2017-08-19, 14:41
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Någon nämnde Tipsextra, jo fan, när jag var ung körde 5:an Bundesliga under titeln Tipsextra. Då hade man nämligen en viss Marcus Allbäck i Hansa Rostock. Rade Prica, Marcus Lantz och Joakim Persson lirade också där. Det var tider det

Apropå ung, detta är rätt så sjukt ändå. En 12-åring som lirar med U-17 och stänker dit 2 baljor i debuten.

http://www.bundesliga.com/en/news/Bundesliga/borussia-dortmund-12-year-old-youssoufa-moukoko-scores-two-for-u-17-s-456915.jsp

Fyra mål idag och har nu gjort åtta mål på tre matcher.
Citera
2017-08-19, 16:34
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Två inlägg före ditt:

Apropå streaming: i Gällande Streaming här i fotbollsforumet står det ju:

---

http://www.der-postillon.com/2017/08/hsv-vorbereitung.html

HSV är lite oförberedda.

---

Bayern vann ganska klart i går men jag tycker ändå att Leverkusen presterade ganska bra, särskilt offensivt. Ulreich fick göra några svettiga räddningar och även om Brandt gjorde ett bra inhopp borde han ha förvaltat sitt friläge bättre. Tolisso bäst på plan?

Jag måste vara blind. Tack!
Citera
2017-08-19, 17:11
Medlem
strunzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Fyra mål idag och har nu gjort åtta mål på tre matcher.
Hans farsa är 67 och morsan är 27 nu. När han föddes hemma i Kamerun ska far ha sprungit till Tysklands ambassad och fixat ett födelsecertifikat.

Verkar bara vara vissa bvb-fans som är övertygade om att han legit är 12 år. Om 5 år är han 25... folk drar såklart gärna upp Lukaku men han är ju född i antwerpen. Men vi lever ju i ett självförnekande europa så allt går väl an i dessa tider. Han hade ju såklart fått asyl som flyktingbarn om så var fallet.
Citera
2017-08-19, 17:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Idag firar H96 sin återkomst i BL och detta med bortamatch mot Mainz. Negativt är att Sané är avstängd samt att en rad spelare saknas pga skador. Hannover således klar underdog i dagens möte. Ska bli intressant att se hur man väljer att spela. I Zweite var man ju i princip alltid det spelförande laget men jag gissar att man satsar mer på snabba omställningar nu när mer eller mindre alla motståndare är starkare "på pappret". Auf geht's ihr Roten!
Grattis till tre poäng i comebacken, men tror säsongen kommer bli tuff när allt summeras.

Annars så var Nico Müllers självförvållade skada under målfirandet det mest sevärda, av det jag såg, denna premiäreftermiddag. Men dagens höjdpunkt är om en timme, Schalke mot Leipzig.
Citera
2017-08-19, 17:38
Medlem
Fin start på säsongen för Hertha. Två mål av nyförvärvet Leckie. Han känns som en bra spelare och förhoppningsvis så blir det fler mål från hans sida.
Hörde en massa skit om Rekik när Hertha värvade honom men han har sett bra ut dessa matcher jag kollat. Han känns väldigt stabil.

//Siegestor
Citera
2017-08-19, 17:40
Medlem
Oranginas avatar
Nej, det här håller inte.
Citera
2017-08-19, 17:52
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Som det ser ut just nu så är ni körda.
Vi får verkligen hoppas att det blir en lösning innan fredag men just nu finns det ingen svensk kanal som sänder.
Jag hade hoppats på Eurosport men men.

Bedrövligt egentligen. Så får man ständigt höra att tekniken är så bra nuförtiden så man kan se allt, sedan kan man inte trycka in Bundesligan i en TV-apparat. Säger inte att det var bättre förr men...

TV4 sände faktiskt en del Bundesliga på 90-talet när Borussia Mönchengladbach hade några svenskar. Det var bara några få matcher men det gick ut till alla hushåll & kändes spännande. Minns att Martin Dahlin fick frågan om vem som var lagets diva & stjärna. Han svarade Thomas Kastenmaier. Lite udda kan tyckas då denne var back oftast. Tyskland har dock, vill jag påstå, en lång tradition av backar som tar plats som stjärnor, divor & ledare. I andra länder är det ju oftast offensiva spelare som har den rollen. Jag antar att traditionen & arvet efter Franz Beckenbauer spelar in. Holland har ju liknande fotbollstradition där spelsystemet tillät vissa backar att vara stjärnor & speluppläggare på ett sätt vi aldrig haft i Sverige.

Här är Thomas Kastenmaier i en upplaga av Mönchengladbach sponsrad av danska Tuborg.
http://www.gladbach-kneip.de/images/damals/90ziger/xxl-Bilder/Thomas-31.JPG

Det som gör Tyskland till världens kanske mest intressanta land är att det i egenskap av Europas hjärta liksom flyter ihop med de kringliggande länderna & sätter prägel på dem. Danmark, Holland, Belgien, Österrike, Tjeckien, Slovakien & Polen blir som små miniatyrvarianter på Tyskland med olika särprägel. Det är som kulturella tentakler som sträcker sig ut från Europas hjärta.

OT: Du har tydligen spärrat din PM-låda. Vafan?
Citera
2017-08-19, 18:47
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Grattis till tre poäng i comebacken, men tror säsongen kommer bli tuff när allt summeras.
.
Tack. Skön seger idag. Varje trepoängare är viktig i kampen för nytt kontrakt. Som du skriver kommer det att bli en tuff säsong.

Tschauner kung i målet. Ingen saknar Zieler. Eller vad säger du Orangina?
Citera
2017-08-19, 22:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Såg inte hela Dortmunds match idag men jag tror Dortmund kommer vara minst lika bra i år relativt direkt som under Tuchel.

Är det måntro i år Wolfsburg åker ur? Såg ruggigt ihåliga ut.
Citera
2017-08-20, 01:31
Medlem
Har inte haft någon bra koll på Leckie innan men efter att ha läst på om honom så var det hans fjärde och femte mål i Bundesliga som kom igår mot Vfb.
Han såg riktigt bra ut och farlig offensivt. Är det Ingolstadt som inte haft några bra framspelare eller har de använt honom helt fel?
Lite mer rolig fakta. Han har redan gjort fler mål än vad Haraguchi gjorde under hela förra säsongen.

Han har annars fin statistik i 2. Bundesliga.

Säsong 14/15. 32 matcher. 7 mål, 7 assist.

Säsong 13/14. 31 matcher. 10 mål, 9 assist.

Säsong 12/13. 28 matcher. 4 mål, 6 assist.

//Siegestor
Citera
2017-08-20, 08:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Såg inte hela Dortmunds match idag men jag tror Dortmund kommer vara minst lika bra i år relativt direkt som under Tuchel.

Är det måntro i år Wolfsburg åker ur? Såg ruggigt ihåliga ut.
Vore underbart om vw åkte ur men jag tror tyvärr inte att det är realistiskt med den truppen. Nu fick man iofs Brooks skadad. Kan komma att betyda mycket.
Citera
2017-08-20, 11:49
Medlem
dippsis avatar
7 månader skada för Müller, japp då hamnar vi garanterat där nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in