2017-01-25, 09:40
Medlem
regelbrotts avatar
Är det fortfarande värt att handla från matsmart? Eller finns det andra sidor som är bättre?
Citera
2017-02-02, 00:48
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Varför är det så jävla dyrt med leveransen? 8 flak julmust

Summa varor 472,00 kr
Pant 192,00 kr
Utlämningsställe 294,00 kr
Varav 12% moms 102,63 kr
Ordertotal 958,00 k

HUTLÖST

1 flak kostar 132...
Citera
2017-03-25, 08:01
Medlem
Redors avatar
Det är inte särskilt billigt längre och kvalitén har blivit sämre.
Leveranserna tar långt över de 3-5 arbetsdagarna, folk får fel varor eller saknar varor, dåligt packat och fel summor. Osv osv. Man smyghöjer priserna och de deals man kör med är bara för att lura kunden att 5 är billigare än 2 typ.

Att köpa chips, godis och läsk kan jag göra på Ica också, det är inte sånt man behöver direkt. Sånt man behöver är det brist på, många grossistvaror finns även i matbutiker till samma pris.

Tar man en titt på Matsmarts siffror så är det väl en halv munter läsning. Går inte så bra, som det gjorde för ett par år sen. Så jag tror inte att dem kommer överleva så länge till.
Idén är bra men man måste sköta det bra och inte göra det sämre bara för att man tror att det går bra i början
Citera
2017-03-25, 10:37
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Varför är det så jävla dyrt med leveransen? 8 flak julmust

Summa varor 472,00 kr
Pant 192,00 kr
Utlämningsställe 294,00 kr
Varav 12% moms 102,63 kr
Ordertotal 958,00 k

HUTLÖST

1 flak kostar 132...

De beräknar väl på vikt om jag minns rätt? Åtta flak must måste väl väga en hel del... Hur fick du det levererat, på pall?
Citera
2017-03-25, 18:09
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
De beräknar väl på vikt om jag minns rätt? Åtta flak must måste väl väga en hel del... Hur fick du det levererat, på pall?

Blev för dyrt men lyckades hitta en Ica-handlare som hade några flak över för samma pris.
Citera
2017-03-29, 18:06
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag har handlat flera ggr hos Matsmart o alltid vart jättenöjd o det har aldrig vart ngt felaktigt med mina beställningar.

Jag köper sånt som är lite ovanligt o oftast väldigt dyrt på vanlig affär som ex olika fröer, gryn, mandelmjöl etc etc - brukar också köpa fiberpasta på matsmart.

Aldrig köpt chips, snacks o godis men för de som vill köpa sånt så är ju matsmart ett superbra ställe att köpa på.
Citera
2017-03-29, 20:44
Medlem
regelbrotts avatar
Handlat där en gång. Aldrig mer. Fick mjölbaggar. Tack så mycket!!!
Citera
2017-04-07, 11:40
Medlem
Dragonslayer1312s avatar
Har handlat där två gånger och varit nöjd båda gångerna. Ang. priserna är väl de oftast sådär, man kan hitta liknande priser på tex ÖoB förutom när dom har riktiga kap. Köpte tre påsar proteinpulver för nästan halva priset.
Citera
2017-04-24, 14:18
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Handlat där en gång. Aldrig mer. Fick mjölbaggar. Tack så mycket!!!
Usch va otäckt!!! det hände mig en gång också när jag hade köpt fullkornsdinkelmjöl på ICA. Jag fick pengarna tillbaka, hoppas du också fick det.

Jag har köpt rätt så mycket mjölsorter, gryn, frön från Matsmart - tex havremjöl, kokosmjöl, teff, korn, råg o varorna har alltid vart prima! Fast det är klart - jag köper ofta av slag vars förpackningar är plastade o inte papperspåsar.

