2017-04-10, 07:24
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke
Alex trashtalkar Anita på ett mycket underhållande sätt på Calles instagram. Calle tackar Alex, Amanda och Sandar mfll för ett fint kalas för Penny, varpå Alex kommenterar "Hennes kusiner var ju inte bjudna på det helsponsrade jättekalaset på Rose spm Pennys mamma arrangerar i helgen, men de ville såklart gratta ändå!". Och "Jag kanske är gammaldags men jag gillar kalas där födelsedagsbarnet faktiskt KÄNNER gästerna som kommer. Tycker inte om balanser där födelsedagsbarnets mamma bjuder 65 ytligt bekanta halvkändisar som dricker ett glas och får goodiebags men födelsedagsbarnet står i ett hörn och känner inte en jävel av ungarna på plats. Gillar icke!!"

Alex har bevisligen inte mycket till övers för Anitha, och har förmodligen aldrig haft.

Som en generell "regel", länka gärna till relevant twitter/insta vid såna här citeringar
Citera
2017-04-10, 07:32
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke
Alex trashtalkar Anita på ett mycket underhållande sätt på Calles instagram. Calle tackar Alex, Amanda och Sandar mfll för ett fint kalas för Penny, varpå Alex kommenterar "Hennes kusiner var ju inte bjudna på det helsponsrade jättekalaset på Rose spm Pennys mamma arrangerar i helgen, men de ville såklart gratta ändå!". Och "Jag kanske är gammaldags men jag gillar kalas där födelsedagsbarnet faktiskt KÄNNER gästerna som kommer. Tycker inte om balanser där födelsedagsbarnets mamma bjuder 65 ytligt bekanta halvkändisar som dricker ett glas och får goodiebags men födelsedagsbarnet står i ett hörn och känner inte en jävel av ungarna på plats. Gillar icke!!"

Alex har bevisligen inte mycket till övers för Anitha, och har förmodligen aldrig haft.

Sånt jävla folk. Snacka om strebers, dom är ju en parodi på en dysfunktionell familj. Sponsrade barnkalas för mammans potentiella vänner, fasa ut Penny från sociala medier och vad nu är för dumheter. Dom borde skämmas ta mig fan.
Citera
2017-04-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Som en generell "regel", länka gärna till relevant twitter/insta vid såna här citeringar

Det är redan länkat med både screenshot och instagraminlägg...
Citera
2017-04-12, 11:47
Medlem
Jag var på gång att skriva ett inlägg om Calles och Anithas olika sätt att hantera skilsmässan redan innan jag snubblade över "instagrambråket".
Om man lyssnar till deras resp. poddar, så är Calle sprudlande levnadsglad och trygg, medan Anitha dryper av bitterhet. Alla med tillstymmelse till social radar har kunnat se sedan den dagen hon träffade Calle att det bara handlar om en sak för henne. Hon måste, utan konkurrens, vara moderns tid största klättermus. Hon skulle utan att blinka gifta sig med Jimmie Åkesson, bara hon såg minsta möjlighet till inträde hos B-kändisar. Hon har uppenbarligen inga egna talanger, utan måste klamra sig fram via andra. Och det svider väl nu när Schulman-kontot är spärrat.

Med det sagt, så finns det inga vinnare när privat byk vädras offentligt.
Citera
2017-04-12, 17:47
Medlem
emma80s avatar
Calle blev känd och intressant bara för att han var bror till Alex.

Anitha känd för att hon blev ihop med en som var bror till en kändis.

Samtliga Schulmans är totalt ointressanta för mig, men det är ändå fascinerade att man kan bli känd bara för att man är bror till en känd som skrev lite i Aftonbladet. Sedan trillar diverse fruntimmer in i leken och Anitha, okänd på egna meriter, gifter sig med Calle, också okänd på egna meriter, och sedsan är det Schulmans till höger och vänster och ingen fattar varför de ens blev kända i första läget.

Klart som fan att Anitha är rädd att trilla tillbaka till en nobody, nu har hon fått blodad tand av B-kändisar, löpsedlar o.s.v. Att behålla Schulman som efternamn behövs nog inte många tiondelar av en sekunds övervägan för att spika. Utan namnet Schulman är hon glömd dagen efter namnbyte, det är hennes enda chans att ens kunna försöka kunna klamra sig fast i medias ljus och folks medvetande.
Citera
2017-04-12, 22:07
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag var på gång att skriva ett inlägg om Calles och Anithas olika sätt att hantera skilsmässan redan innan jag snubblade över "instagrambråket".
Om man lyssnar till deras resp. poddar, så är Calle sprudlande levnadsglad och trygg, medan Anitha dryper av bitterhet. Alla med tillstymmelse till social radar har kunnat se sedan den dagen hon träffade Calle att det bara handlar om en sak för henne. Hon måste, utan konkurrens, vara moderns tid största klättermus. Hon skulle utan att blinka gifta sig med Jimmie Åkesson, bara hon såg minsta möjlighet till inträde hos B-kändisar. Hon har uppenbarligen inga egna talanger, utan måste klamra sig fram via andra. Och det svider väl nu när Schulman-kontot är spärrat.

