2017-03-24, 09:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nu kan dom dock inte mötas..

Jag tror iaf att Dortmund kommer att sluta tvåa tillslut.

Varför kan inte MFF och Leipzig mötas till hösten om dom kommer fyra?
Jag har jävligt dålig koll på detta.
Citera
2017-03-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Varför kan inte MFF och Leipzig mötas till hösten om dom kommer fyra?
Jag har jävligt dålig koll på detta.

Dom senaste åren har vinnare från dom sämre ligorna kvalat mot varandra och 2-4r från dom bästa ligorna spelat mot varandra. Tror dom gjorde så för att få med fler lag från dom sämre ligorna.
Citera
2017-03-24, 12:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10Totti10
Dom senaste åren har vinnare från dom sämre ligorna kvalat mot varandra och 2-4r från dom bästa ligorna spelat mot varandra. Tror dom gjorde så för att få med fler lag från dom sämre ligorna.

Aha tack för klargörandet.
Citera
2017-03-26, 10:55
Medlem
Oranginas avatar
Helvete!

Vilken guldchans vi hade att dra ifrån i tabelltoppen.

Senaste veckorna har varit väldigt stressiga för min del. Mycket resande fram och tillbaka, även dålig internetuppkoppling i bergen i Kaukasus och andra saker som förhindrat mig från att se matcherna.

Lyckades se den andra halvleken mot Greuther Furth dock, men både Braunschweig och Bochum matcherna missade jag. Så, tyvärr kan jag ej göra en analys om vad som gått snett. Dock på rak arm känns det som en naturlig reaktion att ett lag går neråt efter en "skandal" likt Grosskreutz-härvan.

Har även läst ikapp denna tråden. Som vanligt många intressanta och kvalitativa inlägg, och en butthurt BVB supporter Om du ogillar Bayern-maffian som regerar här så är det bara att läsa mina inlägg, då kan du lära dig ett och annat om Tysklands bästa talangskola.

Landslagsuppehåll... Alltid starkt ogillat, men speciellt en helg som denna när jag äntligen är fri, och ej har sett Vfb på 1 månad. Abstinensen är total!

Debut för Werner, kul!

Inget fan av Podolski överhuvudtaget, men fint mål och bra avskedsmatch. Perfekt. Det unnar jag honom. Vad fan han gör i Turkiet vet jag dock inte. I Köln hör du hemma. End of.

För övrigt så är 7 av 24 spelare i den tyska truppen Vfb-produkter. Därmed den klubb med flest produkter i truppen. Schalke på en andra plats med 5.

2 klubbar som utgör 50% av truppen alltså! Imponerande, men inte helt oväntat, då dessa 2 klubbar räknas som de 2 med de bästa talangskolorna i Tyskland. Hursomhelst så vet vi samtliga härinne vilken av dessa 2 som är bättre och Tysklands i särklass bästa

Lite landslagsfotboll ikväll får det la bli, men fan vad jag ser fram emot nästa omgång!
Citera
2017-03-26, 18:24
Medlem
cyberkalles avatar
Blir lite orolig över eran form vill ha upp Stuttgart.
p.s Podolski spelar väl i Japan numera.
Citera
2017-03-26, 20:47
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Blir lite orolig över eran form vill ha upp Stuttgart.
p.s Podolski spelar väl i Japan numera.
Han ska gå till Vissel Kobe efter säsongen, så än så länge är han i Galatasaray.
Citera
2017-03-27, 15:37
Medlem
motvalls avatar
Alemannia Aachen, som numera huserar i Regionalliga West, har ansökt om konkurs och lär väl därmed inte kunna fullfölja serien. Man gjorde samma sak för några år sedan, då räddades de i sista stund (bl a genom att Bayern spelade gratismatch) men nu ser det mörkare ut. Är tufft för en klubb inte bara att flyttas ned från den högsta eller näst högsta serien utan också från den tredje divisionen. Regionalligorna ger ingen publik och inga inkomster.

Riktigt tråkigt för en fin klubb, även om färgerna är helfel och stadions namn är Tivoli. Har faktiskt varit där och sett en match för massor av år sedan (2004?). Det året klubben spelade i UEFA cupen och under säsongen innan slagit ut Bayern München på vägen till final i DFB-pokal. Werder vann förresten den titeln.
Citera
2017-03-28, 11:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Alemannia Aachen, som numera huserar i Regionalliga West, har ansökt om konkurs och lär väl därmed inte kunna fullfölja serien. Man gjorde samma sak för några år sedan, då räddades de i sista stund (bl a genom att Bayern spelade gratismatch) men nu ser det mörkare ut. Är tufft för en klubb inte bara att flyttas ned från den högsta eller näst högsta serien utan också från den tredje divisionen. Regionalligorna ger ingen publik och inga inkomster.

Riktigt tråkigt för en fin klubb, även om färgerna är helfel och stadions namn är Tivoli. Har faktiskt varit där och sett en match för massor av år sedan (2004?). Det året klubben spelade i UEFA cupen och under säsongen innan slagit ut Bayern München på vägen till final i DFB-pokal. Werder vann förresten den titeln.
Tråkigt med Alemannia Aachen. Men sådan är verkligenheten. Imperier och fotbollsklubbar har sina uppgångar och fall.

Landslagsuppehållet är för övrigt lika jävla tråkigt som vanligt. På fredags sparkar äntligen Bundesligorna igång igen. Hertha - Hoffenheim kan nog bli en intressant match i kampen om Europaplatserna.
Citera
2017-03-28, 12:35
Medlem
cyberkalles avatar
Fan vad vacker nästa säsongs tröja är om det läckta stämmer.
http://www.nurfussball.com/2016/12/bayern-munchen-17-18-heim-trikot.html

Jag har en sådan t-shirt.
Citera
2017-03-28, 20:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Ja riktigt snygg! Hoppas att det blir verklighet.
Citera
2017-03-29, 20:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Vågar inte ens hoppas. Känns lite väl retro för dagens fotbollsdesigners.
Citera
2017-03-29, 21:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kan inte någon klubb göra klart med att de vill ha fotbollsgeniet Thomas Tuchel i sommar?

Typ Arsenal.

Mannen verkar vara väldigt aspergerig och sakna sociala förmågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in