2008-02-18, 23:47
Medlem
Zockerconnys avatar
Dom är idioter båda två, varför ignorerar inte tvkanalerna och radio dom.
Ursäkta dom är ju söner till the one an only "Allan Schulman"
Citera
2008-02-19, 06:46
Medlem
gals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljugeraldrig
Har du fått med ngn text? HAR NÅGON FÅTT MED NGN TEXT? inte jag
Oj du blev visst avstängd nu, undra varför?
Citera
2008-02-21, 09:51
Medlem
troggares avatar
Ekvall har skrivit en liten artikel angående mailmobbingen från Schulmann-bröderna.

http://www.expressen.se/debatt/1.105...-hur-som-helst

Jag tycker att ahns reaktion känns helt normal.
Däremot tycker jag att bröderna Schulmann som vanligt visar att de faktiskt inte är särskilt roliga, utan som vanligt bara försöker att ta poäng på andras bekostnad.

Snart kommer någon av deras offer att ge dem en propp!
Citera
2008-02-21, 11:22
Medlem
Dom är små förvirrade mediaprostituerade. Läste Schulmans svar på Ekwalls rätt vettiga debattinlägg:

"Ekwall vill gärna diskutera det här. Men bara bakom sin datorskärm. Idag bjöds vi bröder och Ekwall in till Radio P4 för att mötas. Jag tyckte det verkade roligt och sa att vi gärna kommer. Ekwall sa att han gärna pratar om våra mail men han vill inte göra det med oss. Han vill bli inspelad på förhand. Och det var väl lite fegt. Om man går ut i en sida i Expressen och attackerar någon, så bör man kunna ha karaktär nog att också möta denna person live och stå för vad man sagt. Det tycker jag."

Sagt av ett stolpskott till "journalist" som byggt sin karriär på att, just det, sitta bakom en datorskärm och håna människor som inte haft möjlighet att bemöta påhoppen eller försvara sig.
Citera
2008-02-21, 11:42
Medlem
De vill vara Fredrik och Filip men problemet är att deras 15 minuter i rampljuset är på väg att ta slut. Alla deras chefer låter dem hållas p.g.a. det intresse de genererar, när det når en kritisk gräns kommer de slängas ut eftersom de bränt alla broar i sin egen bransch.

Lite "pojkarna som skrek varg" över dessa. Vill att alla ska titta på dem men aldrig något av substans/underhållning som sägs, när folk tröttnat är det slut på det roliga för dem. Fast å andra sidan har de tjänat enorma stålar på att bara glida omkring och jävlas med folk, med deras högstadie-mobbar-humor. Det är.. fascinerande i brist på bättre ord.
Citera
2008-02-21, 12:20
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelDansken
Dom är små förvirrade mediaprostituerade. Läste Schulmans svar på Ekwalls rätt vettiga debattinlägg:

"Ekwall vill gärna diskutera det här. Men bara bakom sin datorskärm. Idag bjöds vi bröder och Ekwall in till Radio P4 för att mötas. Jag tyckte det verkade roligt och sa att vi gärna kommer. Ekwall sa att han gärna pratar om våra mail men han vill inte göra det med oss. Han vill bli inspelad på förhand. Och det var väl lite fegt. Om man går ut i en sida i Expressen och attackerar någon, så bör man kunna ha karaktär nog att också möta denna person live och stå för vad man sagt. Det tycker jag."

Sagt av ett stolpskott till "journalist" som byggt sin karriär på att, just det, sitta bakom en datorskärm och håna människor som inte haft möjlighet att bemöta påhoppen eller försvara sig.

Kan någon bekräfta det fetstilta?
Jag iaf hade knappast haft några problem att sätta mig öga mot öga med några som skickat mail i mitt namn och utan att veta närmare hur Ekwall är så borde väl han klara det också?
"Han vill bli inspelad i förväg"?
Vad är då poängen, undrar man?
Kan inte gärna bli mycket till debatt iaf.
Citera
2008-02-21, 13:30
Medlem
Är det någon som känner till vad Alex Schulman har för e-postadress? Jag tror jag ska skicka iväg ett "skämtmail" till honom.
Citera
2008-02-21, 14:01
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelDansken

Jag kan inte se att det var en attack från Ekwalls sida, han är tvärtom ganska försiktig. Däremot är nog brorsorna besvikna över det uteblivna mötet och den gratispublicitet det skulle innebära, bra att Ekwall inte deltar i det spelet.
Citera
2008-02-21, 14:08
Medlem
Jag förstår inte att Schulman bröderna får hålla på som dom gör....Det är dom störigaste människorna (tillsammans med Anders Timell) jag vet....
Att dom lyckats bli kända och bli hippa visar att folk är idioter som inte har några som helst krav på kvalité....
Senast redigerad av Pallis 2008-02-21 kl. 14:54.
Citera
2008-02-21, 14:30
Medlem
chribsson2s avatar
Jag tror att en humorsite är rätt forum för Alex. Såg honom på tv4 igår kväll. Han har den digitala motsvarigheten till det gamla uttrycket "ett ansikte gjort för radio"
Citera
2008-02-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag tror att en humorsite är rätt forum för Alex. Såg honom på tv4 igår kväll. Han har den digitala motsvarigheten till det gamla uttrycket "ett ansikte gjort för radio"

Och på radio var han idag, som gäst hos Lotta Bromé i P4 Extra för att försvara sig mot Ekwalls inlägg. Rätt så intetsägande faktiskt. Bromé är knappast någon som går hårt åt sina gäster så saker och ting ställdes aldrig på sin spets.

Typ: Fråga - Varför måst din humor vara så elak? Svar - Jag tycker det är roligt...och det gör Lennart Ekdal också.
Citera
2008-02-21, 15:21
Medlem
Snoppzors avatar
Det här med fejk-mail är den nya tiden "busringningar" som Hassan sysslade med under 90-talet. Tycker inte själva grejen är speciellt rolig, men ser inte felet med att göra det?

Om det nu är urkundsförfalskning som bröderna sysslar med i ordets rätta bemärkelse bör dom väl vara polisanmälda vid det här laget? Jag menar, både Steffo och Ekwall har uppenbarligen tagit illa vid sig, och om det fanns underlag för det känns det som dom bör anmält dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in