2016-07-20, 08:57
Medlem
Det verkar nästintill omöjligt att få ett förhållande att fungera med så många barn. Även de man trodde hade det bra tillsammans har skilt sig. Verkar lite uppgivet men det är väl så det är. Ju fler barn man har ju mindre tid får man för varandra.
2016-07-20, 09:15
Medlem
Vilket sammanträffande egentligen att både Maddes och Mirkas förhållanden knakar i fogarna samtidigt..? Inte undra på att dom hittat varandra. Nåt måste det ju ändå säga om hur det är att ha stor familj. Du kan ju absolut inte hinna med annat än barnen, vilket just leder till att man växer i från varandra.
2016-07-20, 09:19
Medlem
Sen ser jag att Mirka nu klagar på att de är billösa... Ööh, ja hur tror hon det blir sen i framtiden då när de ska skiljas? Nu har de väl knappt rymts i en bil när dom ska nånstans, alltså är de beroende av två bilar. Hur ska de klara det när de skiljs då? Eller kommer de ändå att åka på saker tillsammans även då? Bara för Mirka att börja vänja sig vid nu att saker och ting blir mycket mycket struligare... Lite som för Carola, inte har väl hon rum för alla i en bil heller och behöver ofta hjälp av sin syster om de ska nånstans. Tycker nog Mirka är naiv...
2016-07-20, 09:41
Medlem
De större barnen får självklart ta ett större ansvar samt får finna sig att inte alltid kunna få följa med. Det velar ju som om Peter kommer att ta ett större ansvar än vad Carolas ex gör men han måste väl jobba han också. Om Mirkas släktingar har möjlighet att hjälpa till i någon större omfattning vet jag inte. Tråkigt vore det om Dottern med åtstörning blir sämre för att hon får mer krav på sig.Sedan har vi det här med boendet. Även ettor verkar vara svåra att få tag på i Uppsala.
2016-07-20, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det verkar nästintill omöjligt att få ett förhållande att fungera med så många barn. Även de man trodde hade det bra tillsammans har skilt sig. Verkar lite uppgivet men det är väl så det är. Ju fler barn man har ju mindre tid får man för varandra.
Lite moment22..
Dåligt med tid..!..?..Men tid att knulla tycks dom ju ha....
2016-07-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Lite moment22..
Dåligt med tid..!..?..Men tid att knulla tycks dom ju ha....

Mirka berättade en gång att hon ofta fick frågor om hur de hinner ha sex när de har så många barn... När jag tänker på att få tid över för varandra menar inte jag tid för att ha sex utan att göra saker tillsammans, hinna se varandra som par och inte bara som mamma och pappa. Till slut blir det ju att det enda man har gemensamt är barnen.
2016-07-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Sen ser jag att Mirka nu klagar på att de är billösa... Ööh, ja hur tror hon det blir sen i framtiden då när de ska skiljas? Nu har de väl knappt rymts i en bil när dom ska nånstans, alltså är de beroende av två bilar. Hur ska de klara det när de skiljs då? Eller kommer de ändå att åka på saker tillsammans även då? Bara för Mirka att börja vänja sig vid nu att saker och ting blir mycket mycket struligare... Lite som för Carola, inte har väl hon rum för alla i en bil heller och behöver ofta hjälp av sin syster om de ska nånstans. Tycker nog Mirka är naiv...

Mirka och Peter ska väl fortsätta leva på samma sätt som förut, enda skillnaden är att de är skilda och därmed kan träffa andra. Vet inte om det finns så stora minibussar att de får plats allihop? Annars får de väl åka iväg tillsammans med barnen precis som de alltid gjort. Carola har ju fått ta hjälp av sina föräldrar och syster, annars hade det nog blivit krångligt med tanke på att hon har barnen på heltid. Hr kontakten med Mirkas familj ser ut vet jag inte, hon skriver nästan aldrig om det. Dock är hon väldigt noga med att påpeka att de äldre inte alls behöver ta ansvar för sina yngre syskon. Mirka kanske inte vill se verkligheten som den är utan menar att det inte finns några problem. Det är ju bra att vara positiv men detta har ju gått till överdrift.
2016-07-21, 17:11
Medlem
Hur är människan funtad egentligen? Det borde hon kanske ha tänkt på efter barn nr 2 eller nå't! Att sexlivet påverkas av trångboddhet och småbarn. Det är väl inte nå't nytt eller...? Nu ska alltså Mirka ut och ragga på dejtingsajterna. Det borde väl bli så med tanke på hur svårt det kan vara att vara ute i svängen med 13 barn!

Peter framstod på TV som en väldigt reko och samtidigt kärleksfull man med barnasinnet kvar. Men han kanske inte är så spännande längre? Jag blir så förbannad över detta naiva och oansvariga beteende! Familjens medverkan i TV-serien Familjen Annorlunda känns som en bluff! Minsta barnet har ju nyss ploppat ut!
2016-07-21, 17:18
Medlem
Ursäkta mig men jag tycker faktiskt att denna kvinna verkar rätt så aningslös och korkad! Alla vi som varit/är ensamstående med barn, dom flesta med bara 2 barn, vet att det inte är nån dans på rosor!

Det känns lite som om hon tänker:..."vad ska jag nu göra för att få uppmärksamhet av omvärlden och i media?" Det där med att ha 13 barn är ju gammalt nu.
2016-07-21, 18:14
Medlem
Håller med om att det känns som att Mirka hela tiden måste hitta på nya saker för att hålla sig kvar i rampljuset. Nu när det inte blir fler barn så är det istället skilsmässa som gör att hon åter är i ropet. Vad blir nästa grej? Kanske hon och Madde hitta på något tillsammans, Madde verkar ju också vilja få ständig uppmärksamhet.
2016-07-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Hur är människan funtad egentligen? Det borde hon kanske ha tänkt på efter barn nr 2 eller nå't! Att sexlivet påverkas av trångboddhet och småbarn. Det är väl inte nå't nytt eller...? Nu ska alltså Mirka ut och ragga på dejtingsajterna. Det borde väl bli så med tanke på hur svårt det kan vara att vara ute i svängen med 13 barn!

Peter framstod på TV som en väldigt reko och samtidigt kärleksfull man med barnasinnet kvar. Men han kanske inte är så spännande längre? Jag blir så förbannad över detta naiva och oansvariga beteende! Familjens medverkan i TV-serien Familjen Annorlunda känns som en bluff! Minsta barnet har ju nyss ploppat ut!

Hela Youtubekanalen känns som en bluff. För bara några månader sedan berättade Mirka och Peter om sin relation, att det hade det så bra tillsammans, nästan aldrig bråkade och att de var ett sammansvetsat team. Sedan kommer det fram att hon funderat länge på att skiljas? Det känns lite som att mycket varit lögn från hennes sida. Hon har fått omgivningen att tro att de haft ett bra äktenskap när hon i själva verket tröttnat för länge sedan.
2016-07-21, 19:24
Medlem
Det är tydligt att allt det här med bloggen är en grej för att tjäna pengar på familjen. Det är en fasad. Jag tycker att bara skulle kännas konstigt att gå ut med skilsmässan nu efter att ha skönmålas relationen och familjelivet så länge. Folk får väl tjäna pengar på vad de vill men jag tycker faktiskt är ojuste att marknadsföra sin egen familj. Vissa av barnen har ju problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in