2016-08-06, 17:49
Medlem
Jag är rätt impad över att Carolas man aldrig kommit sig för att ge svar på tal offentligt. Tyder kanske på en viss styrka? Men undrar även hur Carola kan neka till att vara bitter? Vad är "att vara bitter" enligt henne? Samt att med sin upplevda verklighet så har hon väl rätt att vara bitter? Men det är som att det värsta man kunde erkänna sig vara är "bitter".
Vad gäller Mirka så undrar jag så klart över att hon lät sin minderåriga dotter med ätstörningar tatuera sig? Borde hon inte sagt"Nej,du är perfekt som du är!". Samt att hon är fixerad vid ordet "sex",återkom till det gång på gång i sitt försvarstal.I sig är "sex" bara ett ord,men "attraktionen tog slut" hade verkat vettigare.
Men hon skriver som för att provocera? Att hon minsann törs skriva så fast hennes läskunniga barn nog skäms ihjäl sig.Lägger ut bilder på den minderårigas tatuering, som om hon inte fattat vad det skulle väcka för reaktioner? Har hon visat den utlovade bilden på vad bra tatueringen EGENTLIGEN blev ännu? Sen skäller hon att alla andra är ointelligenta?Men är hon smart själv som lade ut bilden överhuvudtaget? Som lät jäntan göra tatuering på underarmen? En misslyckad tatuering dessutom...Känns som att hon säljer sina barn,istället för att skydda dem, allt för att många ska läsa bloggen och hon får in pengar. Men kanske är allt en bluff,skilsmässan och att tatueringen är en gnuggis eller hennataruering...?DÅ medger jag att hon är smart.Skitsmart!
2016-08-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
För drygt ett år sedan var det en bloggläsare som frågade Mirka om hon och Peter också skulle skilja sig (detta var under en period som det kom fram skilsmässa/separation om de andra i FA), Mirka bedyrade då att hon och Peter absolut inte tänkte på sådant och att de, efter så många år, fortfarande var lyckliga och kära.

"kärleken har tagit slut". Okej. Men sådant brukar man känna/fundera över ett bra tag innan. Fattar inte hur ett par går från 23 år tillsammans, nyblivna föräldrar, säger själva att de är lyckliga och fortf kära, videos på YT, kollar på hus - till; inget sexliv, vänskapsförhållande, kärlekslöst och inskickade papper och M:s beteende, att hon verkligen betonar "Soon to be" ex-man, skilsmässan, nytt liv etc.

Jag får bara inte ihop det. Och jag får hela tiden känslan att där ligger mer bakom.

Det är något som inte stämmer. Att gå från att vara kär och lycklig till att skiljas på några månader och dessutom hävda att man funderat på under en längre tid? Nej, det går inte ihop. Kärleken tar väl inte bara slut sådär från ena dagen till den andra och det går ju upp och ner för alla. Sedan tycker jag att det är fel att hela tiden påpeka att sexlivet tagit slut? Är det verkligen något som omvärlden behöver veta om? Jag trodde det var en privatsak.
2016-08-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag är rätt impad över att Carolas man aldrig kommit sig för att ge svar på tal offentligt. Tyder kanske på en viss styrka? Men undrar även hur Carola kan neka till att vara bitter? Vad är "att vara bitter" enligt henne? Samt att med sin upplevda verklighet så har hon väl rätt att vara bitter? Men det är som att det värsta man kunde erkänna sig vara är "bitter".
Vad gäller Mirka så undrar jag så klart över att hon lät sin minderåriga dotter med ätstörningar tatuera sig? Borde hon inte sagt"Nej,du är perfekt som du är!". Samt att hon är fixerad vid ordet "sex",återkom till det gång på gång i sitt försvarstal.I sig är "sex" bara ett ord,men "attraktionen tog slut" hade verkat vettigare.
Men hon skriver som för att provocera? Att hon minsann törs skriva så fast hennes läskunniga barn nog skäms ihjäl sig.Lägger ut bilder på den minderårigas tatuering, som om hon inte fattat vad det skulle väcka för reaktioner? Har hon visat den utlovade bilden på vad bra tatueringen EGENTLIGEN blev ännu? Sen skäller hon att alla andra är ointelligenta?Men är hon smart själv som lade ut bilden överhuvudtaget? Som lät jäntan göra tatuering på underarmen? En misslyckad tatuering dessutom...Känns som att hon säljer sina barn,istället för att skydda dem, allt för att många ska läsa bloggen och hon får in pengar. Men kanske är allt en bluff,skilsmässan och att tatueringen är en gnuggis eller hennataruering...?DÅ medger jag att hon är smart.Skitsmart!

