2016-07-19, 19:29
Medlem
zxcvasds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Inte varje gång jag kan komma ihåg i alla fall. De senaste fallen jag har i minnet så var det damer.

Denna tex: (FB) 2014-06-14, Vänersborg: Flicka svårt skadad efter kraftig elstöt

Där ser man, ökad jämställdhet bland elsötsolyckor med andra ord.
Citera
2016-07-19, 19:31
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Inte varje gång jag kan komma ihåg i alla fall. De senaste fallen jag har i minnet så var det damer.

Denna tex: (FB) 2014-06-14, Vänersborg: Flicka svårt skadad efter kraftig elstöt
Är det många unga tjejer som klättrar upp på tågtak och får elstötar där, tror du?
Citera
2016-07-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvasd
Vet inte om jag vet hur du resonerar när du skriver att feministerna kommer se till att fler kvinnor tar ansvar för alla riskfyllda arbeten. Tycker oftast att feministerna ensidigt vill kvotera in kvinnor i statusfyllda jobb som ger makt (styrelseproffs, börs-vd etc.), men sällan till riskfyllda och skitiga jobb som takläggare, vägarbetare och sånt. Hade gärna sett att F! raljerat och spytt galla på alla Sveriges kvinnor för att de inte tar ansvar att utföra de farliga jobben i samhället. Kanske ett tips för Gudrun till nästa Almedalen. Hon kan stå och bränna arbetskläder på torget i Visby som protest mot att 50 ggr fler män än kvinnor dör på arbetsplaterna i Sverige varje år.
Glömde nog fylla i vad jag avsåg med asterisken... Ursäkta missen där.
Jo om feministerna tar makten ska vi ju bli absolut jämställda. Så kvinnor måste enligt den retoriken utsätta sig för precis alla risker som män gör. Annars är det en patriarkal struktur. Klättra män i berg - ja då måste de göra upp med patriarkalet och klättra i berg de också. På så ätt kommer de sänka sin medellivslängd till den motsvara den genetiska skillnaden mot mannens....
Citera
2016-07-19, 22:48
Medlem
zxcvasds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Glömde nog fylla i vad jag avsåg med asterisken... Ursäkta missen där.
Jo om feministerna tar makten ska vi ju bli absolut jämställda. Så kvinnor måste enligt den retoriken utsätta sig för precis alla risker som män gör. Annars är det en patriarkal struktur. Klättra män i berg - ja då måste de göra upp med patriarkalet och klättra i berg de också. På så ätt kommer de sänka sin medellivslängd till den motsvara den genetiska skillnaden mot mannens....
Och fastighetsmäklare säger sig företräda både säljare och köpare lika mycket.
Det är givetvis skillnad på vad man säger sig stå för och vad man verkligen gör.
Att de skulle vilja ha jämställdhet är naturligtvis bara en rökridå för att de ogenerat ska kunna fortsätta med att gynna kvinnor i de lägen där de tycker det är intressant, dvs där det ger makt. Att få in fler kvinnor i farliga arbeten är nog inte på deras agenda.

Ta en koll på F!s styrelse och och avgör om du tycker att de lever som de lär avseende jämställdhet mellan könen i styrelser
http://feministisktinitiativ.se/nyckelpersoner/styrelse/
Eller varför inte genuscentrum på UU och se om de verkar ha en jämställd sammansättning mellan könen eller etnisk mångfald
http://www.gender.uu.se/om-oss/
Citera
2016-07-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Varför har du problem med det faktumet att det finns både biologiska kön och socialt konstruerade kön (inlärda könsroller)? Det finns kvinnor som inte passar för hemmafrurollen och hellre vill syssla med bilmotorer. En del män jobbar hellre som barnmorskor än dataprogrammerare. Mor ror och far är rar. Genusnytt är en kvinnohatande antifeministsajt. Det är inte bra för ditt hjärta att besöka hatiska sajter och hjärntvättas av deras hatpropaganda. Så tagga ner dit feministhat.

Jag rekommenderar dig att läsa dina länkar innan du postar dem.

"Regeringen satsar 444,5 miljoner kronor 2015 för att korta väntetiderna när det gäller prostatacancer, blodcancer, huvud- och halscancer, matstrupe- och magsäckscancer samt cancer i urinblåsa och urinvägar."

Jämfört med andra europeiska länder är endometriosvården i Sverige eftersatt.

Jo jag läste, tydligen inte du?
446 milj för en mängd olika cancerformer som är eftersatt i vården, där de flesta även drabbar kvinnor.
Bara prostata som bara drabbar män.
Varför gör man denna satsning och vad är målsättningen.
Jo, man vill minska kötiderna och eftersom vi då jämför män och kvinnor så måste vi titta på den cancerform som drabbar dem mest, bröst cancer.
Bröstcancer, väntetid i dag ca 20 dagar
Prostata cancer vänte tid ca 172!!! Dagar!

Dessa miljoner som en del skall gå då till att minska köerna för behandling av prostata cancern skall då enligt staten räcka för att….citat:
Vi har målsättning att minska kötiderna för prostata cancer till 60!!! dagar.
Bröstcancer har i dag 20 dagar.

Så trots satsningen så skiljer sig kötiderna för de 2 cancerformerna som skördar mest liv i landet i % otroligt mycket, och det är inte till mäns fördel.

