Citat:
Ursprungligen postat av
lugde
Imorgon far vi till München o ska kolla match i helgen mot Hoffenheim. Aldrig vart där innan o vill ha tips på sevärdheter, fina ölställen mm. Vilka pubar rekommenderas innan match? Vad får man inte missa när vi är i München? (ej så intresserad av bilmuseum)
Funderar på att åka till Stuttgart o kolla match på söndag, smidigt o ta sig dit? Lätt att få biljetter på plats?
Mvh
För denna slags frågor om biljetter finns en samlingstråd,
(FB) Hur får jag tag på resa och/eller biljetter till... //Moderator, men svarar ändå eftersom du verkar ha biljett.
Pubar finns inte i München däremot några tusen andra ölställen i ölets huvudstad som kneipen, stuben, hallen eller gartens. Personligen (halv- inte helturist som du) brukar jag alltid försöka gå på Hofbrauhaus före en match, det brukar också många av motståndarlagens fans också göra utan att det blir problem (om nu Hoffenheim har bortafans?) Ungefär världen mest kända ölutskänknings lokal.
Att se? Ingen aning om vad du gillar? Två standardsvar från mig är Deutsches Museum (tekniskt sådant) på en ö i Isarfloden eller Pinakotekens olika konstmuseum i Maxvorstadt, världsklass på båda alternativen som museum. Men åk ut till Allianz i god tid, finns en del att se även där och de säljer god bira i BL till skillnad från i Europaspelet.
Till Stuttgart går det många tåg. För biljetter till VfB Stuttgart rekommenderas klubbens hemsida eftersom de sällan har utsålt numera. Vet inte om det går att köpa biljetter på plats idag, förr gick det inte. Du vet väl att utsålda arenor inte tillhör ovanligheterna i Tyskland?