• 1
  • 2
2016-07-18, 20:51
Bannlyst
För några månader sen började jag skriva på en barnbok och när den blev klar mejlade jag över den till ett tiotal bokförlag och ett av dem heter Idus. Efter bara åtta minuter fick jag ett mejl från dem där de tackade för att jag skickat in det och i samma mejl tackade de nej till att publicera det. Manuset är på drygt 30 A4-sidor så jag tvivlar på att de hann läsa det. Min fråga är om det här ett seriöst förlag? För vem kan läsa drygt 30 sidor på åtta minuter?

Och nej, det här är inte en trolltråd.
Citera
2016-07-18, 20:53
Medlem
De kanske läste det de behövde för att känna att det inte va värt deras tid?
Citera
2016-07-18, 21:02
Bannlyst
dom kanske snodde idén men inte ville betala för den?
Citera
2016-07-18, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertin
De kanske läste det de behövde för att känna att det inte va värt deras tid?

Det ligger lite i det.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
dom kanske snodde idén men inte ville betala för den?

Möjligt, men jag har precis kikat lite på deras hemsida och kan inte hitta nåt som verkar stämma överens med mitt manus så om de snor det så tror jag inte det lär dyka upp än på ett tag.
Citera
2016-07-18, 21:16
Medlem
Du har ju skickat till ca 10 andra. Har du fått nekande svar från alla? Annars får vänta på vad de andra säger. Vill ingen publicera det kan du ju lägga ut texten på internet, t ex i en PDF-fil. På https://www.freepdfconvert.com/ kan du omvandla det du skrivit, t ex i Word, till pdf.
Citera
2016-07-18, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Du har ju skickat till ca 10 andra. Har du fått nekande svar från alla? Annars får vänta på vad de andra säger. Vill ingen publicera det kan du ju lägga ut texten på internet, t ex i en PDF-fil. På https://www.freepdfconvert.com/ kan du omvandla det du skrivit, t ex i Word, till pdf.

Bonniers tyckte att manuset var intressant men alla har avböjt - alla utom Lilla Piratförlaget, som inte hört av sig än. När jag skickade manuset till Lilla Piratförlaget så tackade de för manuset och skrev samtidigt att de skulle höra av sig med besked inom tre månader, men nu har det gått över ett halvår. LP kan väl inte tycka att det är totalt värdelöst? I så fall hade de väl redan hört av sig?
Citera
2016-07-18, 21:30
Medlem
Då kan ju du kontakta Lilla Piratförlaget igen och påminna dem om att de inte har lämnat något besked än.
Citera
2016-08-04, 12:25
Bannlyst
Det blev avslag från Lilla Piratförlaget också. Jag har nu fixat en PDF av manuset och lagt upp det här:
http://www.speedyshare.com/peZe2/Trollkarlsskolan.pdf

Om nån har lust att läsa skiten och komma med synpunkter och råd så skulle jag uppskatta det.
Citera
2016-08-04, 13:32
Medlem
Kundalinis avatar
Hey!

En barnbok om en trollkarlsskola?

Ja, det kanske kan slå!

Men nu pallar jag inte laddar nån PDF, men du kan väl här i tråden berätta vad huvudpersonen heter och om hen har några ärr?
Citera
2016-08-04, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Hey!

En barnbok om en trollkarlsskola?

Ja, det kanske kan slå!

Men nu pallar jag inte laddar nån PDF, men du kan väl här i tråden berätta vad huvudpersonen heter och om hen har några ärr?

Här kommer handlingen i korta drag:

Huvudpersonen heter Joel. Hans mamma dog i en bilolycka för några månader sen.
Joel blir mobbad i skolan. På sin åttonde födelsedag får han genom sin farmor reda på att han är trollkarl.
Joel får börja i en trollkarlsskola (där även hans farmor gått en gång i tiden).
Joel får i uppdrag att försöka stoppa en ondskefull trollkarl som suttit fängslad i många år men som nu är på väg ut.
Citera
2016-08-04, 16:18
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontiusPilatus

Joel blir mobbad i skolan. På sin åttonde födelsedag får han genom sin farmor reda på att han är trollkarl.
Joel får börja i en trollkarlsskola (där även hans farmor gått en gång i tiden).
Joel får i uppdrag att försöka stoppa en ondskefull trollkarl som suttit fängslad i många år men som nu är på väg ut.
Harry Potter och den åttonde födelsedagen? Känns spontant allt för likt HP
Citera
2016-08-04, 16:24
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontiusPilatus

Hahaha

Du har ju mer eller mindre lyft historien från Harry Potter och ändrat lite familjerelationer och mindre detaljer...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in