2016-10-06, 00:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag kan förstå tanken. Men man tappade framförallt Pirlo och Tevez. Och det var inte som man sålde utan att de valde att trappa ned. Men det är riktigt stora spelare, som inte enkelt kan ersättas. Särskilt inte utan att deras avsked gav några pengar in.

Man kommer inom de närmaste åren att ställas inför en liknande situation med den defensiva styrkan.

Samtidigt var det små marginaler mot Bayern München. Men jag tycker att man är starkare denna säsong än förra. Kontentan är att man fortfarande är ruskigt starka bakåt, och nu dessutom har framförallt Pjanic och Higuain framåt.
Jag har tagit det som givet att Juventus är som starkast just nu, men frågan är om inte 2015 var en lika bra årgång. Vidal,Pirlo,Pogba, Tevez och Morata vs Higuain,Dybala,Pjanic. Desstom vet vi inte hur bra Marchisiokommer vara efter sin skada. Dock tycker jag bara det var försäljningen av Vidal som var felaktig, resten var smart eller oundvikligt.
Citera
2016-10-06, 00:24
Medlem
snillet_1s avatar
Enligt Napolis president så nekade man ett bud om 58 miljoner euro för Koulibaly från Chelsea:

Citat:
Napoli rejected a bid of around €58 million from Chelsea for defender Kalidou Koulibaly in the final days of the transfer window, president Aurelio de Laurentiis has claimed.

Koulibaly was one of Antonio Conte's top targets to bolster Chelsea's struggling defence this summer, but after a lengthy pursuit the Blues were frustrated by De Laurentiis' refusal to budge on his valuation of the player and instead re-signed David Luiz from Paris Saint-Germain on deadline day.

Conte pointedly complained that "it's very difficult to buy because if you ask a player of the medium level, they might ask for £55m" -- and De Laurentiis has said that he rejected an offer that would have made the 25-year-old the most expensive defender ever

http://www.espnfc.com/story/2966296/chelsea-bid-%E2%82%AC58m-for-kalidou-koulibaly-napoli-chief-aurelio-de-laurentiis
Citera
2016-10-06, 00:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Zlatan var en utav världens bästa anfallare då, Thiago Silva var världens bästa mittback då jämför inte de med Icardi och Murillo. Sen har fotbollsvärlden förändrats sedan dess vad det gäller övergångssummor. Serie A är inte längre ett dödsbo? Jag tycker inte det förändrats nämnvärt då Pogba och Vidal gått vidare trots att de spelade i ett överlägset Juve som ville vinna Champions League, fortsätter Dybala att utvecklas ännu mer så kommer han gå förlorad inom ett par säsonger.

Man fick en miljard för Pogba och sålde Vidal för runt 400 miljoner efter en säsong där han hade varit direkt dålig och dragit på sig en rad fylleskandaler under tiden i klubben. Att han nu levererar i Bayern ändrar inte på den saken. Att klaga på dessa affärer förstår jag inte alls.

Nu ryktas Dybala tredubbla sin lön i en kontraktsförlängning dessutom:

http://www.football-italia.net/92549/dybala-triple-juve-wages
Senast redigerad av snillet_1 2016-10-06 kl. 00:34.
Citera
2016-10-06, 00:28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Köper man en spelare för 900 miljoner så ska det vara en spelare är skillnaden i Champions league finaler annars kunde man köpa betydligt billigare anfallare om man nu enbart siktar på att vinna Serie A. Dagens Juventus är betydligt svagare än det Juventus som spelade final i champions league för två år sen och det får Marotta, Agnelli och Paratici ta på sig för något har ju gått djävulskt snett här.
Att vinna serie a ger stora pengar. Tvpengarna fördelas efter resultat(senaste säsongen, historiskt och de senaste 5 åren), antal fans i Italien och storleken på stan. Om jag minns rätt drog Juventus in 80 miljoner euro mer än Torino förra säsongen på de två förstnämnda. Så att gå bra i serie a är inte småpengar, även om du vill tro det . Det handlar om pengar, att vinna en historisk sjätte raka scudetto och kanske framförallt att ta Napolis bästa spelare. Fortsätter Higuain på den formen han har haft senaste åren gör han över 30 mål (med det målsnittet har ligger på den här säsongen ca 50 mål). Det är viktigt även för en klubb som Juventus.
Senast redigerad av sebastian_ 2016-10-06 kl. 00:33.
Citera
2016-10-06, 00:41
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Man fick en miljard för Pogba och sålde Vidal för runt 400 miljoner efter en säsong där han hade varit direkt dålig och dragit på sig en rad fylleskandaler under tiden i klubben. Att han nu levererar i Bayern ändrar inte på den saken. Att klaga på dessa affärer förstår jag inte alls.

