• 1
  • 2
2016-07-14, 03:25
Medlem
Som rubriken lyder s vill jag veta hur ni flashbackare har gjort fr att g i vinst med det investering eller kpet ni har gjort under en period utav rent intresse, lt oss dela inspiration till varandra och uppmuntras av att gra ett klokt beslut inom de nrmsta ren fr att ven sjlva g i vinst..

Jag har tankar av att gra en investering i Tyskland, importera en bil till Sverige och sedan slja bilen, hur skulle det kunna fungera ekonomiskt.. ngon som vet frvrigt? Vilken bil sljs bst hr i Sverige som ven kps billigt i Tyskland?
Citera
2016-07-14, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Som rubriken lyder s vill jag veta hur ni flashbackare har gjort fr att g i vinst med det investering eller kpet ni har gjort under en period utav rent intresse, lt oss dela inspiration till varandra och uppmuntras av att gra ett klokt beslut inom de nrmsta ren fr att ven sjlva g i vinst..

Jag har tankar av att gra en investering i Tyskland, importera en bil till Sverige och sedan slja bilen, hur skulle det kunna fungera ekonomiskt.. ngon som vet frvrigt? Vilken bil sljs bst hr i Sverige som ven kps billigt i Tyskland?

Aktier.

Frst Fingerprint nu ett nytt case som kommer vara bra 6 mn fram
TMG, The Marketing Group

P en mnad

+135%
XXX XXX SEK

och resan har inte ens brjat !
Citera
2016-07-14, 11:34
Medlem
VincentLels avatar
Investerade ett gng virtuella freml i spelet counter strike global offensive som jag misstnkte skulle g upp. Kpte grejerna fr lite ver 1 r sedan kostade mig ca 1500 kr och som bst lg mitt frrd uppe i 1246. Dock om jag sljer de fr jag bara 75% eller 85% av marknadsvrdet.

Nu har de dock gtt ner rtt mycket, ca 800 fr tillfllet. Nyss varit sommarrea p steam s mnga sljer grejer fr att t.ex. kpa spel.

Sen nr jag var yngre kpte jag och slde energidryck dyrare i skolan. Tjnade vl ngon hundring eller tv Men mnga bckar sm(?)
Citera
2016-07-14, 11:45
Medlem
Kper vl utvalda aktier nr OMXSPI gr under 350, fljer sedan med hela vgen ner och kper var mnad plus utdelningarna kper jag fr, sedan fljer jag med upp till 450, dr slutar jag kpa, nr det gr ver 550 d kollar jag ver depn om det r nt fretag som ndrat inriktning, snkt utdelning, bytt ledning osv.. om jag d inte knner mig njd med ett sdant bolags nya inriktning s sljer jag det. Sedan sitter jag och vntar p nsta nedgng och s gr jag om hela processen igen.
Citera
2016-07-14, 15:12
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Bostder.

Har gett bttre avkastning n ngot annat de senaste ren. Och har knts tmligen riskfritt fr mig.
Citera
2016-07-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Bostder.

Har gett bttre avkastning n ngot annat de senaste ren. Och har knts tmligen riskfritt fr mig.
Hur mnga har du slt och hur mycket fick du i nven?
Citera
2016-07-14, 15:24
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hur mnga har du slt och hur mycket fick du i nven?
Mer n du ftt p dina aktier under en sn kort tid skulle jag tro.
Citera
2016-07-14, 15:36
Medlem
Citat:
Mer n du ftt p dina aktier under en sn kort tid skulle jag tro.
Tro kan du gra i kyrkan.
Citera
2016-07-14, 16:01
Medlem
Citat:
Bostder.

Kan hlla med om att bostads kp-/frsljning r en bra investering, kan g i vinst med mer n hundra tusen speciellt om det r en nyproduktion och det finns en stor efterfrgan p bostder. Bostder i stan sljer nog utan tvekan ganska bra, kpa en 1:a eller 2:a fr ngonstans runt 2-3 miljoner kronor och se hur den kar i pris p ngra mnader.
Citera
2016-07-14, 16:57
Medlem
Citat:
Kan hlla med om att bostads kp-/frsljning r en bra investering, kan g i vinst med mer n hundra tusen speciellt om det r en nyproduktion och det finns en stor efterfrgan p bostder. Bostder i stan sljer nog utan tvekan ganska bra, kpa en 1:a eller 2:a fr ngonstans runt 2-3 miljoner kronor och se hur den kar i pris p ngra mnader.
En sdan bra investering gr du ofta eller?
Citera
2016-07-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
En sdan bra investering gr du ofta eller?

Nej men de som str mig nra har dock gjort en sn investering, kan ltt sga att man kan g bra i vinst p s stt.
Citera
2016-07-15, 09:22
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Drfr nyproduktion r s frdelaktigt enligt mig. Gr att hitta objekt som r frvnansvrt billiga. Du bokar den 1 r innan tilltrde, behver inte sitta och betala ngra avgifter under byggtiden och sedan nr tilltrdet r s har marknaden stigit med ngra hundra tusen.

Nu fr man dock se lite vad som hnder, den aggressiva priskningen som varit kommer nog inte fortstta i samma takt. Tur att man kpte p sig ett par lgenheter i rtt lge!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in