Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Varför har du problem med det faktumet att det finns både biologiska kön och socialt konstruerade kön (inlärda könsroller)? Det finns kvinnor som inte passar för hemmafrurollen och hellre vill syssla med bilmotorer. En del män jobbar hellre som barnmorskor än dataprogrammerare. Mor ror och far är rar. Genusnytt är en kvinnohatande antifeministsajt. Det är inte bra för ditt hjärta att besöka hatiska sajter och hjärntvättas av deras hatpropaganda. Så tagga ner dit feministhat.
Jag rekommenderar dig att läsa dina länkar innan du postar dem.
"Regeringen satsar 444,5 miljoner kronor 2015 för att korta väntetiderna när det gäller prostatacancer, blodcancer, huvud- och halscancer, matstrupe- och magsäckscancer samt cancer i urinblåsa och urinvägar."
Jämfört med andra europeiska länder är endometriosvården i Sverige eftersatt.
Jo jag läste, tydligen inte du?
446 milj för en mängd olika cancerformer som är eftersatt i vården, där de flesta även drabbar kvinnor.
Bara prostata som bara drabbar män.
Varför gör man denna satsning och vad är målsättningen.
Jo, man vill minska kötiderna och eftersom vi då jämför män och kvinnor så måste vi titta på den cancerform som drabbar dem mest, bröst cancer.
Bröstcancer, väntetid i dag ca 20 dagar
Prostata cancer vänte tid ca 172!!! Dagar!
Dessa miljoner som en del skall gå då till att minska köerna för behandling av prostata cancern skall då enligt staten räcka för att….citat:
Vi har målsättning att minska kötiderna för prostata cancer till 60!!! dagar.
Bröstcancer har i dag 20 dagar.
Så trots satsningen så skiljer sig kötiderna för de 2 cancerformerna som skördar mest liv i landet i % otroligt mycket, och det är inte till mäns fördel.
Jag poängterar, detta är målsättningen och vi vet hur resultaten brukar bli, så jag antar att vi män skall vara glada om det bara är 5ggr så lång väntetid i förhållande till bröstcancer ….trots allt bättre än ca 10 som det är i dag.
Endometriosvården som är så eftersatt hur många liv skördar det per år?
Vad var din poäng?
Är det att män börjar leva längre och det är inte rättvist?
Du behöver inte vara orolig, vår feministiska minister anser att kvinnor är eftersatta så oavsett vad vi tycker här så kommer större delen av pengarna gå till er, det har inte med jämställdhet att göra, hur många liv det kostar, det spelar ingen roll.