Citat:
Ursprungligen postat av
Kiroba
Ursäkta att jag var för snabb där.
Orkar du verkligen fiffla med en mobiltfn? Inte ens en platta?
All respekt
Orsaken till att jag efterfrågar första tänkbara runda av någon sorts information runt analysen är naturligtvis att jag är “lömsk” på den.
I min värld är gången att nyhetsbyråerna (jag vägrar beteckningen PM) är de naturliga förmedlarna av nyheten till alla (även DI). Så nu när jag inte hittar någon tidigare förmedling av nyheten ifrågasätter jag om det missats alternativt(ja du kan säkert lika väl som jag tänka i de banorna lika väl som jag).
Ditt alternativ är inte riktigt troligt då första nyhetsflashen från nyhetsbyråerna jag sett hänvisar kursuppgången till analysen.
Hängde du med i mitt resonemang?
Nu ska jag läsa dina inlägg lite djupare, skummade igenom innan.
Edit
Några korta kommentarer på din inläggsradda nästan lika omfattande som den "olycksaliga" analysen ;-)
“Att du anser att den är övervärderad redan innan analysen är din åsikt, vad den baseras på har jag dock inte förstått riktigt än?”
Magkänsla, jag följer per automatik biotechbolag när de råkar komma under mina ögon via nyhetsbyråernas flöde. Inte speciellt strukturerat.
Och då tycker jag att marknadsvärdet är högt i förhållande till Studiefas IIa (Eg Fas I då Fas IIa inte har resultat) Det är visserligen 3 st Fas IIa men med samma preparat och Fas IIa studier är normalt sett under 20 deltagare dvs inte kostsamma. + en preklinisk? ARSD (coviden om jag stavade förkortningen fel)
Kassan har jag inte den blekaste om mer än att TO inlösen skedde i juli.
“vinstsäkra kallas det”
Bara för att märka ord, känner det även som Money management. En gyllene regel jag har svårt att omsätta.
“
Min åsikt förutsätter förståss att inte FA ändras till det sämre.”
Jo vi känner allt för väl till att hoppjerkorna inte ens vet vad FA betyder de kan endast TA, alt. 10% vinst och hej då.
Jo tack jag vet hur jobbigt det är att texta på mobilen.😂
Jag är dock så till just nu att jag ej har tillgång till annat internet än 4G via den. ( stuga off-grid )
Då är jag med på ditt tänk, och det är ju sunt att vara misstänksam om man anar ugglor osv, jag gör det dock inte i det här fallet.
Varför? Jag har gått igenom bolagets historia så gott jag kunnat, och ska jag vara ärlig så är den så kallade tablettmissen det enda jag hittat som den här ledningen misslyckats med. (Ett annat bolag hade uppdraget).
Tvärtom har dom visat gång på gång att dom vet vad dom gör, tex genom inte mindre än 5st lyckade exits liknande den här tidigare, ett track record jag aldrig sett under mina ca 20 år i branschen.
Min förklaring till att vinstsäkra var mest för andra läsare, absolut inte ett sätt att försöka "mästra".
Jag har förstått att du är nog insatt.
Det jag då har svårt för i disskutionen är
(enkelt förklarat), att du vill sätta ett lägre värde än "marknaden" på ett bolag du inte räknat på.
Endast genom att jämföra kursen med andra bolag?
En "fas"på ett biothec bolag, oavsett om det är fas1,2 eller 3, har inget universalt värde, och är ej applicerbart på flera olika bolag bara för att dom ligger i samma fas,
Om du förstår hur jag menar.
Jag har ägt bolag som sålts till maknaden efter lyckad fas3 för en bråkdel av priset som ett annat bolag är värt vid fas1. Allt beror ju på marknadsstorlek, pris man kan få för läkemedlet i fråga, verkningsgrad, bieffekter osv.osv.
Allt det här tror jag du vet/förstår,
och då faller för mig ditt argument för att det här bolaget är övervärderat.
Men vi har tydligt olika sätt att hitta guldkorn, oavsett om det är "magkänsla" eller "efterforskningar", så är det här som sagt biothec, (mer eller mindre hög risk)
och vi kan inte än säga vem som får rätt innan topline resultat presenteras och bolaget ev. lyckas med exit.
Tack igen för den civiliserade disskutionen vi fick till utan glåpord. Allt är möjligt, även på flashback.