Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-14, 03:25
Medlem
Som rubriken lyder så vill jag veta hur ni flashbackare har gjort för att gå i vinst med det investering eller köpet ni har gjort under en period utav rent intresse, låt oss dela inspiration till varandra och uppmuntras av att göra ett klokt beslut inom de närmsta åren för att även själva gå i vinst..

Jag har tankar av att göra en investering i Tyskland, importera en bil till Sverige och sedan sälja bilen, hur skulle det kunna fungera ekonomiskt.. någon som vet förövrigt? Vilken bil säljs bäst här i Sverige som även köps billigt i Tyskland?
Citera
2016-07-14, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Som rubriken lyder så vill jag veta hur ni flashbackare har gjort för att gå i vinst med det investering eller köpet ni har gjort under en period utav rent intresse, låt oss dela inspiration till varandra och uppmuntras av att göra ett klokt beslut inom de närmsta åren för att även själva gå i vinst..

Jag har tankar av att göra en investering i Tyskland, importera en bil till Sverige och sedan sälja bilen, hur skulle det kunna fungera ekonomiskt.. någon som vet förövrigt? Vilken bil säljs bäst här i Sverige som även köps billigt i Tyskland?

Aktier.

Först Fingerprint nu ett nytt case som kommer vara bra 6 mån fram
TMG, The Marketing Group

På en månad

+135%
XXX XXX SEK

och resan har inte ens börjat !
Citera
2016-07-14, 11:34
Medlem
VincentLels avatar
Investerade ett gäng virtuella föremål i spelet counter strike global offensive som jag misstänkte skulle gå upp. Köpte grejerna för lite över 1 år sedan kostade mig ca 1500 kr och som bäst låg mitt förråd uppe i 1246€. Dock om jag säljer de får jag bara 75% eller 85% av marknadsvärdet.

Nu har de dock gått ner rätt mycket, ca 800€ för tillfället. Nyss varit sommarrea på steam så många säljer grejer för att t.ex. köpa spel.

Sen när jag var yngre köpte jag och sålde energidryck dyrare i skolan. Tjänade väl någon hundring eller två Men många bäckar små(?)
Citera
2016-07-14, 11:45
Medlem
Köper väl utvalda aktier när OMXSPI går under 350, följer sedan med hela vägen ner och köper var månad plus utdelningarna köper jag för, sedan följer jag med upp till 450, där slutar jag köpa, när det går över 550 då kollar jag över depån om det är nåt företag som ändrat inriktning, sänkt utdelning, bytt ledning osv.. om jag då inte känner mig nöjd med ett sådant bolags nya inriktning så säljer jag det. Sedan sitter jag och väntar på nästa nedgång och så gör jag om hela processen igen.
Citera
2016-07-14, 15:12
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Bostäder.

Har gett bättre avkastning än något annat de senaste åren. Och har känts tämligen riskfritt för mig.
Citera
2016-07-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Bostäder.

Har gett bättre avkastning än något annat de senaste åren. Och har känts tämligen riskfritt för mig.
Hur många har du sålt och hur mycket fick du i näven?
Citera
2016-07-14, 15:24
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hur många har du sålt och hur mycket fick du i näven?
Mer än du fått på dina aktier under en sån kort tid skulle jag tro.
Citera
2016-07-14, 15:36
Medlem
Citat:
Mer än du fått på dina aktier under en sån kort tid skulle jag tro.
Tro kan du göra i kyrkan.
Citera
2016-07-14, 16:01
Medlem
Citat:
Bostäder.

Kan hålla med om att bostads köp-/försäljning är en bra investering, kan gå i vinst med mer än hundra tusen speciellt om det är en nyproduktion och det finns en stor efterfrågan på bostäder. Bostäder i stan säljer nog utan tvekan ganska bra, köpa en 1:a eller 2:a för någonstans runt 2-3 miljoner kronor och se hur den ökar i pris på några månader.
Citera
2016-07-14, 16:57
Medlem
Citat:
Kan hålla med om att bostads köp-/försäljning är en bra investering, kan gå i vinst med mer än hundra tusen speciellt om det är en nyproduktion och det finns en stor efterfrågan på bostäder. Bostäder i stan säljer nog utan tvekan ganska bra, köpa en 1:a eller 2:a för någonstans runt 2-3 miljoner kronor och se hur den ökar i pris på några månader.
En sådan bra investering gör du ofta eller?
Citera
2016-07-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
En sådan bra investering gör du ofta eller?

Nej men de som står mig nära har dock gjort en sån investering, kan lätt säga att man kan gå bra i vinst på så sätt.
Citera
2016-07-15, 09:22
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Därför nyproduktion är så fördelaktigt enligt mig. Går att hitta objekt som är förvånansvärt billiga. Du bokar den 1 år innan tillträde, behöver inte sitta och betala några avgifter under byggtiden och sedan när tillträdet är så har marknaden stigit med några hundra tusen.

Nu får man dock se lite vad som händer, den aggressiva prisökningen som varit kommer nog inte fortsätta i samma takt. Tur att man köpte på sig ett par lägenheter i rätt läge!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in