Jag poängterar, detta är målsättningen och vi vet hur resultaten brukar bli, så jag antar att vi män skall vara glada om det bara är 5ggr så lång väntetid i förhållande till bröstcancer ….trots allt bättre än ca 10 som det är i dag.

Endometriosvården som är så eftersatt hur många liv skördar det per år?
Vad var din poäng?

Är det att män börjar leva längre och det är inte rättvist?
Du behöver inte vara orolig, vår feministiska minister anser att kvinnor är eftersatta så oavsett vad vi tycker här så kommer större delen av pengarna gå till er, det har inte med jämställdhet att göra, hur många liv det kostar, det spelar ingen roll.
Senast redigerad av Roy666 2016-07-20 kl. 09:25.
Citera
2016-07-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvasd
Och fastighetsmäklare säger sig företräda både säljare och köpare lika mycket.
Det är givetvis skillnad på vad man säger sig stå för och vad man verkligen gör.
Att de skulle vilja ha jämställdhet är naturligtvis bara en rökridå för att de ogenerat ska kunna fortsätta med att gynna kvinnor i de lägen där de tycker det är intressant, dvs där det ger makt. Att få in fler kvinnor i farliga arbeten är nog inte på deras agenda.

Ta en koll på F!s styrelse och och avgör om du tycker att de lever som de lär avseende jämställdhet mellan könen i styrelser
http://feministisktinitiativ.se/nyckelpersoner/styrelse/
Eller varför inte genuscentrum på UU och se om de verkar ha en jämställd sammansättning mellan könen eller etnisk mångfald
http://www.gender.uu.se/om-oss/
Jag är fullt medveten om att om feministerna styr kommer de inte förändra ett skit mot idag. Det kommer tvärt om bli ett matriarkat utan dess like med män som slavar.
Citera
2016-07-20, 09:18
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Är det många unga tjejer som klättrar upp på tågtak och får elstötar där, tror du?
Nej, inte jättemånga.

Hur så?

Du menar att det är en antifeministisk konspiration att tjejen i Vänersborg dog?

Ja, det är den enda logiska förklaringen till din korkade fråga.
Citera
2016-07-20, 10:16
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666

Måste bara lägga mig i pyttelite här; anledningen till att man inte har haft screening för prostatacancer är inte en feministisk konspiration utan att man bedömt att tekniken man hittills använt är för osäker och tom. har negativa effekter. Det kan vara på väg att ändras dock:
http://www.nyteknik.se/nyheter/screening-utreds-for-prostatacancer-igen-6343669

Tror du får svårt att hitta en feminist som tycker det är negativt. Vi hemska feministbestar har trots allt män, fäder, söner, bröder och manliga vänner som vi inte vill ska drabbas av cancer. För att inte tala om förmågan att känna empati och helt enkelt tycka det är för jävligt med cancer.
Citera
2016-07-20, 10:29
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatora
Måste bara lägga mig i pyttelite här; anledningen till att man inte har haft screening för prostatacancer är inte en feministisk konspiration utan att man bedömt att tekniken man hittills använt är för osäker och tom. har negativa effekter.
Det är ingen som har påstått att det är en feministisk konspiration.

Det är vanlig simpel egoism.

Det satsas särskilt på kvinnors problem. Hade det satsas lika mycket på mäns problem så hade den där tekniken kanske utvecklats, eller hur?

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/why-do-some-forms-of-cancer-receive-more-research-funding-than-others-9771396.html
Citera
2016-07-20, 10:48
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Det är ingen som har påstått att det är en feministisk konspiration.

Det är vanlig simpel egoism.

Det satsas särskilt på kvinnors problem. Hade det satsas lika mycket på mäns problem så hade den där tekniken kanske utvecklats, eller hur?

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/why-do-some-forms-of-cancer-receive-more-research-funding-than-others-9771396.html
Fast förklaringen som ges i din länk är att ju svårare en cancerform är att behandla och forska på desto mindre pengar satsas på den. Inget alls med kön att göra.

Skulle det vara så att det satsas särskilt på kvinnors problem kan jag tycka att det skulle synas inom förlossningsvården...
Citera
2016-07-20, 11:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, inte jättemånga.

Hur så?

Du menar att det är en antifeministisk konspiration att tjejen i Vänersborg dog?

Ja, det är den enda logiska förklaringen till din korkade fråga.
Nej, tvärtom. Enligt dig är det en "feminazistisk konspiration" att så många unga killar omkommer i sådana idiotiska "dödslekar" som att hoppa upp på tågtak. Enda logiska förklaringen till dina idiotiska påståenden.
Citera
2016-07-20, 12:47
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nej, tvärtom. Enligt dig är det en "feminazistisk konspiration" att så många unga killar omkommer i sådana idiotiska "dödslekar" som att hoppa upp på tågtak.
Jaså, är det?

Eller är det något du själv fantiserat ihop och nu LJUGER om?

Citera tack!
Citat:
Enda logiska förklaringen till dina idiotiska påståenden.
Vilket påstående?

Citera tack!

För du ljuger väl inte?

Som när du ljuger en rakt upp i ansiktet, tex här:
Citat:
Förresten är det flera uppenbara felaktigheter, t ex att män får oftare cancer. Inte enligt Cancerfonden.

Kom igen nu, visa att du är en sån fantastisk och ärlig debattör!

Fram med citatet eller förbli en jävla lögnare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in