2016-11-02, 23:08
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jopp, kalle är en stor BVB-älskare. Jag menar han spyr nog inte varje gång han tänker på den skitklubben som jag. Tränare eller spelare är en annan sak, bara du inte nämner Subotic för honom. Echte Hass.

Varför han hade BVB:s klubbemblem en vecka får han själv förklara, det har med Leverkusen och riktigt dåliga beslut att göra.
Ein schönes Tor
Citera
2016-11-03, 20:40
Medlem
Imorgon far vi till München o ska kolla match i helgen mot Hoffenheim. Aldrig vart där innan o vill ha tips på sevärdheter, fina ölställen mm. Vilka pubar rekommenderas innan match? Vad får man inte missa när vi är i München? (ej så intresserad av bilmuseum)

Funderar på att åka till Stuttgart o kolla match på söndag, smidigt o ta sig dit? Lätt att få biljetter på plats?

Mvh
Citera
2016-11-03, 22:05
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugde
Imorgon far vi till München o ska kolla match i helgen mot Hoffenheim. Aldrig vart där innan o vill ha tips på sevärdheter, fina ölställen mm. Vilka pubar rekommenderas innan match? Vad får man inte missa när vi är i München? (ej så intresserad av bilmuseum)

Funderar på att åka till Stuttgart o kolla match på söndag, smidigt o ta sig dit? Lätt att få biljetter på plats?

Mvh
Vet inget om biljetter till matchen, men direkttåg tar drygt 2h.
Citera
2016-11-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Vet inget om biljetter till matchen, men direkttåg tar drygt 2h.

Okej! Vet du något om mina frågor om München? 😃
Citera
2016-11-03, 22:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Mvh
För denna slags frågor om biljetter finns en samlingstråd, (FB) Hur får jag tag på resa och/eller biljetter till... //Moderator, men svarar ändå eftersom du verkar ha biljett.

Pubar finns inte i München däremot några tusen andra ölställen i ölets huvudstad som kneipen, stuben, hallen eller gartens. Personligen (halv- inte helturist som du) brukar jag alltid försöka gå på Hofbrauhaus före en match, det brukar också många av motståndarlagens fans också göra utan att det blir problem (om nu Hoffenheim har bortafans?) Ungefär världen mest kända ölutskänknings lokal.

Att se? Ingen aning om vad du gillar? Två standardsvar från mig är Deutsches Museum (tekniskt sådant) på en ö i Isarfloden eller Pinakotekens olika konstmuseum i Maxvorstadt, världsklass på båda alternativen som museum. Men åk ut till Allianz i god tid, finns en del att se även där och de säljer god bira i BL till skillnad från i Europaspelet.

Till Stuttgart går det många tåg. För biljetter till VfB Stuttgart rekommenderas klubbens hemsida eftersom de sällan har utsålt numera. Vet inte om det går att köpa biljetter på plats idag, förr gick det inte. Du vet väl att utsålda arenor inte tillhör ovanligheterna i Tyskland?
Citera
2016-11-03, 23:14
Medlem
Citat:
För denna slags frågor om biljetter finns en samlingstråd, (FB) Hur får jag tag på resa och/eller biljetter till... //Moderator, men svarar ändå eftersom du verkar ha biljett.

Pubar finns inte i München däremot några tusen andra ölställen i ölets huvudstad som kneipen, stuben, hallen eller gartens. Personligen (halv- inte helturist som du) brukar jag alltid försöka gå på Hofbrauhaus före en match, det brukar också många av motståndarlagens fans också göra utan att det blir problem (om nu Hoffenheim har bortafans?) Ungefär världen mest kända ölutskänknings lokal.

Att se? Ingen aning om vad du gillar? Två standardsvar från mig är Deutsches Museum (tekniskt sådant) på en ö i Isarfloden eller Pinakotekens olika konstmuseum i Maxvorstadt, världsklass på båda alternativen som museum. Men åk ut till Allianz i god tid, finns en del att se även där och de säljer god bira i BL till skillnad från i Europaspelet.