Med det sagt, så finns det inga vinnare när privat byk vädras offentligt.

Podden med Gårdinger är förövrigt jäkligt bra för den som är intresserad
Citera
2017-04-12, 22:19
Medlem
Ronilles avatar
http://www.hant.se/anithas-tarar-eft...-inte-schysst/ Anitha har visst kommenterat debaclet i hennes podd.
Citera
2017-04-16, 20:23
Medlem
RayOfLights avatar
Tycker att alla tre (Anitha, Calle och Alex) framstår som väldigt snarstuckna och bekräftelsetörstande i största allmänhet, samtidigt som de är väldigt bekväma med att kritisera andra. Så kan inte säga att nån är värre än nån annan i den här soppan. Fick lite känslan att Alex (och kanske även Calle) trollade med sina kommentarer på instagrambilden. Men oerhört fjantigt oavsett. Vi minns ju alla hur Calle gick bananas på Filip Hammars kommentarer härom året, men uppenbarligen har han och brorsan inga problem att angripa andra med samma mynt. Det kallas hyckleri.
Citera
2017-04-27, 12:02
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Vet att detta må vara en väldigt gammal spaning, men tar upp det ändå om någon har en teori eller helt enkelt vet varför. Är det någon som vet varför Alex Schulman konstant ta upp och pratar om sin dotter Charlie, men verkligen ALDRIG tar upp något om Frances? Är genuint intresserad varför Frances får så opropportioneligt lite utrymme i Alex och Sigges podcast, givet att de båda ofta exploatera sitt familjeliv i podden

"Argumentet" att han inte hunnit skapa så många minnen med Frances kan ju inte vara ett legit argument nu när Frances är 5 år om man jämför Charlie 5 år.
Citera
2017-04-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LNCJ-exLR
Vet att detta må vara en väldigt gammal spaning, men tar upp det ändå om någon har en teori eller helt enkelt vet varför. Är det någon som vet varför Alex Schulman konstant ta upp och pratar om sin dotter Charlie, men verkligen ALDRIG tar upp något om Frances? Är genuint intresserad varför Frances får så opropportioneligt lite utrymme i Alex och Sigges podcast, givet att de båda ofta exploatera sitt familjeliv i podden

"Argumentet" att han inte hunnit skapa så många minnen med Frances kan ju inte vara ett legit argument nu när Frances är 5 år om man jämför Charlie 5 år.

Jag frågade exakt samma sak i denna tråd för något år sen.. tycker också det är sjukt märkligt. Dessutom har jag även märkt att han ofta verkar tillochmed klaga på Frances oftast när han nämner henne? Han gästade någon podd för ett tag sedan och sa då att han haft en "förfärlig" natt pga av sin yngsta.. Han fortsatte att säga något som - men hon är speciell alltså... det är något fel på henne.

Tror det var Nemos podd han sa det i. Sjukt märkligt.
Citera
2017-04-27, 16:54
Medlem
Arbetarfikarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrscha
Jag frågade exakt samma sak i denna tråd för något år sen.. tycker också det är sjukt märkligt. Dessutom har jag även märkt att han ofta verkar tillochmed klaga på Frances oftast när han nämner henne? Han gästade någon podd för ett tag sedan och sa då att han haft en "förfärlig" natt pga av sin yngsta.. Han fortsatte att säga något som - men hon är speciell alltså... det är något fel på henne.

Tror det var Nemos podd han sa det i. Sjukt märkligt.

Tror att han sa att han inte kände att han hade samma "band" till Frances som till Charlie i Messiah Hallbergs podcast Sveriges 20 roligaste. Om han inte sa rakt ut, "skämtsamt" att han inte tycker lika mycket om henne. Det var något om att Frances var gladlynt på ett sätt han inte tycker är sympatiskt. Då var hon tre år...
Citera
2017-04-27, 18:50
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Tack för svaren. Läst några intervjuer då Alex Schulman berättar att Frances har talfel och stannar mycket och hur jobbigt han tyckte det va att se henne ha samma problem som Alex själv hade som barn.

Men ja, även om man långt ifrån vet allt så kan jag inte hjälpa att tänka på vad Alex problem är med Frances!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in