2016-08-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det är löjligt hur snabb hon är på att döma andra. Vad är det som ger henne rätten att kalla andra idioter när ingen får säga så om henne? Hon säger att hon aldrig läser på Flashback men ändå vet hon precis vad som skrivs? Det är som att hon på allvar tror att alla som är här inte har något liv och bara är bittra och avundsjuka. Är det henne vi borde vara avundsjuka på? Om det är någon som är bitter så är det hon själv.

Jo jag tycker också hon är bitter, det skulle hon aldrig erkänna.
2016-08-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag bara väntar på nästa pinsamma grej Madde och Mirka kommer dra igång. För jag tycker det mesta de gör tillsammans är så pinsamt. Det känns som borde växa upp en aning.

Ja, det är inte direkt nåt man tänker att wooo, vad är det för spännande som dom NU hittat på? Mer som att 'gäääsp' inte nu igen.
2016-08-06, 14:08
Intressant att det tydligen är mer värt och "finare" att skriva om sitt eget liv än när andra skriver om vad bloggare skriver. På det stora hela är det ungefär samma sak.
Vad är problemet, liksom?

Och hur stora bloggar skulle någon på internet ha om ingen hade en åsikt om det som skrivs?

En åsikt och en kriminell handling är ju inte samma sak, som de vill få det till.
Mirka och Carola har en väldigt märklig inställning i frågan.
2016-08-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Jo jag tycker också hon är bitter, det skulle hon aldrig erkänna.

Hon vill inte ens erkänna att hon också har del i det som hänt utan skyller allt på P och hans mamma.
2016-08-06, 14:34
Medlem
Ja men Mirka håller då sig inte för god för att lyssna på vad andra säger om denna hemska sida.
2016-08-06, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Ja men Mirka håller då sig inte för god för att lyssna på vad andra säger om denna hemska sida.

Ingen läser Fb, men ändå vet alla mammor exakt vad som står här.
2016-08-06, 15:03
Medlem
Hur kan de veta att det finns så många idioter på Flashback om de aldrig är här och läser?
2016-08-06, 17:09
Medlem
Jag kommer själv från en stor familj och undrar om Peter och Mirka har tänkt igenom beslutet om skilsmässa. Det är klart att förhållanden är svårt att upprätthålla med barn, och ännu svårare med tretton barn mellan 1 och 18 år. Man får ju räkna med jobbiga år, och att man helt enkelt inte har tid för varandra, barnen är och ska vara i fokus. Bara att bita ihop, vad hade de förväntat sig? De har själv bestämt att skaffa tretton ungar.

Blir det verkligen bättre för barnen om föräldrarna flyttar isär? Ska EN förälder klara av vardagen helt själv varannan vecka? Det är ju svårt nog med en unge, nu nio ungar mellan ett och tolv år... good luck with that. Tror att de fyra äldsta kommer bli tvungna att ta mer ansvar hemma än vad de borde behöva göra när föräldrarna separerar.

Jag är väl en hemsk människa, men tror att det vore bättre för barnen om föräldrarna bor ihop.
2016-08-06, 17:16
Medlem
Jag tror att det mesta kommer att bli mycket besvärligare för Mirka och Peter nu när de ska skiljas. Tror inte det kommer att funka för dem med varann vecka. Hur ska Peter hinna med alla barnen och samtidigt jobba heltid? Och vad ska Mirka ägna sig åt under de veckorna barnen är hos honom? Jag tycker det låter rätt omöjligt men Mirka är som vanligt övertygad om att det kommer att funka utan problem.
2016-08-06, 17:28
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Peter kan ju skaffa en barnflicka med flätor som är poppis i familjen.
Vips har vi fått ett nytt dragplåster till serien

Och Mirka kan väl dra nytta av Soc med ekonomiskt bistånd till barnvakt/barnavårdshjälp. Om inte bidragen räcker vill säga

Finns alltid lösningar vettu
2016-08-06, 17:32
Medlem
Nu har ju inte vi upplevt Mirka och Peters äktenskap "in Life" utan bara fått den uppdiktade versionenen. Men det är klart att det är t r e t t o n barn som ska igenom en separation så det det kommer att bli tufft. Jag tycker utan att vara insatt i förhållandet att det är bl mycket märkligt att speciellt efter att ha gått ut i media och talat om hur lyckliga man är börja svamla om att "kärleken har tagit slut" så ska vi skiljas och våra tretton barn får betala vad det kostar. Har man tagit skam i båten får man helt enkelt ro den i land. Men det är min åsikt och andra får naturligtvis tycka vad de vill.
2016-08-06, 17:44
För drygt ett år sedan var det en bloggläsare som frågade Mirka om hon och Peter också skulle skilja sig (detta var under en period som det kom fram skilsmässa/separation om de andra i FA), Mirka bedyrade då att hon och Peter absolut inte tänkte på sådant och att de, efter så många år, fortfarande var lyckliga och kära.

"kärleken har tagit slut". Okej. Men sådant brukar man känna/fundera över ett bra tag innan. Fattar inte hur ett par går från 23 år tillsammans, nyblivna föräldrar, säger själva att de är lyckliga och fortf kära, videos på YT, kollar på hus - till; inget sexliv, vänskapsförhållande, kärlekslöst och inskickade papper och M:s beteende, att hon verkligen betonar "Soon to be" ex-man, skilsmässan, nytt liv etc.

Jag får bara inte ihop det. Och jag får hela tiden känslan att där ligger mer bakom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in