Till Stuttgart går det många tåg. För biljetter till VfB Stuttgart rekommenderas klubbens hemsida eftersom de sällan har utsålt numera. Vet inte om det går att köpa biljetter på plats idag, förr gick det inte. Du vet väl att utsålda arenor inte tillhör ovanligheterna i Tyskland?

Jo har biljetter till Bayern men ej Stuttgart. Tänkte om man skulle passa på o se det med när man ändå va där.
Citera
2016-11-04, 00:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Jo har biljetter till Bayern men ej Stuttgart. Tänkte om man skulle passa på o se det med när man ändå va där.

Att skriva tack när någon hjälper dig verkar vara ett lika okänt beteende som att använda google för att söka fotbollsbiljetter. Tror du hör hemma i Hoffenheimklacken mer än i den för FCB. Bonnjävul.
Citera
2016-11-04, 06:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hejar inte du på BVB? Echte Liebe und so weiter.

Jo dom är min stora passion.
Citera
2016-11-04, 06:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

Tacheles! De visar fotboll, har mat, har rökrum (så man slipper det om man själv inte röker), och består av ett myller av oklara mindre rum vilket gör stället speciellt.
Testade Tacheles men det var knökfullt. Inga bord kvar. Detsamma gällde ett par andra ställen som jag testade. Märkte rätt snabbt att Alle Heiligen är en helgdag i Baden-Wüttemberg (vi nordtyskar får knega som vanligt) och då detta var kvällen innan så var "alla" ute på lokal. Men tack för tipset ändå.

Hertha Berlin mot Mönchengladbach ikväll. Gladbachs tränare Eberl har uttryckt sig mycket kritiskt mot spelprogrammet och tycker av förståeliga skäl att hans lag borde fått skonas från fredagsmatchen då de lirat CL i veckan. Lite märklig planering kan man tycka. Borde ju ha gått att flytta någon av lördagsmatcherna, t.ex. Ingolstadt - Augsburg, till fredagen istället.
Citera
2016-11-04, 06:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Mvh

Har du anglofila anlag så är Masters Home på Viktualien Markt en rätt cool bar.
Augustiner har ett grymt öl och Gaststätte Rumpler är en bra ställe.
Löwenbräus Biergarten norr om Hauptbahnhof är bra.
Paulaner am Nockherberg är ett suveränt ställe med bra Bayersk mat och öl.

Alla turister måste väl dock besöka Hofbräuhaus

Men ta er i god tid till arenan där finns det några ställen med grym stämning men på pubarna i arenan så var beredd på att du måste först gå köpa ett arenakort för att kunna handla.

På Levelingstraße 14 hittar du sevärdheterna.
Senast redigerad av cyberkalle 2016-11-04 kl. 06:19.
Citera
2016-11-04, 07:41
Medlem
Citat:
Att skriva tack när någon hjälper dig verkar vara ett lika okänt beteende som att använda google för att söka fotbollsbiljetter. Tror du hör hemma i Hoffenheimklacken mer än i den för FCB. Bonnjävul.

Ditt första inlägg va ju drygt rakt igenom! Jag är inte dum i huvudet.. Följt pl o bundesliga sen jag var liten o vet självklart om publiksnittet på de tyska arenorna. Håller på bvb o har vart där men aldrig vart i München så sökte därför tips. Id*ot
Citera
2016-11-04, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Har du anglofila anlag så är Masters Home på Viktualien Markt en rätt cool bar.
Augustiner har ett grymt öl och Gaststätte Rumpler är en bra ställe.
Löwenbräus Biergarten norr om Hauptbahnhof är bra.
Paulaner am Nockherberg är ett suveränt ställe med bra Bayersk mat och öl.

Alla turister måste väl dock besöka Hofbräuhaus

Men ta er i god tid till arenan där finns det några ställen med grym stämning men på pubarna i arenan så var beredd på att du måste först gå köpa ett arenakort för att kunna handla.

På Levelingstraße 14 hittar du sevärdheterna.

Tack så jättemycket! Blir spännande! Sett fram emot att få se Allianz o dricka Bayersk öl på plats! Hoppas på bra match
Ska bli grymt skönt att va neutral för en gångs skull när man ser fotboll live. Njuta av en bra match bara 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in