Att vara bitter är nog något hemskt som Carola vägrar kännas vid. Är väl inte så konstigt om hon skulle vara bitter med tanke på allt hon gått igenom.

Förstår inte heller varför Mirka pratar om sex hela tiden, är inte det ganska respektlöst mot barnen? Tycker det är märkligt att hon tillät sin dotter att tatuera sig, speciellt när det var en så stor tatuering som är svårt att dölja och som dessutom inte var så snyggt gjord. Känns som hon börjar spåra ur mer och mer.
2016-08-06, 18:12
Medlem
Jag reagerar på att Mirka skriver att "de har haft problem" i många år. Och ändå skaffat sig 13 barn. Lever man i ett sådant förhållande kanske man för allas bästa ska iaktta födelsekontroll.
2016-08-06, 18:33
Medlem
Ganska stöddigt att Mirka idag frågar om nån vet något bra gym i Uppsala som kan rekomenderas.
Måste ju betyda att hon räknar med ganska mycket fritid framöver

Jag trodde i min enfald att fritid var det sista man hade när man sjösatt en skilsmässa med 13 ungar

Hon är ta mej faan unikt korkad
2016-08-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEmil
Jag reagerar på att Mirka skriver att "de har haft problem" i många år. Och ändå skaffat sig 13 barn. Lever man i ett sådant förhållande kanske man för allas bästa ska iaktta födelsekontroll.

Men vad gör man om man inte tål p-medel? Då blir det ju många barn.
2016-08-06, 18:50
Medlem
vadskalljagtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Men vad gör man om man inte tål p-medel? Då blir det ju många barn.
Fast då får man väl låta bli att ligga?? Det finns dessutom många p-medel att välja på. Att hon skulle vara allergisk mot samtliga är bullshit!!
2016-08-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadskalljagtro
Fast då får man väl låta bli att ligga?? Det finns dessutom många p-medel att välja på. Att hon skulle vara allergisk mot samtliga är bullshit!!

Hon har ju varit tydlig med att hon inte vill leva i ett förhållande utan sex. Hon påstår i alla fall att inga skydd funkar för henne och ja, då blir det ju barn.
2016-08-06, 19:01
Medlem
vadskalljagtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hon har ju varit tydlig med att hon inte vill leva i ett förhållande utan sex. Hon påstår i alla fall att inga skydd funkar för henne och ja, då blir det ju barn.
Finns ju dildos och annat skoj... Och som jag skrev så har jag väldigt svårt att tänka mig att hon inte tål ett enda p-medel!!
2016-08-06, 19:02
Medlem
Det finns väl avbrutet samlag, säkra perioder, kondom mm. Konstigt om allt går fel. De större barnen kommer säkert att få dra sitt strå till stacken vad det gäller barnpassnining så Mirk kan gympa.
2016-08-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Det finns väl avbrutet samlag, säkra perioder, kondom mm. Konstigt om allt går fel. De större barnen kommer säkert att få dra sitt strå till stacken vad det gäller barnpassnining så Mirk kan gympa.

Ja men det kanske inte är några metoder som har passat dem. Jag tror att det helt enkelt handlar om att hon velat ha många barn men hon skyller på att inga p-medel funkar. Klart att de äldre barnen kommer få hjälpa till mycket oavsett vad Mirka påstår. Tror hon att vi är dumma och går på vad som helst.
2016-08-06, 19:13
Medlem
Metoder som passat dem? Nej men lite ansvar får man väl ändå ta när det gäller att producera barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in