Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-30, 19:46
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Vad är det för fel på Calle och Anitha Schulmans unge, Penny? Den ser ut som ett handikappat troll och "efterblivenhetsradarn" slår i topp, men ingen av dem har nämnt ngt om det mer än att hon är för tidigt född. Någon insatt i barn och utveckling som vill försöka sig på en gissning..?

Vilket sätt att skriva så om ett litet barn! Vet hut, mänska!
Jag var tvungen att googla ungen och hon ser ju helt normal ut. Jag gillar inte heller Calle Schulman, eller Alex för den delen, men det är väl ingen anledning till att hacka på deras barn.
Skriv något dumt om Pennys farsa istället, han ser ju efterbliven och/eller trollaktig ut om något.
Citera
2012-04-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Jag förstår inte vad dessa herrar kapitaliserar på. Deras koncept verkar vara att snacka skit om folk i media, när de själva är jubelidioter och har inte bidragit med något. Vem gillar de, och varför?
Alex skriver i aftonbladet och har varit programledare i många program, haft eget radioprogram och är nu programledare på mix megapol(?). Därtill har han en blogg som han knappast skriver gratis och får uppdrag som föreläsare/moderator och sånt där. Calle är delägare i ett produktionsbolag som producerar tv-program bland annat. Vad har du själv att komma med?

Det här är ännu en typisk fb-tråd där retardationen får fritt spelrum. Någon fjant skriver att barnet inte är alex och folk spekulerar som att det vore ens litet grand sannolikt. Hur lite har folk att göra om dagarna.
Citera
2012-04-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Vad är det för fel på Calle och Anitha Schulmans unge, Penny? Den ser ut som ett handikappat troll och "efterblivenhetsradarn" slår i topp, men ingen av dem har nämnt ngt om det mer än att hon är för tidigt född. Någon insatt i barn och utveckling som vill försöka sig på en gissning..?
Äh, hon har Calles ögon. Kolla på bilder, Calles ögon sitter också ganska långt ifrån varandra och "hänger" en aning. Lite udda kanske.
Citera
2012-05-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stratebano
Alex skriver i aftonbladet och har varit programledare i många program, haft eget radioprogram och är nu programledare på mix megapol(?). Därtill har han en blogg som han knappast skriver gratis och får uppdrag som föreläsare/moderator och sånt där. Calle är delägare i ett produktionsbolag som producerar tv-program bland annat. Vad har du själv att komma med?

Det här är ännu en typisk fb-tråd där retardationen får fritt spelrum. Någon fjant skriver att barnet inte är alex och folk spekulerar som att det vore ens litet grand sannolikt. Hur lite har folk att göra om dagarna.

Aftonbladet, check. Mix Megapol, check. Blogg, check. Toppenkille det där duuuuueeeee...
Citera
2012-05-01, 11:57
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Vilket sätt att skriva så om ett litet barn! Vet hut, mänska!
Jag var tvungen att googla ungen och hon ser ju helt normal ut. Jag gillar inte heller Calle Schulman, eller Alex för den delen, men det är väl ingen anledning till att hacka på deras barn.
Skriv något dumt om Pennys farsa istället, han ser ju efterbliven och/eller trollaktig ut om något.

Bra skrivit, håller helt med dig. Okej om man känner agg för föräldrarna, men att dra in barnen (som dessutom är två söta små tjejer och fullständigt normala små barn) är lägre en lägst. Skämmes!

Angående diskussionen om hurvida Amanda och Alex inte var tillsammans så länge innan så tja, det krävs ett samlag och förmodligen var det slut med Katrin längre än de outade det i sina bloggar. Sedan måste jag ändå säga att jag tycker faktiskt att på vissa bilder så är Charlie lik sin far.
Senast redigerad av Ronille 2012-05-01 kl. 12:00.
Citera
2012-06-01, 21:41
Medlem
Beauvoirs avatar
Jag kan meddela er att enligt ratsit.se så har Alexander Schulmans bolag Alex Schulman AB haft en omsättning förra året (2011) på cirka 3.35 miljoner kronor, det är en ökning från 2010 med 1.4 miljoner kronor.

