Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-08, 23:02
  #1
Medlem
skogsvargs avatar
Ni får ursäkta om denna tråd hamnat fel, men tror den passar hyfsat här.

Jag är fortfarande i min ungdoms år och undrar helt sonika ifall det är värt att ge sig in i SAP och försöka med att helt förnya partiet eller om jag skall starta ett nytt. Ifall jag ger mig in i socialdemokratiska partiet måste jag lyckas med att lägga vikt vid folkligt försvar och nationell sammanhållning, precis dom punkter som dom just nu misslyckas med. Men nåväl, för att inte falla in på sidospår... Hur lyder flashbacks samlade visdom, tror ni partiet går att dra upp ur ruinerna eller ska jag satsa på att bygga upp ett nytt parti?
Citera
2016-07-09, 11:37
  #2
Medlem
Nej, det sista hoppet försvann när Ingvar Carlsson skulle ha in fifflaren Sahlin. Göran Persson körde sin tid väl medveten om att han var den sista av sitt slag. "Varannan damernas" kunde han inte komma undan och då var partiets framtid beseglad.

Om nu SD bygger ihop sig med de förhatliga moderaterna öppnas vägen för ett nytt parti som står på folkets sida.
Nato, jobbskattebidragen, ROT, RUT, vinster i välfärden. Där har vi vattendelaren. SD verkar trampa rakt i den gillrade bajstunnan trots alla varningar.

Min S medlemsbok har jag fortfarande kvar och har varit på allehanda fackliga kurser. Slutsats: går inte att ändra inriktning för några "unga arga".
De enda som temporärt lyckats styra om och få lite inflytande är inkvoterade utlänningar som Juan Fonseca och Omar Mohammed.
Citera
2016-07-09, 12:11
  #3
Medlem
Skulle nog behövas ett nytt just arbetarparti. Ett parti som tar tillvara arbetande skattebetalare. S som finns är endast glada att det finns arbetare som betalar för det stora dyra omhändertagandet av alla som inte tjänar sitt eget uppehälle. Sverige tävlar om att vara bäst. Visst skall man hjälpa en broder, men man skall inte låta sig bli rånad och våldtagen.

Därför S förlorade så många LO- röster. Tag kontakt med LO-are i någon snickarbod på alla byggarbetsplatser som finns och kolla läget. Eller några andra LO- folk. Kanske SD vore intresserade? Deras politik ligger inte långt ifrån.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback