2016-08-02, 18:46
Medlem
Undrar om det blir fler säsonger nu när så många av paren gått skilda vägar? För jag antar att det inte är aktuellt med ensamstående föräldrar? Vet inte hur många som är intresserade av fler säsonger, läste att många upplever att programmet inte har ändrats alls utan att det varit samma sak år efter år. På TV verkade det som att familjerna gjorde aktiviteter mest hela tider och att det ständigt var nya saker på gång så tror jag inte att det är i verkliga livet. Kände som det mest var för tittarnas skull, att det skulle bli tråkigt i längden att bara visa familjernas vardag.
2016-08-02, 18:56
Medlem
Jag undrar om "Familjen annorlunda" måste vara detsamma som att man onormalt många barn. Man kan vara "annorlunda" på andra sätt t ex sjukdomar, två föräldrar av samma kön, man bor t ex på en båt, har ovanliga yrken etc. Det skulle jag tycka hade varit intressant att följa.
2016-08-02, 19:16
Medlem
Håller med om att det vore mer intressant med olika typer av familjer, unga föräldrar, homosexuella, ensamstående, familjer som valt en annorlunda livsstil och liknande. Som det är nu är det ju bara samma familjer som medverkar år efter år. Det blir lite tjatigt i längden.
2016-08-02, 19:32
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Peter som är hemma och drar in pengarna, sköter hushållet och försöker vara pappa är väl inte lika spännande längre. Ge det ett tag, de kommer säker hitta tillbaka till varandra igen.

ÖÖhh, Peter sköter knappast hushållet, han kan ju för fan inte ens använda en tvättmaskin utan att Mirka är där och håller honom i handen. Peter har dessutom aldrig tagit hand om nyfödda/barn på nätterna, enligt Mirka. Peter verkar vara en jubelidiot som lallar omkring och inte lyfter ett handtag hemma. Gömmer sig väl på jobbet och i den lokala korvkiosken.
2016-08-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
ÖÖhh, Peter sköter knappast hushållet, han kan ju för fan inte ens använda en tvättmaskin utan att Mirka är där och håller honom i handen. Peter har dessutom aldrig tagit hand om nyfödda/barn på nätterna, enligt Mirka. Peter verkar vara en jubelidiot som lallar omkring och inte lyfter ett handtag hemma. Gömmer sig väl på jobbet och i den lokala korvkiosken.

När Mirka var bortrest fick barnen visa Peter hur tvättmaskinen fungerade för det var inget som Mirka lät honom ta hand om. Så hur han ska klara av att sköta ett hushåll på egen hand förstår jag inte alls. Eller hur han ska hinna med att båda jobba och ta om alla barnen. Det låter som en omöjlig situation.
2016-08-02, 19:41
Medlem
Vad kan bloggandet inbringa i pengar? Som en normal heltidslön?
2016-08-02, 19:55
Jag tror att Mirka, genom FA och bloggen, fått möjlighet att se världen nu. Kanske har hon träffat och haft nån slags fling med en islamisk marockan, och fått mersmak (finns ju en del av det i Sverige att bygga vidare på ) Mirka har insett att åren rinner iväg ganska fort, och att sitta och fundera om gräset på andra sidan aldrig är lika roligt som att uppleva det.

Mycket rastlöshet inom Mirka efter 25 år som ENBART mamma och kokerska, typ..
2016-08-02, 20:52
Medlem
Konstigt ändå att Mirka gjort en sådan omvändning. Tidigare var hon bara intresserad av sådant som handlade om barn och föräldraskap, hon verkade inte ha några andra intressen alls. Nu är det som att hon tröttnat på att bara vara mamma och vill satsa på sig själv och uppleva saker och ting tillsammans med sina kompisar. Att hon inte förstod redan från början att det skulle bli tråkigt i längden att bara ägna sig åt sin familj och inte bry sig om något annat. Man kan ju fråga sig vad det är som gjort att hon först nu inser att det finns mycket annat som lockar. Är det för att hon vet att hon inte kommer kunna få fler barn? Eller är det för att hon börjat umgås alltmer med Madde?
2016-08-02, 23:35
Medlem
farlings avatar
Ang. Mirka och Peters skilsmässa så är jag helt övertygad om att Mirka vill skiljas för att det inte kommer att bli några fler barn nu och för att Madde har dåligt inflytande.
I någon av de första säsongerna var M och P ute själva en kväll på restaurang och de hade INGENTING anat än barnen att prata om.
De berättade även att de är iväg ensamma en stund utan barnen högst 1 gång per år och att de inte varit ifrån barnen över natten gågon gång.
Mirka menade även på att hon inte hade något behov av egentid.
De har i 20 års tid producerat barn på löpande band men verkar ha glömt av sin egen relation, det klart att det inte fungerar då.
Mirka har det senaste året börjat göra lite grejer på egen hand, tror minsann att hon upptäckt att det där med egentid är rätt bra och att det kan vara skönt att slippa hela barnaskaran ibland, allt under Maddes inflytande.
Jag förstår inte heller hur de öht ska kunna försörja, ta hand om och räcka till för sina barn som ensamstående förälder varannan vecka, det är liksom dömt att misslyckas.
2016-08-03, 00:01
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ang. Mirka och Peters skilsmässa så är jag helt övertygad om att Mirka vill skiljas för att det inte kommer att bli några fler barn nu och för att Madde har dåligt inflytande.
I någon av de första säsongerna var M och P ute själva en kväll på restaurang och de hade INGENTING anat än barnen att prata om.
De berättade även att de är iväg ensamma en stund utan barnen högst 1 gång per år och att de inte varit ifrån barnen över natten gågon gång.
Mirka menade även på att hon inte hade något behov av egentid.
De har i 20 års tid producerat barn på löpande band men verkar ha glömt av sin egen relation, det klart att det inte fungerar då.
Mirka har det senaste året börjat göra lite grejer på egen hand, tror minsann att hon upptäckt att det där med egentid är rätt bra och att det kan vara skönt att slippa hela barnaskaran ibland, allt under Maddes inflytande.
Jag förstår inte heller hur de öht ska kunna försörja, ta hand om och räcka till för sina barn som ensamstående förälder varannan vecka, det är liksom dömt att misslyckas.

Håller med om detta i helhet, även om jag tror att det, i något hörn, finns en ny man. Som det kanske inte är så allvarligt med just nu, men som du säger, hon och Peter har verkligen noll gemensamt som par, och Mirka har gjort saker själv på ett helt annat sätt de senaste åren.
Är ganska övertygad om att skilsmässan kommit tidigare om allt satt igång tidigare än vad de gjorda. Känns som om M&P har gått runt i sina invanda roller på ett nästan zombielikt sätt för länge, utan att bry sig om varandra utanför sina föräldraroller.

Tillägg: Jag tror helt klart att Mirka kommer att ha de mindre barnen hos sig hela tiden, och att Peter då och då tar de stora som är mer självgående och som han inte behöver laga mat till, städa för osv.
2016-08-03, 00:27
Läser igenom tråden nu, och märker att några mycket konstigt väljer att kalla Mirka för hora och slampa. Alltså va? Hur är Mirka en hora? Hon är väl snarare raka motsatsen till en hora? Vilken definition man än använder sig av.

Fb:s vanliga tugg, att varje gång en kändistråd ploppar upp som avhandlar en kvinna måste några (manliga?) användare avreagera sig med favoritordet hora?
2016-08-03, 01:36
Fattar inte hur Peter ska kunna bo i huset varannan vecka när han måste iväg jättetidigt till jobbet. Han får fan väcka ungarna typ kl 3 på natten och sätta igång redan då. Och tänkt om någon unge blir sjuk på morgonen eller natten, eller bilen inte startar eller 100 andra saker som är skitjobbigt att fixa när du är ensam vuxen med 13 ungar...Känns som om Mirka kommer få springa där ständigt för att täcka upp. Lönt att bo isär då.

Kanske planerar de att anställa någon, likt en nanny?

Och Mirka börja dejta? Välkommen till BodyContact då. Lovar att där finns det desperata män i överflöd, som gärna inleder kk-relationer där man kör slut på varandra varannan vecka i en 1a.

Och nej, jag raggar inte på Mirka, jag är tjej, men med mycket erfarenhet av BC.

Ännu mer: Tror ni verkligen de ska skilja sig? Jag börjar tveka och misstänka att det finns nåt specifikt skäl till det som händer. Mirka känns inte alls som en person som offentligt skulle "hänga ut" brist på sex som orsak till ett uppbrott. Eller sitta på YT några månader innan och försäkra om hur bra de har det. Då kunde hon ju bara skitit i att lägga upp fler videos där. Och roligt för Peter att veta att världen vet om att han numera är en impotent, sexlös grönsak, typ. För att inte tala om boendelösningen som är väldigt ogenomtänkt. Nä, detta känns så olikt Mirka, som trots allt, alltid har framstått som den vettiga av alla FA-mammor.

Sista nu: Kan det vara så att Mirka faktiskt har påverkats av alla skriverier om att hon bara är en mamma och lever helt genom sina barn? Och att hon kommer ångra sig när hon är äldre och inte kan få fler barn. Tillskriver kanske inte just Fb (andra tråden) detta, men att Fb kombinerat med bloggen och kommentarerna där har fått Mirka att fundera, på riktigt.

Dock känns Mirkas beteende jättekonstigt. Kanske har Madde haft för mycket influens på henne..
Senast redigerad av GenesisP 2016-08-03 kl. 02:23. Anledning: Tillägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in