Dessutom tog han ut en lön på nästan 1.8 miljoner kronor - alltså måste han tjäna rätt bra på Aftonbladets webb-tv eller vad säger ni? Man kan ogillar honom men framgångsrik är han i varje fall

http://www.ratsit.se/ReportCompanySmall.aspx?ID=5568069123
Citera
2012-06-01, 22:49
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beauvoir
Jag kan meddela er att enligt ratsit.se så har Alexander Schulmans bolag Alex Schulman AB haft en omsättning förra året (2011) på cirka 3.35 miljoner kronor, det är en ökning från 2010 med 1.4 miljoner kronor.

Dessutom tog han ut en lön på nästan 1.8 miljoner kronor - alltså måste han tjäna rätt bra på Aftonbladets webb-tv eller vad säger ni? Man kan ogillar honom men framgångsrik är han i varje fall

http://www.ratsit.se/ReportCompanySmall.aspx?ID=5568069123

Du tror väl inte på allvar att de där pengarna är hans lön för hans webb-tv medverkan? Han har ju betydligt fler inkomstkällor än så.
Citera
2012-06-01, 23:06
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Jag missunnar ingen deras inkomster och framgångar. Även om jag står helt vid sidan om deras göranden och låtanden. Det finns folk som frivilligt slänger pengar i gapet på dom, so what?

Att dom hamnat under *lycklig stjärna*... via sitt ursprung - och uppenbarligen besitter 'nice feeling' för egen födkrok - är bara att gratulera till.
Citera
2012-06-01, 23:25
Medlem
Beauvoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Du tror väl inte på allvar att de där pengarna är hans lön för hans webb-tv medverkan? Han har ju betydligt fler inkomstkällor än så.

Jo, men jag ville ju vara lite mer dramatisk. Han får ju också in pengar på sina kolumner i AB, samt så har han trots allt skrivit några böcker. Däremot får han inte royaltyn för Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött förrän i oktober i år (då förlagen brukar betala ut dem) och det är hans senaste bok som han skrev.

Hans webb-tv, Schulman Show har nästintill 1 miljon tittare varje vecka på Aftonbladet - tänk hur mycket pengar det blir med den där lilla 20 sekundersreklamsnutten + trafiken till AB som ger banner-intäkter. Kan nog bli en hel del och Jan Helin är alltid tacksam till medarbetare som lockar dit läsare. Gissa varför kolumnister och krönikörer som bara är tyckare tjänar så mycket pengar inom journalistisken? Just på grund av att det är tyckare som drar till sig läsare. Titta häromkring flashback och du ser användare som blir förbannade på något feministkärring som skrivit en krönika...

Vad jag vill säga är att webb-tv:n ger honom nog rätt bra med pengar. Det sänds ju även på Kanal 5 nu också varje måndag kl. 22:55 eller om det var 22:50
Citera
2012-06-05, 12:32
Medlem
AndyBoyyes avatar
Jag tycker Alex e störtskön. All cred till honom för att han gör uppskattade saker, och hoppas fan han tjänar bra på de.
Citera
2012-06-05, 13:36
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onomatepoeten
Aftonbladet, check. Mix Megapol, check. Blogg, check. Toppenkille det där duuuuueeeee...
"Skynda att älska", "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött".
Två böcker alltså. "Check".

Folk som fortfarande tjatar om att dom bara lever på att klanka ner på andra mediamänniskor vet inte riktigt vad dom talar om. En gång i tiden var det så, ja. Men det var länge sen, släpp det.

Och hur många av oss sitter inte och klankar ner på mediamänniskor dagarna i ända? Jag tycker det är underhållande.

Och Filip och Fredrik startade väl ändå sin karriär med Ursäkta Röran där bland annat Emma Andersson fick utstå ett klassiskt prank.

Folk är för avundsjuk i det här landet.
Citera
2012-06-06, 13:03
Medlem
Cherrykills avatar
Calle har börjat blogga igen:
http://hardhatmedia.se/blogg/

Han lovar att skriva lite mer som han gjorde förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in