Nu ryktas Dybala tredubbla sin lön i en kontraktsförlängning dessutom:

http://www.football-italia.net/92549/dybala-triple-juve-wages

Så bara för att en spelare haft en säsong där han inte varit helt på topp då ska han säljas? Även när det rör sig om den bästa spelaren i världen av sin typ nej man gjorde det lite lätt för sig och ledningen blev girig. Dybala har en jättelåg lön nu så kommer ändå inte blir så mycket pengar om man kollar hur det ser ut på andra ställen i Europa.
Citera
2016-10-06, 00:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Så bara för att en spelare haft en säsong där han inte varit helt på topp då ska han säljas? Även när det rör sig om den bästa spelaren i världen av sin typ nej man gjorde det lite lätt för sig och ledningen blev girig. Dybala har en jättelåg lön nu så kommer ändå inte blir så mycket pengar om man kollar hur det ser ut på andra ställen i Europa.

Löner i Italien redovisas netto till skillnad från många andra länder där det oftast redovisas brutto. Runt 6 miljoner euro för Dybala är en bra lön. Higuain tjänar 7,5M euro (netto) vilket även Napoli sägs ha varit beredda att erbjuda.
Citera
2016-10-06, 00:49
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Att vinna serie a ger stora pengar. Tvpengarna fördelas efter resultat(senaste säsongen, historiskt och de senaste 5 åren), antal fans i Italien och storleken på stan. Om jag minns rätt drog Juventus in 80 miljoner euro mer än Torino förra säsongen på de två förstnämnda. Så att gå bra i serie a är inte småpengar, även om du vill tro det . Det handlar om pengar, att vinna en historisk sjätte raka scudetto och kanske framförallt att ta Napolis bästa spelare. Fortsätter Higuain på den formen han har haft senaste åren gör han över 30 mål (med det målsnittet har ligger på den här säsongen ca 50 mål). Det är viktigt även för en klubb som Juventus.

Jag har inte sagt att det ger småpengar, det finns en topp i serie a där det finns mycket pengar men sen så skiljer det skit mycket vilket speglar ligan på sätt och vis och den blir inte lika populär att spela i. Spelare generellt vill synas på de stora arenorna och där man syns mest och där ligger Italien idag efter men vi får se hur det blir senare. Juve har blivit för stora för dagens Serie A och de ska erövra Europa nu men jag tror inte det här bygget och hur de nu har börjat bryta ner sitt annars fina arbete som de gjort Marotta o co.
Citera
2016-10-06, 00:54
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Löner i Italien redovisas netto till skillnad från många andra länder där det oftast redovisas brutto. Runt 6 miljoner euro för Dybala är en bra lön. Higuain tjänar 7,5M euro (netto) vilket även Napoli sägs ha varit beredda att erbjuda.

Det är olika men vad jag förstått så kommer han tjäna ungefär hälften av vad tex Hazard gör nu.
Citera
2016-10-06, 17:45
Bannlyst
Citat:
Det är olika men vad jag förstått så kommer han tjäna ungefär hälften av vad tex Hazard gör nu.
Då är det bara gratulera Juventus att de styrs bättre än Chelsea. För inte tycker du att Hazard ska tjäna dubbelt så mycket som Dybbe?
Citera
2016-10-06, 17:53
Medlem
sebastian_s avatar
http://www.totalsportek.com/football/italian-serie-a-tv-rights-money-distribution/ Här är listan på hur tvpengarna fördelas. Det är inte klokt att 5% ska utgå från stadens storlek. Lazio drar in 7.9 milj euro på det medan Fiorentina drar in 1 milj euro för att Rom är åtta gånger så stor som Florens. Samtidigt som Fiorentina har fler supportrar(antar tvtittare också) enligt undersökningarna.
Citera
2016-10-06, 17:54
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Då är det bara gratulera Juventus att de styrs bättre än Chelsea. För inte tycker du att Hazard ska tjäna dubbelt så mycket som Dybbe?

Nej men pengar och de riktigt riktigt stora pengarna och spela på det allra största arenorna och kan Hazard tjäna så mycket mer än Dybala där vad kan då inte Dybala tjäna i PL?
Citera
2016-10-06, 17:57
Bannlyst
Citat:
Nej men pengar och de riktigt riktigt stora pengarna och spela på det allra största arenorna och kan Hazard tjäna så mycket mer än Dybala där vad kan då inte Dybala tjäna i PL?

Alla vill inte spela i PL bara för att man tjänar mer där för då hade Dybbe sagt nej till Juventus skambud (skambud enligt dig då) och tvingat bort sig till PL. Han kan ju fråga landsmännen Di Maria och Lamela (fram tills några matcher sen) hur roligt deras fotbolsliv/liv utanför planen var. Plånboken blev större förvisso. Di Maria funderade till och med på att sluta med fotbollen helt..

Han trivs i Juventus och får nu ett bevis på att de trivs med honom också med en tredubbling av sin lön. Han är ung han kan prova på PL i framtiden. Vem vet? Fortsätter han prestera bra i Juventus så kommer han få ännu en löneförhöjning. Sen är de väl Juventus som äger honom eller hur? Vad är de som säger att de skulle vilja släppa han till PL? Tror ingen PL klubb hade slantat upp de pengar Juventus hade begärt hur mycket skysports pengar de än sitter på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in