2021-01-18, 22:44
Medlem
Ursäkta Kiroba.

Kommer ett till inlägg eftersom du är allt för snabb på att svara för mina knubbiga fingrar 😁

Vad gäller stora ägare som säljer så var det enligt mig precis vad som hände efter interimresultat eftersom många redan gjort sig stora summor,
vinstsäkra kallas det och är bra både för den ägaren och resten av ägarna i längden eftersom aktier måste byta händer om en kurs ska fortsätta upp på ett säkert sätt.
Dom som drabbas är givetvis dom osäkra som säljer med förlust av olika anledningar.

Min åsikt förutsätter förståss att inte FA ändras till det sämre.

Här såg jag min chans att kliva på, vilket jag gjorde om än lite tidigt vid 39-40
Jag bedömde till skillnad från dig Kiroba att interimresultatet översteg mina förhoppningar och enligt mig reducerade risken avsevärt.

Fylde på depån hela vägen ner till 33 eftersom ingenting ändats till det sämre (enligt mig).

Nu kom en bevakning som jag väntat på även om jag trodde den skulle komma senare och från ett annat analyshus.

Hur kunde jag förväta mig en bevakning?
Synact sa upp avtalet med redeye i höstas,
det brukar betyda att bolaget i fråga ska anlita annat analyshus eller blivit informerade om att ett oberoende analyshus vill göra en bevakningsanalys.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9.och-. 2021-01-18 kl. 23:00. Anledning: Felstavade ditt namn.
Citera
2021-01-18, 22:45
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
Ja det är ju olyckligt om dina erfarenheter/innehav sällan når till riktkurserna, men varje bolag är olika, och jag delar inte den erfarenheten.

Finns ingenting att förklara angående analysens berättigande, den följer svensk lag.

Att du anser att den är övervärderad redan innan analysen är din åsikt, vad den baseras på har jag dock inte förstått riktigt än?

Marknaden för bara RA och NS räknas till 1,75 miljarder dollar. Vilket mer än väl täcker dagens riktkurs vid ett marknadstagande på 3-4%
Här har dom enligt mig räknat lågt beroende på om dom blir first line klassade, dom har safeat och räknat med att bli second line treatment.

Marknadstagande på 3-4% infrias endast vid studieavslut Fas III med signifikant resultat. Intill dess gäller riskkalkylerat värde .

Vad hände med:
"Har du tillgång till det första nyhetsbyråerna sände om analysen?
Det första jag hittar är att Synact stigit på analysen."
Citera
2021-01-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Marknadstagande på 3-4% infrias endast vid studieavslut Fas III med signifikant resultat. Intill dess gäller riskkalkylerat värde .

Vad hände med:
"Har du tillgång till det första nyhetsbyråerna sände om analysen?
Det första jag hittar är att Synact stigit på analysen."

Givetvis är det så, men det är en del av vad slutpriset vid försäljning baseras på. Utan siffror att utgå från vid försäljning kan ju ingen veta vad ett bolag är värt.

Ursäkta, Jag förstod inte frågan först. Men fredag fm var aktien upp ca 5% innan första pm:et kom på avanza.
Vad poängen med frågan är vet jag inte?,

nyheten kan ha varit ute hos ex DI före eller så var aktien helt enkelt upp Pga. Att marknaden tyckte att den skulle upp.

Nyheter kommer lite olika tider, och avanza är inte kända för att vara snabbast.
Jag har inte sökt andra pm då det inte har någon betydelse för mig.
Citera
2021-01-18, 23:13
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Givetvis är det så, men det är en del av vad slutpriset vid försäljning baseras på. Utan siffror att utgå från vid försäljning kan ju ingen veta vad ett bolag är värt.

Ursäkta, Jag förstod inte frågan först. Men fredag fm var aktien upp ca 5% innan första pm:et kom på avanza.
Vad poängen med frågan är vet jag inte?,

nyheten kan ha varit ute hos ex DI före eller så var aktien helt enkelt upp Pga. Att marknaden tyckte att den skulle upp.

Nyheter kommer lite olika tider, och avanza är inte kända för att vara snabbast.
Jag har inte sökt andra pm då det inte har någon betydelse för mig.

Ursäkta att jag var för snabb där.
Orkar du verkligen fiffla med en mobiltfn? Inte ens en platta?
All respekt

Orsaken till att jag efterfrågar första tänkbara runda av någon sorts information runt analysen är naturligtvis att jag är “lömsk” på den.
I min värld är gången att nyhetsbyråerna (jag vägrar beteckningen PM) är de naturliga förmedlarna av nyheten till alla (även DI). Så nu när jag inte hittar någon tidigare förmedling av nyheten ifrågasätter jag om det missats alternativt(ja du kan säkert lika väl som jag tänka i de banorna lika väl som jag).

Ditt alternativ är inte riktigt troligt då första nyhetsflashen från nyhetsbyråerna jag sett hänvisar kursuppgången till analysen.

Hängde du med i mitt resonemang?
Nu ska jag läsa dina inlägg lite djupare, skummade igenom innan.

Edit
Några korta kommentarer på din inläggsradda nästan lika omfattande som den "olycksaliga" analysen ;-)

“Att du anser att den är övervärderad redan innan analysen är din åsikt, vad den baseras på har jag dock inte förstått riktigt än?”

Magkänsla, jag följer per automatik biotechbolag när de råkar komma under mina ögon via nyhetsbyråernas flöde. Inte speciellt strukturerat.

Och då tycker jag att marknadsvärdet är högt i förhållande till Studiefas IIa (Eg Fas I då Fas IIa inte har resultat) Det är visserligen 3 st Fas IIa men med samma preparat och Fas IIa studier är normalt sett under 20 deltagare dvs inte kostsamma. + en preklinisk? ARSD (coviden om jag stavade förkortningen fel)
Kassan har jag inte den blekaste om mer än att TO inlösen skedde i juli.

“vinstsäkra kallas det”
Bara för att märka ord, känner det även som Money management. En gyllene regel jag har svårt att omsätta.

Min åsikt förutsätter förståss att inte FA ändras till det sämre.”
Jo vi känner allt för väl till att hoppjerkorna inte ens vet vad FA betyder de kan endast TA, alt. 10% vinst och hej då.
Senast redigerad av Kiroba 2021-01-18 kl. 23:36.
Citera
2021-01-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursäkta att jag var för snabb där.
Orkar du verkligen fiffla med en mobiltfn? Inte ens en platta?
All respekt

Orsaken till att jag efterfrågar första tänkbara runda av någon sorts information runt analysen är naturligtvis att jag är “lömsk” på den.
I min värld är gången att nyhetsbyråerna (jag vägrar beteckningen PM) är de naturliga förmedlarna av nyheten till alla (även DI). Så nu när jag inte hittar någon tidigare förmedling av nyheten ifrågasätter jag om det missats alternativt(ja du kan säkert lika väl som jag tänka i de banorna lika väl som jag).

Ditt alternativ är inte riktigt troligt då första nyhetsflashen från nyhetsbyråerna jag sett hänvisar kursuppgången till analysen.

Hängde du med i mitt resonemang?
Nu ska jag läsa dina inlägg lite djupare, skummade igenom innan.

Edit
Några korta kommentarer på din inläggsradda nästan lika omfattande som den "olycksaliga" analysen ;-)

“Att du anser att den är övervärderad redan innan analysen är din åsikt, vad den baseras på har jag dock inte förstått riktigt än?”

Magkänsla, jag följer per automatik biotechbolag när de råkar komma under mina ögon via nyhetsbyråernas flöde. Inte speciellt strukturerat.

Och då tycker jag att marknadsvärdet är högt i förhållande till Studiefas IIa (Eg Fas I då Fas IIa inte har resultat) Det är visserligen 3 st Fas IIa men med samma preparat och Fas IIa studier är normalt sett under 20 deltagare dvs inte kostsamma. + en preklinisk? ARSD (coviden om jag stavade förkortningen fel)
Kassan har jag inte den blekaste om mer än att TO inlösen skedde i juli.

“vinstsäkra kallas det”
Bara för att märka ord, känner det även som Money management. En gyllene regel jag har svårt att omsätta.

Min åsikt förutsätter förståss att inte FA ändras till det sämre.”
Jo vi känner allt för väl till att hoppjerkorna inte ens vet vad FA betyder de kan endast TA, alt. 10% vinst och hej då.

Jo tack jag vet hur jobbigt det är att texta på mobilen.😂
Jag är dock så till just nu att jag ej har tillgång till annat internet än 4G via den. ( stuga off-grid )

Då är jag med på ditt tänk, och det är ju sunt att vara misstänksam om man anar ugglor osv, jag gör det dock inte i det här fallet.
Varför? Jag har gått igenom bolagets historia så gott jag kunnat, och ska jag vara ärlig så är den så kallade tablettmissen det enda jag hittat som den här ledningen misslyckats med. (Ett annat bolag hade uppdraget).

Tvärtom har dom visat gång på gång att dom vet vad dom gör, tex genom inte mindre än 5st lyckade exits liknande den här tidigare, ett track record jag aldrig sett under mina ca 20 år i branschen.

Min förklaring till att vinstsäkra var mest för andra läsare, absolut inte ett sätt att försöka "mästra".
Jag har förstått att du är nog insatt.

Det jag då har svårt för i disskutionen är
(enkelt förklarat), att du vill sätta ett lägre värde än "marknaden" på ett bolag du inte räknat på.
Endast genom att jämföra kursen med andra bolag?

En "fas"på ett biothec bolag, oavsett om det är fas1,2 eller 3, har inget universalt värde, och är ej applicerbart på flera olika bolag bara för att dom ligger i samma fas,
Om du förstår hur jag menar.

Jag har ägt bolag som sålts till maknaden efter lyckad fas3 för en bråkdel av priset som ett annat bolag är värt vid fas1. Allt beror ju på marknadsstorlek, pris man kan få för läkemedlet i fråga, verkningsgrad, bieffekter osv.osv.
Allt det här tror jag du vet/förstår,
och då faller för mig ditt argument för att det här bolaget är övervärderat.

Men vi har tydligt olika sätt att hitta guldkorn, oavsett om det är "magkänsla" eller "efterforskningar", så är det här som sagt biothec, (mer eller mindre hög risk)
och vi kan inte än säga vem som får rätt innan topline resultat presenteras och bolaget ev. lyckas med exit.

Tack igen för den civiliserade disskutionen vi fick till utan glåpord. Allt är möjligt, även på flashback.
Citera
2021-01-19, 08:46
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Jo tack jag vet hur jobbigt det är att texta på mobilen.😂
Jag är dock så till just nu att jag ej har tillgång till annat internet än 4G via den. ( stuga off-grid )

Då är jag med på ditt tänk, och det är ju sunt att vara misstänksam om man anar ugglor osv, jag gör det dock inte i det här fallet.
Varför? Jag har gått igenom bolagets historia så gott jag kunnat, och ska jag vara ärlig så är den så kallade tablettmissen det enda jag hittat som den här ledningen misslyckats med. (Ett annat bolag hade uppdraget).

Tvärtom har dom visat gång på gång att dom vet vad dom gör, tex genom inte mindre än 5st lyckade exits liknande den här tidigare, ett track record jag aldrig sett under mina ca 20 år i branschen.

Min förklaring till att vinstsäkra var mest för andra läsare, absolut inte ett sätt att försöka "mästra".
Jag har förstått att du är nog insatt.

Det jag då har svårt för i disskutionen är
(enkelt förklarat), att du vill sätta ett lägre värde än "marknaden" på ett bolag du inte räknat på.
Endast genom att jämföra kursen med andra bolag?

En "fas"på ett biothec bolag, oavsett om det är fas1,2 eller 3, har inget universalt värde, och är ej applicerbart på flera olika bolag bara för att dom ligger i samma fas,
Om du förstår hur jag menar.

Jag har ägt bolag som sålts till maknaden efter lyckad fas3 för en bråkdel av priset som ett annat bolag är värt vid fas1. Allt beror ju på marknadsstorlek, pris man kan få för läkemedlet i fråga, verkningsgrad, bieffekter osv.osv.
Allt det här tror jag du vet/förstår,
och då faller för mig ditt argument för att det här bolaget är övervärderat.

Men vi har tydligt olika sätt att hitta guldkorn, oavsett om det är "magkänsla" eller "efterforskningar", så är det här som sagt biothec, (mer eller mindre hög risk)
och vi kan inte än säga vem som får rätt innan topline resultat presenteras och bolaget ev. lyckas med exit.

Tack igen för den civiliserade disskutionen vi fick till utan glåpord. Allt är möjligt, även på flashback.

Morrn Morrn
Hm
“Jag är dock så till just nu att jag ej har tillgång till annat internet än 4G via den. “

Så har jag det alltid. Avstod från fiber a 20k + månadskostnad.
Har ett dataabo a 90 SEK/mån fri data mängd med spärr nedladdning 1Gb/ min (stämmer tidsangivelsen?) Funderar ypperligt tom Netflix flyter med inte alt för mycket pixel. Sätter mobtfn som hotspot och kan därmed använda platta, laptop etc.

Ja du, vi har olika utgångspunkter du tar caset på ekonomisk grund och jag utgår från medicin dvs jag läser den vetenskapliga texten men ABGs analys är obegriplig för mig och vice versa för dig.
Vi skulle komplettera varandra perfekt i ett gemensamt bolag. Därför begriper vi varandras argument och går inte ned på personliga angrepp. Varje inlägg från dig är en pärla.

Så vi går vidare i samma lunk ett tag till.
Jag ifrågasätter för att så att säga varna de som tror att det är fullkommligt riskfritt att springa på för att bolaget har gått upp så mycket. I ett bolag med omsats är det ett rätt tänk men biotech med en misslyckad studie försvinner 80 – 90% av marknadsvärdet på timmar – dagar.
Biotech stora vinstmöjligheter och historiskt generellt större risker för misslyckande.
Ledningsgruppen i sig sätter jag inte så stor betydelse på retrospektivt utan det är om de har spetskompetensen i exakt den sjukdomen det handlar om. Diamyds Ulf Hanelius visade sig ha spetskompetens inom genetik.
https://se.linkedin.com/in/ulfhannelius

Vilket troligen är nyckeln till var DMYD är idag.

Betyder det att vi är överrens om att första nyhetstelegramet handlade om en kursuppgång på en analys som var okänd tills nyhetsbyråerna informerade om att en uppvärdering var på gång av en orsak marknaden inte kände till (99,9% dvs alla utan tillgång till analysen)?

39 507
Citera
2021-01-19, 09:19
Medlem
Kirobas avatar
Sekten gör allt för att inga diskussioner får förekomma utanför discorden. Idag åter en discordinbjudan som enda inlägg. Radiotystnad gäller.

Flashback är andningshålet för det fria ordet. Kan bara tänka mig hur halshuggen jag skulle blivit därinne enl sharialagarna discordsekten har.
Citera
2021-01-19, 10:10
Medlem
Kirobas avatar
Sorry Boys

Verkligheten börjar komma ikapp.
Kan bli en riktig lavin, litar du på att de andra inte säljer ??
Först -5%
Sedan plötsligt -10
Lavinen är igång och stoppar inte för hus eller skog i vägen, den är dödlig i sin framfart
Citera
2021-01-19, 10:52
Medlem
Citat:
Sorry Boys

Verkligheten börjar komma ikapp.
Kan bli en riktig lavin, litar du på att de andra inte säljer ??
Först -5%
Sedan plötsligt -10
Lavinen är igång och stoppar inte för hus eller skog i vägen, den är dödlig i sin framfart

Borde du inte oroa dig mer för optifreeze?
Citera
2021-01-19, 11:17
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Borde du inte oroa dig mer för optifreeze?

Som du ser i OPTI tråden så skriver jag där och på Wall-Street online hur fantastiskt framtid de bägge bolagen har. Kanske till och med biotechklass. Skillnaden är dock att de har omsatts och därmed inte kan misslyckas så kapitalt som Synact riskerar att göra.
Det är en överreaktion men till skillnad från den kurskorrekturen Synact står inför så kommer marknaden senast när EPB analysen (som marknaden får tillgång till) korrigeras till ett betydligt högre värde än innan PMet släpptes i dag om fusionen.
Citera
2021-01-19, 11:24
Medlem
Citat:
Som du ser i OPTI tråden så skriver jag där och på Wall-Street online hur fantastiskt framtid de bägge bolagen har. Kanske till och med biotechklass. Skillnaden är dock att de har omsatts och därmed inte kan misslyckas så kapitalt som Synact riskerar att göra.
Det är en överreaktion men till skillnad från den kurskorrekturen Synact står inför så kommer marknaden senast när EPB analysen (som marknaden får tillgång till) korrigeras till ett betydligt högre värde än innan PMet släpptes i dag om fusionen.

Förstår dock inte din besatthet av Synact. Nu hoppas jag dock att kursen går ner lite då jag inte hann köpa så mycket. Men sättet du bevakar en aktie, samt hur du genuint verkar upprörd över uppgången kan inte vara hälsosamt för dig.

Opitfreeze har jag sett pumpas på instagram sedan 30kr nivån från en profil med 20k följare. Men det snackar du väl inte om?

Är det avundsjuka för att dina andra life sciencebolag (stayble bl a som jag också äger) inte följer samma utveckling som Synact? Du får gärna förklara ditt maniska beteende.
Citera
2021-01-19, 11:49
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Förstår dock inte din besatthet av Synact. Nu hoppas jag dock att kursen går ner lite då jag inte hann köpa så mycket. Men sättet du bevakar en aktie, samt hur du genuint verkar upprörd över uppgången kan inte vara hälsosamt för dig.

Opitfreeze har jag sett pumpas på instagram sedan 30kr nivån från en profil med 20k följare. Men det snackar du väl inte om?

Är det avundsjuka för att dina andra life sciencebolag (stayble bl a som jag också äger) inte följer samma utveckling som Synact? Du får gärna förklara ditt maniska beteende.

Jag är inte upprörd över uppgången.
Jag ifrågasätter om bolagsvärdet är motiverat i förhållande till tidig studiefas.
Därmed kan jag oxå ifrågasätta på samma sätt ert maniska behov av att med ”ikke” inlägg förneka att bolagets aktie handlas i fel prissegment.

Nej det snackar jag inte om. Utan jag snackar om verkliga faktorer som berättigar till en kursrusning i OPTI och AAA när marknaden får klart för sig vad sammanslagningen kommer ge för synergieffekter. Fortsatt få som har läst in sig.

Varför blandar du in avundsjuka ? Förstår inte alls argumentet. Jag har lagt en hel del inlägg om NAS oxå.
Vill minnas att mina inlägg till dig renderade i ett tack tillbaks att jag räddat dig från en förtida säljorder i STABL, där kommer teckningsrätten inom kort vara 100 – 150% mer värd än lösen på 6 SEK är.

Håll till godo och kom tillbaks om en månad hur det gick med ditt köp inom kort i Synact.

Edit
För ögonblicket hålls kursen uppe med småorders så man blir knäsvag.

39 811
Senast redigerad av Kiroba 2021-01-19 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in