Jag är iaf jättenöjd med Matsmart.
Citera
2017-04-28, 12:24
Medlem
Matsmart är ett skämt. Hur kan man tycka de är billiga? Bor ni på glesbygden med endast väldigt små svindyra livsbutiker?

Deras "Normalpris" som de jämför med är löjliga. Letar de upp den dyraste butiken i Sverige? MSRP som inga butiker är i närheten av? Det borde var ett medelvärde istället för något påhittat normalpris.

I vilket fall som helst ingen livsbutik i mitt område säljer för deras angivna normalpriser. Snarare är det lika billigt eller ett par kronor dyrare. Men skillnaden spelar ingen roll ändå pga deras frakt, inte ens om man köper tonvis. Det blir i princip alltid dyrare än en livsbutik.

T.ex. http://www.matsmart.se/fettuccine-sojabonor-200g
Fettuccine Sojabönor 200g, 25 kr st (vid köp av 5)
Högsta priset i mitt område är Hemköp med 36 kr/st. Men där handlar jag bara annonsvaror, allt är dyrt hos Hemköp. Lägst priset är hos CityGross, 26 kr/st (inte ens en av deras större butiker). Om jag inte orkar gå till CG finns Bodystore som säljer för 2f52 (26 kr/st) fraktfritt. Sedan har jag Coop Forum, en stor Willys och ICA Supermarket att välja på också.

Det är en sak att köpa för att man tycker det är bra att mat inte slängs. Men att spara pengar gör man inte. I alla fall inget av vad det jag skulle köpa och jag har jämfört ganska många varor.
Senast redigerad av iumaspi 2017-04-28 kl. 12:37.
Citera
2017-05-09, 19:31
Medlem
de.Montforts avatar
Nu har matsmart en gratis vara vars bäst före datum är 2016-11-17, hur säkert är det att produkten går att äta?

http://www.matsmart.se/kex-kaptein
Citera
2017-05-09, 20:57
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi
Matsmart är ett skämt. Hur kan man tycka de är billiga? Bor ni på glesbygden med endast väldigt små svindyra livsbutiker?

Deras "Normalpris" som de jämför med är löjliga. Letar de upp den dyraste butiken i Sverige? MSRP som inga butiker är i närheten av? Det borde var ett medelvärde istället för något påhittat normalpris.

I vilket fall som helst ingen livsbutik i mitt område säljer för deras angivna normalpriser. Snarare är det lika billigt eller ett par kronor dyrare. Men skillnaden spelar ingen roll ändå pga deras frakt, inte ens om man köper tonvis. Det blir i princip alltid dyrare än en livsbutik.

T.ex. http://www.matsmart.se/fettuccine-sojabonor-200g
Fettuccine Sojabönor 200g, 25 kr st (vid köp av 5)
Högsta priset i mitt område är Hemköp med 36 kr/st. Men där handlar jag bara annonsvaror, allt är dyrt hos Hemköp. Lägst priset är hos CityGross, 26 kr/st (inte ens en av deras större butiker). Om jag inte orkar gå till CG finns Bodystore som säljer för 2f52 (26 kr/st) fraktfritt. Sedan har jag Coop Forum, en stor Willys och ICA Supermarket att välja på också.

Det är en sak att köpa för att man tycker det är bra att mat inte slängs. Men att spara pengar gör man inte. I alla fall inget av vad det jag skulle köpa och jag har jämfört ganska många varor.

Jag tycker inte heller att det är billigt. Jag bor nära flera stora och bra livsmedelsbutiker så jag är knappast deras huvudsakliga kundkrets, men jag tänkte att det kunde vara skönt att släpa tunga grejer och skönt att slippa gå i butikerna. Men när jag kollade priser och jämförde varor där jag hade priskoll så var det på tok för dyrt att beställa. Snålheten vann mot latheten och jag sket i det. Willy's var enda nätbutiken jag kollade som låg bra i pris (samma som i butik), men plockavgift och frakt gjorde det ändå ganska dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in