Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Som det ser ut just nu så är ni körda.
Vi får verkligen hoppas att det blir en lösning innan fredag men just nu finns det ingen svensk kanal som sänder.
Jag hade hoppats på Eurosport men men.
Bedrövligt egentligen. Så får man ständigt höra att tekniken är så bra nuförtiden så man kan se allt, sedan kan man inte trycka in Bundesligan i en TV-apparat. Säger inte att det var bättre förr men...
TV4 sände faktiskt en del Bundesliga på 90-talet när Borussia Mönchengladbach hade några svenskar. Det var bara några få matcher men det gick ut till alla hushåll & kändes spännande. Minns att Martin Dahlin fick frågan om vem som var lagets diva & stjärna. Han svarade Thomas Kastenmaier. Lite udda kan tyckas då denne var back oftast. Tyskland har dock, vill jag påstå, en lång tradition av backar som tar plats som stjärnor, divor & ledare. I andra länder är det ju oftast offensiva spelare som har den rollen. Jag antar att traditionen & arvet efter Franz Beckenbauer spelar in. Holland har ju liknande fotbollstradition där spelsystemet tillät vissa backar att vara stjärnor & speluppläggare på ett sätt vi aldrig haft i Sverige.
Här är Thomas Kastenmaier i en upplaga av Mönchengladbach sponsrad av danska Tuborg.
http://www.gladbach-kneip.de/images/damals/90ziger/xxl-Bilder/Thomas-31.JPG
Det som gör Tyskland till världens kanske mest intressanta land är att det i egenskap av Europas hjärta liksom flyter ihop med de kringliggande länderna & sätter prägel på dem. Danmark, Holland, Belgien, Österrike, Tjeckien, Slovakien & Polen blir som små miniatyrvarianter på Tyskland med olika särprägel. Det är som kulturella tentakler som sträcker sig ut från Europas hjärta.
OT: Du har tydligen spärrat din PM-låda. Vafan?