2016-07-22, 14:26
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Då betyder väl detta att bäst-före har gått ut på deras produkter?

Det stämmer.
Citera
2016-08-08, 15:12
Medlem
xtrftw1337s avatar
Handlade en 18kg där första gången förra veckan. Riktigt underbart!

Har det dåligt med pengar nu efter semestern, så nu kan jag leva snålt med maten i 2-3 veckor för bara 250-300kr
Citera
2016-08-08, 16:09
Medlem
Jag måste varna er för en sesamsås som jag köpte hos dem för ett tag sedan. Jag behövde inte ens smaka på den, kände direkt på lukten att den smakade spya (bokstavligt talat). Det var 10 månader kvar till BF-datumet. Kommer inte ihåg vad såsen hette, men det var den enda sesamsåsen de hade.
Citera
2016-09-02, 17:44
Bannlyst
Jag hittade sidan igår och klickade hem käk och annat skit för runt 2000 spänn, jag bara körde hej vilt så har inte koll på allting jag köpte så loggade in idag och skulle kolla min order/orderhistorik men det verkar inte finnas någon sådan och jag har inte fått någon spec via mail.
Citera
2016-11-05, 05:44
Medlem
Redors avatar
Som så många andra företag så var dessa bäst i början. Det var bra priser, bra rabatter och bra utbud.
Men nu har man dels ändrat rabattsystemet så att nya grejen är t.ex "15kr/st vid köp av 3st, annars 20kr/st". Vilket inte är logiskt för fem öre, jag som konsument straffas alltså för att jag inte vill ha/behöver 3,4,5st osv. av samma vara. De förklarar det sättet med att det ska löna sig att köpa mer och att det var efterfrågat av kunderna!?. Det har jag svårt att tänka mig.

Sen är utbudet inte vad det var förut, numera är det faktiskt mest skit och sånt man inte egentligen behöver men köper för att det är billigt typ, och lägger man till fraktkostnaden på 49:-/20kg så är det inte så jävkla billigt. Leveranstiden är 2-5dagar men verkligheten är att det ibland tar lång tid innan beställningen packas och skickas, ibland får man vänta betydligt längre. De säger sig prismässigt jämföra sig själva med en medelstor mataffär, men många vittnar om produkter i fysiska butiker som lägre än hos Matsmart, som då kontrar med att man reserverar sig för lokala prissättningar eller kampanjpriser. Ja det kan man u alltid göra när man vill frånsäga sig när någon ifrågasätter.
Citera
2016-11-22, 10:15
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Som så många andra företag så var dessa bäst i början. Det var bra priser, bra rabatter och bra utbud.
Men nu har man dels ändrat rabattsystemet så att nya grejen är t.ex "15kr/st vid köp av 3st, annars 20kr/st". Vilket inte är logiskt för fem öre, jag som konsument straffas alltså för att jag inte vill ha/behöver 3,4,5st osv. av samma vara. De förklarar det sättet med att det ska löna sig att köpa mer och att det var efterfrågat av kunderna!?. Det har jag svårt att tänka mig.

Sen är utbudet inte vad det var förut, numera är det faktiskt mest skit och sånt man inte egentligen behöver men köper för att det är billigt typ, och lägger man till fraktkostnaden på 49:-/20kg så är det inte så jävkla billigt. Leveranstiden är 2-5dagar men verkligheten är att det ibland tar lång tid innan beställningen packas och skickas, ibland får man vänta betydligt längre. De säger sig prismässigt jämföra sig själva med en medelstor mataffär, men många vittnar om produkter i fysiska butiker som lägre än hos Matsmart, som då kontrar med att man reserverar sig för lokala prissättningar eller kampanjpriser. Ja det kan man u alltid göra när man vill frånsäga sig när någon ifrågasätter.

Håller med dig. Jag beställde i början av matsmarts uppstart, och DÅ var det riktigt billigt. Leveranstiden var också väldigt kort, men nu tar det ju ungefär en vecka innan man får grejerna. Det är knappt värt det faktiskt, men jag brukar hålla koll och ibland dyker det upp grejer som är väldigt billigt eller svårt att hitta i andra butiker. Men då lär man beställa mer för att det ens ska löna sig med tanke på frakten som är rätt dyr.
Citera
2016-12-05, 13:05
Medlem
maxorrs avatar
Idén är ju bra och att det är ju billigare med fullt ätbar föda, bara synd att inget stämmer på ordern ang priserna samt att dom redovisar som krattor, opedagogiskt hur rabatter dras sammanlagt och summan stämmer inte heller oavsett multiköp eller omulti utan beloppet är högre, nåt dom bör definitivt fixa till
Citera
2016-12-05, 18:44
Medlem
cerealtubemans avatar
Bra paketerat. Beställt soda därifrån inför Jul och nyår. 17kg om det är rätt vägt. En stabil kartong. Nu var det lite chips och godis med också.
Citera
2016-12-07, 12:03
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Idén är ju bra och att det är ju billigare med fullt ätbar föda, bara synd att inget stämmer på ordern ang priserna samt att dom redovisar som krattor, opedagogiskt hur rabatter dras sammanlagt och summan stämmer inte heller oavsett multiköp eller omulti utan beloppet är högre, nåt dom bör definitivt fixa till

Dementerar mig själv för obefogad beskyllning av annan. Rabatten var visst dragen, dock lite opedagogiskt upplagt i ordern men slutsumman stämde med rabatten och multiköp så fel av mig helt enkelt

Ja klart billigt och mycket urval när det kommer till godis, kakor, snacks och läsk mm etc så rekommenderar att handla där
Citera
2016-12-10, 02:22
Medlem
adamrs avatar
Tycker om konceptet!

Dock blir det ganska mycket fel i beställningar osv. Beställt därifrån tre gånger, en gång fick jag delad leverans utan någon information, alltså halva beställningen två dagar i rad. Ringde såklart efter första leveransen och fick då hör att resten av beställningen skulle komma därefter.

Småsaker egentligen, men skulle underlätta att bli informerad.

Andra beställningen hade jag beställt fem chipspåsar bl.a. tre utav dom var helt öppna och typ hela påsen hade åkt ur. Återigen, tog kontakt med Matsmart, fick pengarna tillbaka på kontot, så i det stora hela tycker jag kundservicen funkar fint!

Håller ögonen öppna på sidan för att hitta nå fina erbjudanden!
Citera
2017-01-20, 11:00
Medlem
AquaRegias avatar
Är det någon som har beställt härifrån nyligen? Jag gjorde en beställning för 4 dagar sedan, i orderbekräftelsen så står det att det levereras inom 2-5 dagar, men det har fortfarande inte skickats. Jag mailade även kundsupport i förrgår, men har inte fått något svar där heller.
Citera
2017-01-20, 11:20
Medlem
togus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Är det någon som har beställt härifrån nyligen? Jag gjorde en beställning för 4 dagar sedan, i orderbekräftelsen så står det att det levereras inom 2-5 dagar, men det har fortfarande inte skickats. Jag mailade även kundsupport i förrgår, men har inte fått något svar där heller.

Jag fick ett mail häromdagen som meddelade att leveransen blir några dagar försenad så något strul är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in