2023-02-24, 23:34
Medlem
JoeDevolas avatar
Ni som anser att Synacts discord är ett stängt forum där konsensus råder att detta är årtiondets investering och att tvivel därom är ren dårskap, har inte helt fel. Det finns ett stråk av sekterism där.

Lösningen är att precis som på Flashback får man vada genom skit för att finna guldkornen som skrivs av de få briljanta skribenterna. En start är att ignorera allt som skrivs i "kursen" och i "off topic". I "main chat" avkrävs man för det mesta kvalitet eller "my way - or the highway!

"Forskning-diskussion" är också en underrubrik där känslor ges föga utrymme.

Bioteknik är inte för alla!
Citera
2023-02-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Ni som anser att Synacts discord är ett stängt forum där konsensus råder att detta är årtiondets investering och att tvivel därom är ren dårskap, har inte helt fel. Det finns ett stråk av sekterism där.

Lösningen är att precis som på Flashback får man vada genom skit för att finna guldkornen som skrivs av de få briljanta skribenterna. En start är att ignorera allt som skrivs i "kursen" och i "off topic". I "main chat" avkrävs man för det mesta kvalitet eller "my way - or the highway!

Så är det och därför denna debatt i forumet tidvis. Jag kommer själv inte kommentera här så mycket under en tid framöver. Att bli anklagad för Off-topic fast det är topic i en tråd tar lite hårt faktiskt. SynAct har en fin framtid för sig.
Citera
2023-02-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola

Så är det absolut. Många idioter och en dålig jargong, men det finns guldkorn av info.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Så är det och därför denna debatt i forumet tidvis. Jag kommer själv inte kommentera här så mycket under en tid framöver. Att bli anklagad för Off-topic fast det är topic i en tråd tar lite hårt faktiskt. SynAct har en fin framtid för sig.
2023 är året då vi svart på vitt får bekräftat att de starka positiva effekterna från ap1189 håller gott genom 12 veckors behandling. Det kommer verkligen bli jättekul!

Resultat man bara kan drömma om i ett helt nytt revolutionerande sätt att behandla inflammation och så har man den starkaste, bästa pipelinen i biotech.. Synact har en riktigt ljus framtid framför sig!

Jag ser kursen är lite tråkig, så de som inte redan kommit in till bra pris har chansen nu.

Jag är övertygad om att ett större BP-företag köpt hela Synact inom 12 månader till 1-10 miljarder dollar. (ca 330-3300 kr i utdelning per aktie). Jim Knight är med här så man har verkligen toppat laguppställningen vid förhandlingarna.
Citera
2023-04-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Precis som commodity-sfären där jag håller mig och har koll. Risk är en del av spelet.

Som svar på frågan om jag har koll på Synact blir svaret nej, inte den blekaste.

Men alla tecken på att något inte står rätt till finns där som kan ses i allt från memestocks till pumpade gruvbolag och tydligen biotech:

✅ Tråd med mycket härj
✅ Kritik mot bolaget möts med taggarna utåt direkt
✅ Alla som inte håller med är betalda shills.
✅ Discord finnes

Det enda som fattas är ett inlägg med gröna checkmarks som detta som dräpte Aegirbio.
Den kostade 271 bagis den dagen dödskyssen kom.

Oh wait.... Did i do thaaat ?
Det blir ett spännande år för SynAct har du haft tid att tänka om du ska investera eller inte?
Citera
2023-05-05, 10:57
Medlem
När TXP Pharma förvärvades, fick ägarna betalt i aktier. En del av dessa har de senaste två veckorna sannolikt sålts av i stora sjok. Trots det har kursen stått emot bra. Det skulle den aldrig ha gjort för ett år sedan. Jag tror på en badbollseffekt när den/de har sålt klart, vilket kan vara väldigt snart.

Kapitalmarknadsdag idag och jag ser mest fram emot att få höra vad vår förhandlare James Knight har att säga. Man har också lockat hit en Dr Kivitz att tala - ett av de tyngsta namnen inom reumatism på planeten skulle jag tro. Googla snubben!

