Citat:
Ursprungligen postat av
Kiroba
Morrn Morrn
Hm
“Jag är dock så till just nu att jag ej har tillgång till annat internet än 4G via den. “
Så har jag det alltid. Avstod från fiber a 20k + månadskostnad.
Har ett dataabo a 90 SEK/mån fri data mängd med spärr nedladdning 1Gb/ min (stämmer tidsangivelsen?) Funderar ypperligt tom Netflix flyter med inte alt för mycket pixel. Sätter mobtfn som hotspot och kan därmed använda platta, laptop etc.
Ja du, vi har olika utgångspunkter du tar caset på ekonomisk grund och jag utgår från medicin dvs jag läser den vetenskapliga texten men ABGs analys är obegriplig för mig och vice versa för dig.
Vi skulle komplettera varandra perfekt i ett gemensamt bolag. Därför begriper vi varandras argument och går inte ned på personliga angrepp. Varje inlägg från dig är en pärla.
Så vi går vidare i samma lunk ett tag till.
Jag ifrågasätter för att så att säga varna de som tror att det är fullkommligt riskfritt att springa på för att bolaget har gått upp så mycket. I ett bolag med omsats är det ett rätt tänk men biotech med en misslyckad studie försvinner 80 – 90% av marknadsvärdet på timmar – dagar.
Biotech stora vinstmöjligheter och historiskt generellt större risker för misslyckande.
Ledningsgruppen i sig sätter jag inte så stor betydelse på retrospektivt utan det är om de har spetskompetensen i exakt den sjukdomen det handlar om. Diamyds Ulf Hanelius visade sig ha spetskompetens inom genetik.
https://se.linkedin.com/in/ulfhannelius
Vilket troligen är nyckeln till var DMYD är idag.
Betyder det att vi är överrens om att första nyhetstelegramet handlade om en kursuppgång på en analys som var okänd tills nyhetsbyråerna informerade om att en uppvärdering var på gång av en orsak marknaden inte kände till (99,9% dvs alla utan tillgång till analysen)?
39 507
Förtydligar då jag var otydlig, där jag befinner mig har jag bara mobilen med mig, men förfarandet du tipsar om lät onekligen lockande.
Jag vill påstå att jag tar caset på både ekonomiska och medicinska grunder, vilket jag alltid försöker göra oavsett bolag innan jag investerar, det handlar trots allt om kunna leva på det jag gör.
Håller med om att "massan" inte gör det, därför köper dom ofta i uppåtgående trend, och säljer i nedåtgående, ofta utan att veta vad dom handlar.
Vilket är synd.
(Kunskap är vad man kan leva på i längden, inte tur)
Och därför håller jag med om att det är sunt att ifrågasätta.
Ja, med misslyckad studie försvinner stor del av värdet,
Precis som att med lyckad studie ökar värdet, inga konstigheter.
Jag som gjort min DD grundligt (enligt mig), ser här en betydligt större uppsida än nersida efter just interimresultaten.
Tex. har (enkelt beskrivet)
1/3 patienter fått placebo+mtx
2/3 har fått AP1189+mtx
I datan vi fick från interim kan man utläsa följande:
1/3 av patienterna visar försämrad sjukdomsbild.
2/3 av patienterna visar förbättrad sjukdomsbild.
Skillnaden i % var hela 70% vilket är väldigt högt.
Tilläggas ska, och vad många inte vet/förstår, är att placebo i den här studien är mtx som idag är den världsledande behandlingen i RA.
Vi är alltså enligt studieresultaten 70% effektivare än den mest använda behandligen idag.
Detta är gjort i 2st studier med samma resultat.
För att kunna bortse studieresultaten, måste placebo i det här fallet slå "världrekord" i förbättrad sjukdomsbild.
Det här är därför enligt mig en lågriskaktie bland högriskaktier, vilket ger mig i mina ögon en bra R/R och skäl att investera.