.ph...ck-metal-chili
Citera
2014-10-20, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Perfekt bump mste jag sga d jag faktiskt sjlv tnkte laga en chili con carne idag. Det fr bli ungefr utefter detta receptet. Antar att frsk hackad koriander blir minst lika bra?

Nej, det r stor skillnad i smak mellan korianderfrn och frsk koriander. Helst skulle du ha hela korianderfrn men det kan vara lite klurigt att hitta. De gr nmligen att rosta
Citera
2014-10-20, 10:12
Medlem
blowns avatar
Jag blev nu sjukt sugen p att prova detta. Jag tror inte jag tit chili con carne sedan jag gick i mellanstadiet, och min familj har aldrig haft detta p repertoaren. Minns frn min barndom att jag inte var frtjust i bnorna

Grytor r ett riktigt intresse jag lagt mig till med, s det vet i fasen om det inte fr bli en gryta framt veckoslutet!

Frga gr det gra p rdjurslr? Tnker att smaken p kttet nd frsvinner helt.
Citera
2014-10-20, 11:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag blev nu sjukt sugen p att prova detta. Jag tror inte jag tit chili con carne sedan jag gick i mellanstadiet, och min familj har aldrig haft detta p repertoaren. Minns frn min barndom att jag inte var frtjust i bnorna

Grytor r ett riktigt intresse jag lagt mig till med, s det vet i fasen om det inte fr bli en gryta framt veckoslutet!

Frga gr det gra p rdjurslr? Tnker att smaken p kttet nd frsvinner helt.
Visst gr det, det.

Gr sjlv lngkok p grytbitar och ktt som allmnt blivit ver, funkar skitbra.
Lter det koka "snder" mixar mortter, lkarna och chili som ftt koka med.
Och blandar i bnor och grnsaker som paprika, squash, eller vad som nu finns hemma.

Serveras med pain riche s man kan sleva upp den sista goa ssen.
Citera
2014-10-20, 11:46
Medlem
Har inte lst hela trden s det hr r kanske old news men rekommenderar verkligen kanel och kardemumma i er carne!
Citera
2014-12-04, 21:48
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Den hr har jag kommit till final med i en chilitvling
http://www.barariktigmat.se/index.ph...ck-metal-chili

Det hr verkar vara ett riktigt recept! Ambitist och lter vldigt gott. Men hyfsat omstndigt. Ska prova nn gng nr jag r p rtt humr.

Cool sida du har i vrigt.
Senast redigerad av Tercio 2014-12-04 kl. 21:51.
Citera
2014-12-05, 08:59
Medlem
Citat:
Det hr verkar vara ett riktigt recept! Ambitist och lter vldigt gott. Men hyfsat omstndigt. Ska prova nn gng nr jag r p rtt humr.

Cool sida du har i vrigt.

Den r lite bkig och det tar verkligen tid. andra sidan r det inget jobbigare att gra p 4 kg ktt n p 1 kg .

Tack s mycket
Citera
2014-12-05, 17:52
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Den r lite bkig och det tar verkligen tid. andra sidan r det inget jobbigare att gra p 4 kg ktt n p 1 kg .

Tack s mycket

Ska prova det nn gng nr jag har tid och r p humr. Vet inte ens var man fr tag p korianderfrn och fnklsfrn och en del av de andra sakerna. Varfr ingen tomat i? Inte ens lite tomatpur.
Senast redigerad av Tercio 2014-12-05 kl. 18:00.
Citera
2016-09-13, 12:50
Medlem
Har gjort North Texas red 6-7 gnger. Efter ngra rs uppehll var det dags igen. Det blev nog den nst starkast hittills, fast vi anvnder samma recept varje r. Det r verkligen en upplevelse, fantastiskt stark, och ligger som en hrdsmlta frn en krnkraftsolycka i magen hela kvllen. Dagen efter r dock inte lika angenm. Det knns som brinnande grillbriketter i tarmarna som man dessutom ska skita ut.
So hot i burn you twise.

Tveka inte, g och handla och laga den. Hsten r en bra tid, man svettas inte s mycket nr det r kallt.
Citera
2016-09-13, 23:34
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ska prova det nn gng nr jag har tid och r p humr. Vet inte ens var man fr tag p korianderfrn och fnklsfrn och en del av de andra sakerna. Varfr ingen tomat i? Inte ens lite tomatpur.

Borgeby kryddgrd kan rekommenderas fr hela torkade kryddor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in