"We are going into deal mode now".

"The best pipeline in the business".

Jeppe Øvlesen
Citera
2023-05-05, 13:16
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
När TXP Pharma förvärvades, fick ägarna betalt i aktier. En del av dessa har de senaste två veckorna sannolikt sålts av i stora sjok. Trots det har kursen stått emot bra. Det skulle den aldrig ha gjort för ett år sedan. Jag tror på en badbollseffekt när den/de har sålt klart, vilket kan vara väldigt snart.

Kapitalmarknadsdag idag och jag ser mest fram emot att få höra vad vår förhandlare James Knight har att säga. Man har också lockat hit en Dr Kivitz att tala - ett av de tyngsta namnen inom reumatism på planeten skulle jag tro. Googla snubben!

Jeppe Øvlesen

SynAct bränner 58 miljoner nu när studier pågår och kommer bränna lika mycket per kvartal tills studieresultatet presenteras.
Lägg till att de ökade FoU (forskning och utveckling) kostnaderna för TXP Pharma som ännu inte slagit igenom i Q-rapporten.

När ni ändå Googlar snubbar så passa på att Googla Jeppen Øvlesen. För efter 25 maj ska han . . .

78 miljoner i kassan - Jösses Amalia

Kapitaltillskott inom kort återigen nödvändigt och Look-up avskaffat så de stora sjok sälj de senaste 2 veckorna är för att återigen köpa billigt till kompispris.
Citera
2023-05-05, 18:04
Medlem
Citat:

Jeppe Øvlesen
Jepp! Spänningen stiger.
Citera
2023-05-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
SynAct bränner 58 miljoner nu när studier pågår och kommer bränna lika mycket per kvartal tills studieresultatet presenteras.
Lägg till att de ökade FoU (forskning och utveckling) kostnaderna för TXP Pharma som ännu inte slagit igenom i Q-rapporten.

När ni ändå Googlar snubbar så passa på att Googla Jeppen Øvlesen. För efter 25 maj ska han . . .

Kapitaltillskott inom kort återigen nödvändigt och Look-up avskaffat så de stora sjok sälj de senaste 2 veckorna är för att återigen köpa billigt till kompispris.
Ingen har ju sagt att det är riskfritt? Ja och sen kliver Tobbe in så det blir nog bra. Sker ofta strategiska ändringar i ledningar då alla är bra på vissa grejer under resans gång.
Citera
2023-05-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame

Har du missat att vi fick PM om sista patient in i EXPAND för snart två veckor sedan? Det betyder att det har värvats 4-5 patienter i veckan om jag har räknat rätt. Det betyder också sannolikt att 4-5 patienter blir färdigbehandlade varje vecka framöver och således minskar kostnaden för varje vecka. Resolve-studien blir klar ungefär samtidigt, och från mitten av juli ungefär återstår bara studiekostnader för NS och peptider.

Bjerke nämner i CMD-videon som kom igår följande: "We do not have any plans to raise money at the moment. We have enough resources to drive the studies to the end, including some work on the peptides".

Om det skulle krävas en emission ytterligare - tror du inte att den kan bli lika lyckad som den senaste? Den riktade emissionen som jag gissar att du gladde dig åt å våra vägnar, men glömde skriva och gratta oss.

När det kommer till Øvlesen är det nog bara du som försöker dig på någon slags sensationsjournalistik. Det var Jeppe Ø själv som föreslog att Bjerke skulle ta över nu när fokus har ändrats. "The focus is now changing very much towards business delelopment". Jeppe kommer fortsatt att vara engagerad i Synact och han är fortfarande störste ägare. Se inledningen av CMD-videon den som tvivlar. Jeppe gillar att bygga bolag och han är förmodligen introvert och inte så glad i varken rampljus eller journalister. När man ser han och Bjerke intervjuas tillsammans är det lite som att se Butter och Glader.
Senast redigerad av Virgil.Kane. 2023-05-06 kl. 19:47.
Citera
2023-05-06, 21:46
Medlem
Citat:
Har du missat att vi fick PM om sista patient in i EXPAND för snart två veckor sedan? Det betyder att det har värvats 4-5 patienter i veckan om jag har räknat rätt. Det betyder också sannolikt att 4-5 patienter blir färdigbehandlade varje vecka framöver och således minskar kostnaden för varje vecka. Resolve-studien blir klar ungefär samtidigt, och från mitten av juli ungefär återstår bara studiekostnader för NS och peptider.

