Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-16, 16:15
  #1
Medlem
rabbyzs avatar
Har

gtx 980
i7-4790k cpu
Asus z97-A moderkort

kör 2 skärmar nu (2 acer samma modell) en kör jag via hdmi och en dvi

Polaren undrade iaf jag ville köpa hans Samsung också 24 tums tänkte då koppla den via VGA

Men hur blir det då om jag tex vill spela bf4? Min "main" skärm med dvi har jag 144hz på min "second" är bara 60hz och inkopplat med hdmi. om jag då skaffar en tredje via VGA lär den också vara 60hz

Kommer spelet se skumt ut med 60hz och 144hz på olika skärmar?
Citera
2016-07-16, 16:22
  #2
Medlem
Hidden333s avatar
Ska egentligen inte vara den men det heter "dator". "Data" är information och (i vissa fall) talform för "dator". Så slipper du bli hånad i framtiden.

Har du ingen extraskärm att testa med? Testat att använda TVn som en tredje skärm temporärt för att se om det fungerar som det ska?
Citera
2016-07-16, 16:26
  #3
Medlem
rabbyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hidden333
Ska egentligen inte vara den men det heter "dator". "Data" är information och (i vissa fall) talform för "dator". Så slipper du bli hånad i framtiden.

Hahahah fair enough har också klagat på när polarna felstavar

OnT: Tyvär har jag ingen annan datorskärm & tvn från vardagsrummet orkar jag inte flytta på

Hade iofs varit sjukt nice med 3 skärmar bara "för att" typ spel på en, spotify, och typ internet på den sista
Citera
2016-07-17, 08:55
  #4
Medlem
rabbyzs avatar
ingen annan som vet? har nu fått tag på 1 till skärmen problemt är att jag måste skaffa en display port kabel till skiten eller nån slags adapter innan jag kan testa
Citera
2016-07-17, 09:51
  #5
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbyz
ingen annan som vet? har nu fått tag på 1 till skärmen problemt är att jag måste skaffa en display port kabel till skiten eller nån slags adapter innan jag kan testa

Du har inte skrivit vilket grafikkort du ha. GTX980 är en grafikkrets som används av många olika korttillverkare och klarar upp till 4-5 skärmar, men begränsningen på ditt kort beror på hur det är uppbyggt. Det är vanligt att tre skärmar stöds, men ibland går inte två av utgångarna att använda samtidigt så om kortet har fyra olika utgångar typ hdmi, dp, vga och dvi så kan t.ex. Vga och hdmi vara anslutna som en enda skärm mot chippet och kan då inte användas samtidigt.

Exakt hur det ligger till står bskrivet i tillverkarens specifikationer eller manual för grafikkortet. Min bedömning är att åtminstone dp, dvi och hdmi går att använda samtidigt.
Citera
2016-07-17, 12:08
  #6
Medlem
rabbyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Du har inte skrivit vilket grafikkort du ha. GTX980 är en grafikkrets som används av många olika korttillverkare och klarar upp till 4-5 skärmar, men begränsningen på ditt kort beror på hur det är uppbyggt. Det är vanligt att tre skärmar stöds, men ibland går inte två av utgångarna att använda samtidigt så om kortet har fyra olika utgångar typ hdmi, dp, vga och dvi så kan t.ex. Vga och hdmi vara anslutna som en enda skärm mot chippet och kan då inte användas samtidigt.

Exakt hur det ligger till står bskrivet i tillverkarens specifikationer eller manual för grafikkortet. Min bedömning är att åtminstone dp, dvi och hdmi går att använda samtidigt.


Har ett MSI Geforce gtx980

Såhär har jag tänkt min "setup" Skärm 1 via dvi. skärm 2 via hdmi (dom har vga också) båda skärmarna är acer gn246hl

sen min tredje som jag fick av polaren är en samsung syncmaster 2443bw som jag har tänkt att köra via en Displayport till dvi, eftersom det bara finns bara 1 dvi 1 hdmi och typ 3 Display anslutningar i grafikkortet
Citera
2016-07-17, 12:11
  #7
Medlem
rabbyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbyz
Har ett MSI Geforce gtx980

Såhär har jag tänkt min "setup" Skärm 1 via dvi. skärm 2 via hdmi (dom har vga också) båda skärmarna är acer gn246hl

sen min tredje som jag fick av polaren är en samsung syncmaster 2443bw som jag har tänkt att köra via en Displayport till dvi, eftersom det bara finns bara 1 dvi 1 hdmi och typ 3 Display anslutningar i grafikkortet

tänkte detta http://www.webhallen.com/se-sv/dator...svart#overview
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback