2016-10-04, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
... och att Murillo är en utav världens bästa mittbackar?
Nej, han skriver att Bonucci - inte Murillo - är en av världens bästa mittbackar. (Men du kanske skrev fel?)
Citera
2016-10-04, 22:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Du vet inte om de uppgraderat sig än, Higuain ska ju vara skillnaden i champions league vilket vi får se vad han blir och Pjanic har inte börjat bra. Du fotbollen har förändrat sedan man sålde Thiago Silva, summorna nu är helt annorlunda och att Murillo är en utav världens bästa mittbackar? Se skillnad på vilka situationer? Du sitter och pratar om några kineser som... Just det pratar.. Vi får se vad som händer och jag kan ge dig ett tips nämligen att ta inte saker för givet när det rör sig om kinesiska affärsmän.
Jag pratar om 2012 inte 1992, summorna skiljer sig åt men det är fortfarande jämförbart.
Citat:
Jag jämför inte Thiago Silva med Murillo, jag jämför honom med Bonucci. Båda två bland världens bästa backar, den ena var tvungen att gå, den andra stannar i Italien. Jag kan även jämföra honom med Romagnoli som Milan kunde behålla trots bud på 35 milj euro, 5 milj mindre än vad de tvingades sälja Thiago Silva för.
Ok?

Det finns inget krav på att Higuain ska vara avgörande i Champions league även om det är önskvärt. Juventus går inte under som klubb om de inte vinner Champions league. Pogba var inte avgörande i Champions league. Det räcker gott och väl att han fortsätter som han börjat säsongen med 1 mål/66 min dvs serie a:s överlägset bästa målsnitt och etta i skytteligan. Vad gäller Pjanic är han en briljant spelare som spelas in långsamt likt Dybala förra säsongen, att få honom för en tredjedel av Pogba är en strålande affär. Pogba om någon är väl den som börjat dåligt?
Citera
2016-10-04, 22:43
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag pratar om 2012 inte 1992, summorna skiljer sig åt men det är fortfarande jämförbart. Ok?

Det finns inget krav på att Higuain ska vara avgörande i Champions league även om det är önskvärt. Juventus går inte under som klubb om de inte vinner Champions league. Pogba var inte avgörande i Champions league. Det räcker gott och väl att han fortsätter som han börjat säsongen med 1 mål/66 min dvs serie a:s överlägset bästa målsnitt och etta i skytteligan. Vad gäller Pjanic är han en briljant spelare som spelas in långsamt likt Dybala förra säsongen, att få honom för en tredjedel av Pogba är en strålande affär. Pogba om någon är väl den som börjat dåligt?

Jämförbart? Hur många italienska stortalanger genom åren har varit värderade så högt trots att man inte spelat mycket, det har hänt mycket de senaste fyra åren jag skulle vilja säga mer än mellan 2008-2012 och framförallt vad det gäller pengar. Kravet för Higuain är att han ska vara skillnaden mellan en semifinal och en final men även för den delen skillnaden mellan vinst och förlust i en eventuell final. Samma sak när Real värvade Bale och Ronaldo en gång i tiden om man nu enbart är ute efter att vinna Serie A som man kan ifrågasätta klassen på så köper man inte en spelare för 900 miljoner.

Pogba har jag inte sett så mycket i år har mest hört om hur dålig han varit.
Citera
2016-10-04, 22:56
Medlem
Rimligen verkar du hålla med om att Juventus har blivit starkare eftersom du nu tycker att Higuain ska kunna avgöra CL.

Även jag tycker att de såklart har blivit starkare, men de är ett av tre kanske fyra lag som kan utmana. Jag ser dem inte som den självklart största favoriten. Inte ens med Higuain...
Citera
2016-10-04, 23:02
Medlem
Flikar in.

Gillar Mihajlovic. Klassiskt skön jugge som var en underbar spelare.

Då journalister undrade om det inte var svårt för 22-årige Benassi att bära kaptensbindeln:

https://www.youtube.com/watch?v=ZCi4oRDZZNM

“It is difficult to get up every morning at 4am, work from 6am for the rest of the day and still not be able to pay the bills at the end of the month”.

“That is difficult. Wearing the armband should be a pleasure and a source of pride. Benassi is a fortunate man, as we all are in this line of work.”

Gillar också då han beskriver kriget i Jugoslavien. Hur hans bästa vän tvingade iväg hans föräldrar och sedan sprängde deras hus. Och att då de möttes många år senare så förstod han att det var et sätt att rädda deras och hans eget liv. Han var ifrågasatt pga vänskapen, och Mihajlovic föräldrar skulle ha dött om de stannade... På tal om enkelt liv, och om det är svårt att vara kapten för ett fotbollslag.
Citera
2016-10-04, 23:18
Medlem
På tal om ingenting. Marco Negri! Spelade ett fåtal matcher för Cagliari men var en resande fotbollsspelare. Var förmodligen som bäst i Rangers.

http://giphy.com/gifs/hVl99XtUugqXK
Citera
2016-10-05, 12:38
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Rimligen verkar du hålla med om att Juventus har blivit starkare eftersom du nu tycker att Higuain ska kunna avgöra CL.

Även jag tycker att de såklart har blivit starkare, men de är ett av tre kanske fyra lag som kan utmana. Jag ser dem inte som den självklart största favoriten. Inte ens med Higuain...

Köper man en spelare för 900 miljoner så ska det vara en spelare är skillnaden i Champions league finaler annars kunde man köpa betydligt billigare anfallare om man nu enbart siktar på att vinna Serie A. Dagens Juventus är betydligt svagare än det Juventus som spelade final i champions league för två år sen och det får Marotta, Agnelli och Paratici ta på sig för något har ju gått djävulskt snett här.
Citera
2016-10-05, 13:17
Medlem
Villons avatar
Citat:
På tal om ingenting. Marco Negri! Spelade ett fåtal matcher för Cagliari men var en resande fotbollsspelare. Var förmodligen som bäst i Rangers.

Minns att jag läste den här artikeln för ett par år sedan och blev fascinerad:

http://www.heraldscotland.com/news/12452630.The_rise_and_fall_of_Marco_Negri/

"Negri had arrived from Perugia as a name familiar in Scotland only to keen students of the Italian game. The rest of us would soon become better informed as the goals followed in torrents, a remarkable 33 arriving in only 26 appearances, including five in one game against Dundee United.

Somewhat surprisingly, Negri greeted each notch as if an ice cream van had just run over his cat, further adding to the growing feeling that we were witnessing the work of a genuine enigma."

Citera
2016-10-05, 13:17
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:

Rangers hade ju lite sköna italienare ett tag måste man säga!
Citera
2016-10-05, 20:17
Medlem
Citat:
Köper man en spelare för 900 miljoner så ska det vara en spelare är skillnaden i Champions league finaler annars kunde man köpa betydligt billigare anfallare om man nu enbart siktar på att vinna Serie A. Dagens Juventus är betydligt svagare än det Juventus som spelade final i champions league för två år sen och det får Marotta, Agnelli och Paratici ta på sig för något har ju gått djävulskt snett här.
Jag kan förstå tanken. Men man tappade framförallt Pirlo och Tevez. Och det var inte som man sålde utan att de valde att trappa ned. Men det är riktigt stora spelare, som inte enkelt kan ersättas. Särskilt inte utan att deras avsked gav några pengar in.

Man kommer inom de närmaste åren att ställas inför en liknande situation med den defensiva styrkan.

Samtidigt var det små marginaler mot Bayern München. Men jag tycker att man är starkare denna säsong än förra. Kontentan är att man fortfarande är ruskigt starka bakåt, och nu dessutom har framförallt Pjanic och Higuain framåt.
Citera
2016-10-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Minns att jag läste den här artikeln för ett par år sedan och blev fascinerad:

http://www.heraldscotland.com/news/12452630.The_rise_and_fall_of_Marco_Negri/

"Negri had arrived from Perugia as a name familiar in Scotland only to keen students of the Italian game. The rest of us would soon become better informed as the goals followed in torrents, a remarkable 33 arriving in only 26 appearances, including five in one game against Dundee United.

Somewhat surprisingly, Negri greeted each notch as if an ice cream van had just run over his cat, further adding to the growing feeling that we were witnessing the work of a genuine enigma."

Fullständigt lysande formuleringar.

Det var året då Celtic vann ligan och Henrik Larsson var deras bästa målskytt med 16 mål. Marco Negri gjorde 32!

Citat:
Rangers hade ju lite sköna italienare ett tag måste man säga!
Si, tex Porrini som spelade i Rangers samtidigt som Negri.

Grabbarna grus:
http://i3.dailyrecord.co.uk/incoming/article5454085.ece/ALTERNATES/s615b/GL476743.jpg

http://i2.dailyrecord.co.uk/incoming/article5454055.ece/ALTERNATES/s615b/JS60547027.jpg

Och det var under en squash-match dem emellan som Negri skadade sitt öga. Detta gjorde att han missade en relativt stor del av säsongen som han gjorde 32 mål.

Han kunde inte ens träna efter det, men stressades tillbaka och skadade sig såklart. Kom aldrig riktigt tillbaka...
Citera
2016-10-05, 23:35
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Fullständigt lysande formuleringar.

Det var året då Celtic vann ligan och Henrik Larsson var deras bästa målskytt med 16 mål. Marco Negri gjorde 32!

Si, tex Porrini som spelade i Rangers samtidigt som Negri.

Grabbarna grus:
http://i3.dailyrecord.co.uk/incoming/article5454085.ece/ALTERNATES/s615b/GL476743.jpg

http://i2.dailyrecord.co.uk/incoming/article5454055.ece/ALTERNATES/s615b/JS60547027.jpg

Och det var under en squash-match dem emellan som Negri skadade sitt öga. Detta gjorde att han missade en relativt stor del av säsongen som han gjorde 32 mål.

Han kunde inte ens träna efter det, men stressades tillbaka och skadade sig såklart. Kom aldrig riktigt tillbaka...

Får mig att givetvis dra mig i tankarna bakåt i tiden och Hasse Eskilsson som spelade i Hearts som i sig är en förkortning till det kanske vackraste fotbollsnamnet i världen nämligen "Heart of Midlothian" och klubben bildades redan 1874. Men då detta är en il calcio tråd så fortsätter vi på det italienska spåret och då menar jag inte Hasse Eskilsson utan hans lagkamrat säsongen 1995-1996 nämligen "O' animale" himself nämligen Pasquale Bruno. Pasquale Bruno som under sin tid i Serie A var en utav de mest varnade och då är inte steget så långt till vem är egentligen Serie A's mest varnade spelare? Jo Daniele Conti som tillhört Brilles Cagliari under nästan hela sin karriär.

Har ni tid så ägna er lite tid åt skotsk fotboll och dess historia, fotbollen där har aldrig varit lika kommersiell som den engelska.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-10-05 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in