Bjerke nämner i CMD-videon som kom igår följande: "We do not have any plans to raise money at the moment. We have enough resources to drive the studies to the end, including some work on the peptides".

Om det skulle krävas en emission ytterligare - tror du inte att den kan bli lika lyckad som den senaste? Den riktade emissionen som jag gissar att du gladde dig åt å våra vägnar, men glömde skriva och gratta oss.

När det kommer till Øvlesen är det nog bara du som försöker dig på någon slags sensationsjournalistik. Det var Jeppe Ø själv som föreslog att Bjerke skulle ta över nu när fokus har ändrats. "The focus is now changing very much towards business delelopment". Jeppe kommer fortsatt att vara engagerad i Synact och han är fortfarande störste ägare. Se inledningen av CMD-videon den som tvivlar. Jeppe gillar att bygga bolag och han är förmodligen introvert och inte så glad i varken rampljus eller journalister. När man ser han och Bjerke intervjuas tillsammans är det lite som att se Butter och Glader.
Tack för klargörande MR. Virgil Cane!
Dina inlägg är som alltid välformulerade och informativa. Man ser att du är väldigt påläst och analyserar framåt på ett konstruktivt sätt.
Sen är det så klart en risk med aktier och Biotech bolag framför allt.
Citera
2023-05-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Tack för klargörande MR. Virgil Cane!
Dina inlägg är som alltid välformulerade och informativa. Man ser att du är väldigt påläst och analyserar framåt på ett konstruktivt sätt.
Sen är det så klart en risk med aktier och Biotech bolag framför allt.

Tack för det Truefighter.

Länk till CMD. James Knight avslutar sitt anförande med: "I feel like I've almost caught lightning in a bottle".

Det är strul med ljudet ett tag. För den som inte är så hemma på Synact rekommenderar jag Bjerkes anförande som talare nummer två. Knight pratar så fort, så där måste jag lyssna ett par gånger till. Det här är gubbar med insynsskydd som har tagit del av blindad data. Jag tycker personligen att de har ett uselt pokerface.

https://synactpharma.com/sv/investerare/kapitalmarknadsdag-2023/
Citera
2023-05-07, 09:00
Medlem
CHleames avatar
Om ni Synact ägare tyckar att ni behöver ett grattis till det självklarar att biotech regelbundet behöver kapitaltillskott vartefter de avancerar längs den kostnadskrävande regulatoriska hinderbanan så ska ni givetvis få mitt grattis eftersom ni regelbundet gratulerar andra biotech i sina kapitalanskaffningar.

Sedan att ni tycks missa utspädningen i form av ökat antal aktier varje gång ni inte erbjuds delta, utgår jag från att ni förstår.

Likaså om Txp pharma någonsin kommer bidra till vinst då de fortsatt är i preklinik även om det döljs eftersom de ingår i SynAc numerat.
Likaså har ni inte diskuterat försäljningarna av patent innan TXP pharma övertagandet lika lite som ni tycks veta vilka som ägde TXP pharma.

Virgil.Kane ditt resonemang om att kostnaderna för studien försvunnit i och med att sista patient rekryterats haltar betänkligt och jag ser fram mot en förklaring hur datainsamlandet sker efter rekrytering fram till utvärdering.

Antar ni att studiedeltagarna är ”botade” från sin autoimmuna process efter 12 v behandling? Det normala är utvärdering efter minst ett år för att verifiera effekten (om den är bestående.
12 v studietid är i min värld extremt kort studietid för autoimmun process.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in